Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

1,18 miliarde de euro disponibili in perioada 2014-2020, prin POR, pentru cladiri publice, cladiri rezidentiale si iluminat public

01-Oct-2015
666

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a finantat, in domeniul termoficare, 128 de de obiective de investitii, iar in domeniul eficienta energetica a alocat fonduri pentru peste 144.000 de apartamente, prin programele guvernamentale si europene pe care le gestioneaza.

Alte 1,18 miliarde de euro sunt disponibile in perioada 2014-2020, prin POR, pentru proiecte care duc la cladiri publice, cladiri rezidentiale si iluminat public mai eficiente din punct de vedere energetic.

Datele au fost prezentate joi, 24 septembrie a.c., de doamna Sirma Caraman, secretar de stat in Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP), la dezbaterea pe tema energiei termice organizata de Intact Media Grup la Palatul Parlamentului – in sectiunea „Nevoi si oportunitati de finantare pentru infrastructura locala si reabilitare termica”.

„Programul Termoficare, proiectat initial sa dureze 10 ani, a fost prelungit prin Hotarare de Guvern cu inca 5 ani, pana in 2020. Ministerul a initiat propunerea, in acest an, tocmai ca urmare a constatarii necesitatii de a sprijini printr-un program national investitiile in sisteme centralizate de energie termica: programul cuprinde 128 de obiective din 45 de localitati. Fondurile alocate de la bugetul de stat in perioada 2006-2015 au fost in valoare de 418,8 milioane lei”, a declarat Sirma Caraman.

Prin Programul Termoficare 2006-2020 caldura si confort autoritatile administratiei publice locale care detin in proprietate sisteme centralizate de alimentare cu energie termica, pot beneficia de cofinantare nerambursabila de la bugetul de stat in valoare pana la 70% a proiectelor de investitii, in anumite conditii. Restul de 30% reprezinta contributia bugetelor locale ale unitatilor administrativ teritoriale beneficiare.

In ceea ce priveste masurile de eficienta energetica, acestea sunt implementate prin intermediul mai multor programe gestionate de MDRAP: Programul national privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte (OUG nr. 18/2009), Programul de reabilitare termica a cladirilor de locuit cu finantare prin credite bancare cu garantie guvernamentala (OUG nr 69/2010) si Programul Operational Regional, in cele doua versiuni ale sale (2007-2013 si 2014-2020).

Programul national privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte vizeaza reducerea consumului de energie folosit pentru incalzirea apartamentelor, in conditiile asigurarii si mentinerii climatului termic interior; diminuarea emisiilor de gaze cu efect de sera si introducerea unor surse alternative de producere a energiei, precum si ameliorarea aspectului urbanistic al localitatilor.

Finantarea lucrarilor de interventie prin acest program se asigura in proportie de 50% de la bugetul de stat, prin bugetul MDRAP; 30% - de la bugetele locale si/sau din alte surse legal constituite; 20% - din fondul de reparatii al asociatiei de proprietari si/sau din alte surse legal constituite. Cota de 20% poate suportata tot de la bugetele locale, ca si cheltuiala de natura sociala, pentru anumite categorii de proprietari, persoane fizice (persoane cu handicap; persoane cu venituri medii nete lunare situate sub castigul salarial mediu net pe economie, inclusiv pensionari; veterani de razboi si soti/sotii supravietuitori/supravietuitoare ai/ale acestora).

In perioada 2009 – 2015, 92.335 de apartamente au fost cuprinse in program (2.299 blocuri din circa 135 de localitati). Dintre acestea, 58.738 de apartamente din 1530 de blocuri au fost finalizate. In tot acest interval, bugetul alocat prin MDRAP a fost de 588 milioane lei, din care 513,36 milioane lei constituie fonduri decontate de la bugetul de stat.

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

Prin Programul Operational Regional 2007-2013, pentru proiecte de eficienta energetica au fost alocate fonduri in valoare de circa 180 de milioane de euro, pentru lucrari de reabilitare termica a anvelopei cladirii si lucrari de reabilitare a sistemului de incalzire. Beneficiari eligibili au fost municipii resedinte de judet, in calitate de reprezentanti ai asociatiilor de proprietari, precum si cele 6 sectoare ale Municipiului Bucuresti.

„S-au depus 180 de cereri de finantare, cu o valoare solicitata de aproximativ 152,5 milioane euro, pentru 1.226 de blocuri (51.714 de apartamente). Pentru 138 dintre acestea au fost incheiate contracte de finantare, in valoare de aproximativ 134,5 mil. euro, aferente unui numar de 959 blocuri (49.356 apartamente). In prezent, sunt deja implementate proiecte care totalizeaza 1.046 apartamente din 26 de blocuri”, a precizat Sirma Caraman.

Programul prevedea ca finantarea cheltuielilor eligibile sa fie acoperita in proportie de 60% din Fondul European de Dezvoltare Regionala si bugetul de stat si de 40% de autoritatea publica locala si asociatia de proprietari.

