Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

1,18 miliarde de euro disponibili in perioada 2014-2020, prin POR, pentru cladiri publice, cladiri rezidentiale si iluminat public

01-Oct-2015
610

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a finantat, in domeniul termoficare, 128 de de obiective de investitii, iar in domeniul eficienta energetica a alocat fonduri pentru peste 144.000 de apartamente, prin programele guvernamentale si europene pe care le gestioneaza.

Alte 1,18 miliarde de euro sunt disponibile in perioada 2014-2020, prin POR, pentru proiecte care duc la cladiri publice, cladiri rezidentiale si iluminat public mai eficiente din punct de vedere energetic.

Datele au fost prezentate joi, 24 septembrie a.c., de doamna Sirma Caraman, secretar de stat in Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP), la dezbaterea pe tema energiei termice organizata de Intact Media Grup la Palatul Parlamentului – in sectiunea „Nevoi si oportunitati de finantare pentru infrastructura locala si reabilitare termica”.

„Programul Termoficare, proiectat initial sa dureze 10 ani, a fost prelungit prin Hotarare de Guvern cu inca 5 ani, pana in 2020. Ministerul a initiat propunerea, in acest an, tocmai ca urmare a constatarii necesitatii de a sprijini printr-un program national investitiile in sisteme centralizate de energie termica: programul cuprinde 128 de obiective din 45 de localitati. Fondurile alocate de la bugetul de stat in perioada 2006-2015 au fost in valoare de 418,8 milioane lei”, a declarat Sirma Caraman.

Prin Programul Termoficare 2006-2020 caldura si confort autoritatile administratiei publice locale care detin in proprietate sisteme centralizate de alimentare cu energie termica, pot beneficia de cofinantare nerambursabila de la bugetul de stat in valoare pana la 70% a proiectelor de investitii, in anumite conditii. Restul de 30% reprezinta contributia bugetelor locale ale unitatilor administrativ teritoriale beneficiare.

In ceea ce priveste masurile de eficienta energetica, acestea sunt implementate prin intermediul mai multor programe gestionate de MDRAP: Programul national privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte (OUG nr. 18/2009), Programul de reabilitare termica a cladirilor de locuit cu finantare prin credite bancare cu garantie guvernamentala (OUG nr 69/2010) si Programul Operational Regional, in cele doua versiuni ale sale (2007-2013 si 2014-2020).

Programul national privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte vizeaza reducerea consumului de energie folosit pentru incalzirea apartamentelor, in conditiile asigurarii si mentinerii climatului termic interior; diminuarea emisiilor de gaze cu efect de sera si introducerea unor surse alternative de producere a energiei, precum si ameliorarea aspectului urbanistic al localitatilor.

Finantarea lucrarilor de interventie prin acest program se asigura in proportie de 50% de la bugetul de stat, prin bugetul MDRAP; 30% - de la bugetele locale si/sau din alte surse legal constituite; 20% - din fondul de reparatii al asociatiei de proprietari si/sau din alte surse legal constituite. Cota de 20% poate suportata tot de la bugetele locale, ca si cheltuiala de natura sociala, pentru anumite categorii de proprietari, persoane fizice (persoane cu handicap; persoane cu venituri medii nete lunare situate sub castigul salarial mediu net pe economie, inclusiv pensionari; veterani de razboi si soti/sotii supravietuitori/supravietuitoare ai/ale acestora).

In perioada 2009 – 2015, 92.335 de apartamente au fost cuprinse in program (2.299 blocuri din circa 135 de localitati). Dintre acestea, 58.738 de apartamente din 1530 de blocuri au fost finalizate. In tot acest interval, bugetul alocat prin MDRAP a fost de 588 milioane lei, din care 513,36 milioane lei constituie fonduri decontate de la bugetul de stat.

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii

Prin Programul Operational Regional 2007-2013, pentru proiecte de eficienta energetica au fost alocate fonduri in valoare de circa 180 de milioane de euro, pentru lucrari de reabilitare termica a anvelopei cladirii si lucrari de reabilitare a sistemului de incalzire. Beneficiari eligibili au fost municipii resedinte de judet, in calitate de reprezentanti ai asociatiilor de proprietari, precum si cele 6 sectoare ale Municipiului Bucuresti.

„S-au depus 180 de cereri de finantare, cu o valoare solicitata de aproximativ 152,5 milioane euro, pentru 1.226 de blocuri (51.714 de apartamente). Pentru 138 dintre acestea au fost incheiate contracte de finantare, in valoare de aproximativ 134,5 mil. euro, aferente unui numar de 959 blocuri (49.356 apartamente). In prezent, sunt deja implementate proiecte care totalizeaza 1.046 apartamente din 26 de blocuri”, a precizat Sirma Caraman.

Programul prevedea ca finantarea cheltuielilor eligibile sa fie acoperita in proportie de 60% din Fondul European de Dezvoltare Regionala si bugetul de stat si de 40% de autoritatea publica locala si asociatia de proprietari.

