Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

30 milioane de euro pentru romanii din diaspora care vor sa deschida o afacere in tara

13-Sep-2016
268

Ministerul Fondurilor Europene, impreuna cu Ministerul Afacerilor Externe, prin Departamentul Politici pentru Relatia cu Romanii de Pretutindeni, lanseaza in consultare publica Ghidul Programului "Diaspora Start-Up". Finantarea, in valoare de 30 milioane euro, este realizata prin Programul Operational Capital Uman (POCU) 2014-2020 si are ca obiectiv stimularea antreprenoriatului in randul cetatenilor romani din diaspora si a celor recent reintorsi in tara.

Schema de antreprenoriat vizeaza crearea unei oportunitati de reintoarcere in Romania pentru cei care doresc sa valorifice abilitatile (antreprenoriale si/sau profesionale) dobandite in strainatate prin deschiderea unei afaceri in tara.

In prima etapa a proiectului, administratorii de grant depun propunerile de proiecte in valoare de maxim 5.000.000 euro prin care se angajeaza sa pregateasca viitorii antreprenori si sa le acorde acestora subventii pentru lansarea afacerilor in tara. In cea de-a doua etapa, cetatenii romani eligibili, care doresc sa isi infiinteze o companie, pot accesa fonduri in valoare maxima de 50.000 de euro prin intermediul administratorilor de grant.

Programul include doua categorii de solicitanti, aferente celor 2 etape de accesare:

Etapa 1: administratori de schema de antreprenoriat, care pot fi autoritatile publice locale, camerele de comert, furnizorii de servicii de formare profesionala continua (FPC), organizatii sindicale si patronale, asociatii profesionale si ONG-uri;

Etapa 2: cetateni romani (cu varsta minima de 18 ani) care fac dovada rezidentei sau a domiciliului in strainatate pe durata a cel putin 1 an in ultimii 3 ani si doresc sa deschida o companie in Romania, prin accesarea ajutorului de minimis. Acestia mai trebuie sa faca dovada unei experiente antreprenoriale in strainatate sau a specializarii, prin cursuri sau experienta profesionala, in domeniul vizat. Cetatenii romani din diaspora pot primi prin intermediul administratorilor de schema un grant de maxim 40.000 de euro, in doua transe, plus 10.000 de euro prima de relocare in tara.


Propunerile si recomandarile pe marginea ghidului "Diaspora Start-Up" sunt asteptate pana la data 23 septembrie 2016 la adresa: diaspora@fonduri-ue.ro.

Despre "Diaspora Start-up"

Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii


In acord cu prevederile POCU 2014-2020, sunt considerate eligibile activitatile care urmaresc incurajarea antreprenorialului si a ocuparii pe cont propriu prin sustinerea infiintarii de intreprinderi cu profil non-agricol in zona urbana. Prezentul apel va fi dedicat tuturor regiunilor de dezvoltare din Romania, cu exceptia regiunii Bucuresti - Ilfov.

Persoanele selectate in vederea finantarii planului de afacere vor primi intr-o prima faza o subventie in valoare de maxim 10.000 de euro, ca prima de relocare. La momentul semnarii contractului de ajutor de minimis cu administratorul schemei de antreprenoriat, viitorul antreprenor primeste 75% din ajutorul aprobat, reprezentand prima transa de finantare. A doua transa de finantare va fi acordata daca antreprenorul realizeaza venituri brute echivalente cu 30% din valoarea primei transe.

Diaspora Start-up face parte din Axa prioritara 3 - Locuri de munca pentru toti, Prioritatea de investitii 8iii - Activitati independente, antreprenoriat si infiintare de intreprinderi, inclusiv a unor microintreprinderi si a unor intreprinderi mici si mijlocii inovatoare, Obiectivul specific 3.7. - Cresterea ocuparii prin sustinerea intreprinderilor cu profil non-agricol din zona urbana.

Despre Programul Operational Capital Uman 2014-2020

Programul Operational Uman 2014-2020 are o alocare totala de 4,326 miliarde euro. Programul stabileste prioritatile de investitii, obiectivele specifice si actiunile asumate de catre Romania in domeniul resurselor umane, continuand astfel investitiile realizate prin Fondul Social European in perioada 2007?2013 si contribuind la reducerea disparitatilor de dezvoltare economica si sociala dintre Romania si Statele Membre ale UE. In vederea atingerii obiectivelor propuse, in cadrul POCU au fost stabilite 7 Axe Prioritare.

Sursa: Ministerul Fondurilor Europene

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "30 milioane de euro pentru romanii din diaspora care vor sa deschida o afacere in tara":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Guvernul majoreaza cu 75% indemnizatiile acordate invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi
    • Indemnizatiile pentru invalizi, veterani si vaduve de razboi au fost majorate cu 75%, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Executiv la finele lunii noiembrie. Conform actului normativ, cele trei categorii vor primi indemnizatii majorate, de la 1 ianuarie 2017, dupa cum urmeaza: a) pentru invalizii de razboi - marii mutilati si cei incadrati in gradul 1 de invaliditate vor primi o indemnizatie de 259 de lei lunar (majorata de la 148 de lei) - cei incadrati in gradul II de invaliditate...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal pentru ambalaje. Care sunt implicatiile TVA?
    • In cazul pe care vi-l prezentam, o firma isi desfasoara activitatea in sistem lohn in domeniul confectii textile. Societatea primeste materie prima prin transfer, pentru prelucrare, o incorporeaza in produsul finit si incaseaza doar contravaloarea manoperei. Pana acum ambalarea articolelor se facea in cutii speciale, personalizate si primite in acelasi regim. Firmei i se cere ca, din aceasta luna, sa achizitioneze aceste cutii direct din Romania facturate catre firma direct si de asemenea...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.