In ceea ce priveste Programul Operational Regional 2014-2020, Romania are alocat un buget total de 1,18 miliarde euro pentru investitii menite sa creasca eficienta energetica, din care aproximativ 1 miliard de euro reprezinta fonduri europene nerambursabile (Fondul European de Dezvoltare Regionala). Proiectele de acest tip vor fi finantate prin Axa prioritara 3 - Prioritatea de investitie 3.1. – Eficienta energetica in cladiri rezidentiale si publice, inclusiv iluminat public.

Programul finanteaza lucrari la:


cladiri publice: anveloparea cladirii, inclusiv consolidare, modernizare sursa de energie, instalatii de transport apa calda menajera, sisteme de ventilare si climatizare, achizitionare sisteme de management energetic, etc.

cladiri rezidentiale: anveloparea cladirii, inclusiv consolidare, reabilitarea instalatiei de distributie a agentului termic, modernizarea sistemului de incalzire, etc.

iluminat public: extinderea/ reintregirea sistemului de iluminat public, reabilitarea instalatiilor electrice (stalpi, retele), inlocuire lampi cu eficienta energetica ridicata (ex. LED) etc. Potentialii beneficiari sunt autoritatile publice centrale (cladiri publice) si locale (cladirile publice si cladiri rezidentiale).


Sumele sunt distribuite, orientativ, pe domenii de interventii, astfel: 484 de milioane de euro pentru cladiri publice, 668 de milioane de euro cladiri rezidentiale si 35 de milioane de euro pentru iluminat public.

Pentru aceasta prioritate de investitie, Ghidul solicitantului pentru componenta cladiri rezidentiale a fost in dezbatere publica in perioada 24 august – 24 septembrie a.c.. In perioada imediat urmatoare, Ghidul va fi definitivat, dupa analiza propunerilor si a observatiilor primite in procesul de consultare, urmand ca apoi sa fie anuntata lansarea apelului de proiecte pentru astfel de investitii.

Sursa: Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "1,18 miliarde de euro disponibili in perioada 2014-2020, prin POR, pentru cladiri publice, cladiri rezidentiale si iluminat public":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 28 februarie e ultima zi de depunere pentru mai multe obligatii fiscale. Se depune si D 394
    • Va reamintim ca pana marti, 28 februarie 2017, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit pentru anul precedent - formularul 205 - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti - formularul 207 - Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Ce formulare se depun in martie 2017?
    • Regasiti mai jos principalele obligatii declarative si de plata cu termen in luna martie 2017. Acestea sunt formularele pe care trebuie sa le depuneti la organul fiscal competent, dupa caz, la termenele limita precizate mai jos, in luna martie 2017 si in privinta platilor pe care trebuie sa le efectuati, dupa caz, pana la data de 27 martie 2017. I. Obligatii declarative 30 zile de la data infiintarii/ data eliberarii actului legal de functionare/ data inceperii activitatii/ data eliberarii...» citeste mai departe aici

  • 15 martie 2017: Termen pentru depunerea formularului 204 de catre asocierile fara personalitate juridica
    • Va informam ca miercuri, 15 martie 2017, este termenul-limita pentru depunerea declaratiei anuale de venit aferente anului 2016 pentru asocieri (formularul 204), cu exceptia celor care realizeaza venituri din activitati agricole impuse pe baza normelor de venit. Cine depune declaratia Declaratia 204 se completeaza si se depune in cazul asocierilor fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice care realizeaza venituri din activitati independente - activitati de productie, comert,...» citeste mai departe aici

  • Platile anticipate la impozitul pe venit si contributiile sociale aferente Trim. I din 2017. Data-limita e la 27 martie
    • Informam contribuabilii - persoane fizice ca, in conformitate cu prevederile art. 74, ale art. 151 si ale art. 174 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt obligati sa efectueze in cursul anului plati anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale si contributii de asigurari sociale de sanatate, exceptandu-se cazul veniturilor pentru care platile anticipate se stabilesc prin retinere la sursa. Platile anticipate aferente...» citeste mai departe aici

  • Nu ai inca Gestiunea in cloud? Mai gandeste-te! 37 de motive ca sa folosesti aplicatia Smart Bill
    • Dragi contabili, cu siguranta cunoasteti deja aplicatia Smart Bill. Daca nu o folositi in mod direct, unul dintre colegii sau cunoscutii dvs. o foloseste cu siguranta. De aceea am decis sa va prezentam sucint cele mai importante facilitati ale aplicatiei de gestiune, facturare si contabilitate primara. Gestiunea - elementul cheie Puncte forte - Iti permite sa lucrezi atat cu gestiuni cantitativ-valorice, cat si cu cele global -valorice; - Rezolva toate problemele legate de stocuri: modalitatile...» citeste mai departe aici

  • Franciza stat strain. Cand trebuie sa retinem impozit pe venituri nerezidenti?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra are ca subiect o societate din Romania care inchiriaza imprimante si care plateste franciza catre o firma straina. Vom vedea daca societatea romana trebuie sa retina impozit pe venituri nerezidenti, cu mentiunea ca exista conventie intre cele doua tari. Redeventele obtinute de la un rezident constituie venituri impozabile obtinute din Romania, indiferent daca veniturile sunt primite in Romania sau in strainatate, in conformitate cu prevederile art. 223...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.