In ceea ce priveste Programul Operational Regional 2014-2020, Romania are alocat un buget total de 1,18 miliarde euro pentru investitii menite sa creasca eficienta energetica, din care aproximativ 1 miliard de euro reprezinta fonduri europene nerambursabile (Fondul European de Dezvoltare Regionala). Proiectele de acest tip vor fi finantate prin Axa prioritara 3 - Prioritatea de investitie 3.1. – Eficienta energetica in cladiri rezidentiale si publice, inclusiv iluminat public.

Programul finanteaza lucrari la:


cladiri publice: anveloparea cladirii, inclusiv consolidare, modernizare sursa de energie, instalatii de transport apa calda menajera, sisteme de ventilare si climatizare, achizitionare sisteme de management energetic, etc.

cladiri rezidentiale: anveloparea cladirii, inclusiv consolidare, reabilitarea instalatiei de distributie a agentului termic, modernizarea sistemului de incalzire, etc.

iluminat public: extinderea/ reintregirea sistemului de iluminat public, reabilitarea instalatiilor electrice (stalpi, retele), inlocuire lampi cu eficienta energetica ridicata (ex. LED) etc. Potentialii beneficiari sunt autoritatile publice centrale (cladiri publice) si locale (cladirile publice si cladiri rezidentiale).


Sumele sunt distribuite, orientativ, pe domenii de interventii, astfel: 484 de milioane de euro pentru cladiri publice, 668 de milioane de euro cladiri rezidentiale si 35 de milioane de euro pentru iluminat public.

Pentru aceasta prioritate de investitie, Ghidul solicitantului pentru componenta cladiri rezidentiale a fost in dezbatere publica in perioada 24 august – 24 septembrie a.c.. In perioada imediat urmatoare, Ghidul va fi definitivat, dupa analiza propunerilor si a observatiilor primite in procesul de consultare, urmand ca apoi sa fie anuntata lansarea apelului de proiecte pentru astfel de investitii.

Sursa: Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "1,18 miliarde de euro disponibili in perioada 2014-2020, prin POR, pentru cladiri publice, cladiri rezidentiale si iluminat public":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Care sunt modificarile Codului fiscal, aplicabile de la 1 ianuarie 2017?
    • Noul Cod fiscal a intrat in vigoare la inceputul anului in curs, insa unele prevederi devin aplicabile incepand cu prima zi a anului viitor. Totodata, exista si reglementari care vor disparea efectiv din 2017, precum impozitul pe constructii cunoscut mai bine ca "taxa pe stalp". Despre acestea, dar si despre celelalte noutati fiscale ce vor intra in vigoare la 1 ianuarie 2017, aflati din cele ce urmeaza. TVA standard de 19% Una dintre principalele prevederi aplicabile din prima zi a anului...» citeste mai departe aici

  • Se modifica din nou legea evaziunii fiscale. Prejudiciul achitat ii scapa pe infractori de dosar penal
    • O sedinta din cursul acestei saptamani, organizata de Guvern, a avut ca subiect legea evaziunii fiscale si, spun unele surse, a vizat modificarea legii evaziunii fiscale prin aducerea mai multor completari referitoare la plata prejudiciilor cauzate de aceasta infractiune. O prima schita a proiectului emis de Ministerul de Finante si analizata de HotNews.ro arata ca una dintre prevederi propune ca, in cazul in care un faptuitor plateste integral prejudiciul provocat de o fapte de evaziune...» citeste mai departe aici

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • Procedura faliment. Se poate anula provizionul nedeductibil in 2016?
    • In analiza urmatoare, avem ca subiect situatia in care pentru creanta veche din anul 2012 s-a constituit in luna decembrie 2012 un provizion 30% deductibil, 70% nedeductibil. In cursul anului 2013, se declara deschiderea procedurii de faliment a clientului, procedura aflata inca in desfasurare (societatea este inscrisa la masa credala). Stabilim astfel daca se poate anula in 2016 provizionul nedeductibil de 70% si constitui provizion deductibil. Conform art. 26 alin. (1) lit. j) din Codul fiscal...» citeste mai departe aici

  • Dividende distribuite unei persoane nerezidente. Cum vom proceda corect?
    • Analiza de mai jos are ca subiect o societate care plateste dividende aferente anilor precedenti catre actionarul unic, persoana juridica rezidenta in Grecia, actionar al societatii din Romania in procent de 100%. Vom vedea cine achita ?i unde impozitul pe dividende, ce documente trebuie sa prezinte actionarul din Grecia si daca in declaratia 100 trebuie trecut impozitul la cod 631 "Impozit pe venituri din dividende obtinut din Romania de personane nerezidente". Conform art. 229 din Codul...» citeste mai departe aici

  • Sunt disponibile noua pozitii de membru in Consiliul de Administratie al CEC Bank
    • in conformitate cu prevederile OUG nr.109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, cu modificarile si completarile ulterioare, Ministerul Finantelor Publice, in calitate de autoritate publica tutelara, a selectat compania TRANSEARCH International S.R.L. pentru a-l asista in procesul de recrutare a noua pozitii de membru in Consiliul de Administratie la CEC BANK S.A. CEC BANK S.A. este persoana juridica româna, organizata in forma juridica a unei societati pe actiuni,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.