Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

6.000 de angajati MFP vor fi dati afara

16-Dec-2010
1318
Peste 6.000 de angajati din structurile subordonate Ministerului Finantelor vor fi disponibilizati in urma unui proces de restructurare a institutiei care urmareste reducera birocratiei, potrivit ministrului de resort, Gheorghe Ialomitianu.

"Ministerul de Finante trebuie restructurat. Intr-adevar, trebuie sa si reducem personalul, pentru ca sunt foarte multi oameni care lucreaza in Finante si trebuie sa reducem birocratia. Sunt peste 32.000 de persoane in structurile Ministerului de Finante, ANAF si unitatile subordinate, iar cel putin 20% ar trebui sa plece. Pentru ca trebuie sa reducem birocratia", a spus Ialomitianu, miercuri, la B1TV.

El a aratat ca va trebui redus si personalul din Trezorerie, intrucat este necesara reducerea platilor care se fac la ghiseu, acest lucru fiind posibil in viitor prin declaratia unica pentru contribuabili persoane fizice si prin introducerea declaratiei electronice pentru firme.

Ministrul Finantelor a aratat ca pentru companii este important sa reduca timpul petrecut la ghiseu pentru depunerea declaratiilor, concomitent cu acordarea unui spatiu mai mare pentru eficientizarea activitatii.

In acelasi timp, companiile se asteapta la predictibilitate in ceea ce priveste sistemul de taxe, si de aceea pentru anul viitor Finantele vor incerca sa asigure stabilitatea taxelor, cu exceptia reducerii contributiilor sociale, care va fi luata in calcul de la jumatatea anului viitor in masura in care economia va permite.
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii


Pe de alta parte, Ialomitianu nu a exclus posibilitatea sa fie analizata si modificarea taxei unice de impozitare, in timp, dar pentru 2011 este necesara o politica bugetara prudenta, care nu permite astfel de masuri.

"O economie sanatoasa este atunci cand are un numar mare de locuri de munca in sectorul privat", spus Ialomitianu.

Potrivit ministrului, Romania "a avut ghinion" in 2008, cand a inceput criza financiara, intrucat, spre deosebire de alte tari care la randul lor au fost obligate sa aplice masuri de austeritate, Romania a avut un deficit bugetar mult mai mare, care trebuia redus si nu permitea cheltuieli pentru sprijinirea sectorului privat.

"Multe masuri nu au putut fi luate din cauza coalitiei, pentru ca am avut o coalitie cu PSD. (?) Pot sa fiu de acord cu o singura masura care a fost luata, legat de pensia sociala. Pot sa fiu de acord, pentru ca erau oameni lipsiti de venituri. Dar PSD nu a dorit sa reducem cheltuielile cu politica sociala, iar Romania nu-si putea permite asemenea cheltuieli", a aratat Ialomitianu.

In opinia ministrului, coalitia din 2009 nu a fost "cea mai buna varianta pentru Romania", pentru ca daca s-ar fi luat masuri mai dure de la inceput ar fi fost inregistrata in prezent o crestere economica.

In ceea ce priveste posibilitatea transferarii Garzii Financiare din subordinea ANAF in cea a Ministerului Administratiei si Internelor, Ialomitianu a spus ca aceasta institutie s-a indepartat in timp foarte mult de la activitatea de administratie fiscala catre cea de administrare a dosarelor penale, zona de care va trebui sa se indeparteze, astfel incat sa ramana in subordinea ANAF.

Sursa: MEDIAFAX
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "6.000 de angajati MFP vor fi dati afara":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Fiscalitatea.ro: Noutati din legislatia fiscala si modificari TVA
    • In ultima perioada au fost propuse mai multe modificari legislative si au fost adoptate masuri noi care schimba din nou reglementarile din domeniul fiscal. Avem astfel o procedura clarificata de ANAF in ce priveste anularea codului de TVA, beneficii noi pentru bugetari, un termen-limita de depunere pentru unele declaratii si, totodata, se va aplica TVA zero pentru vanzarea de cladiri si alte tranzactii. ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA ANAF a transmis recent...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii se poate incheia un contract de antrepriza reglementat de Codul civil?
    • Regasiti mai jos conditiile in care se poate incheia un contract de antrepriza, reglementat de Codul Civil, art. 1851-1873, cu o persoana fizica, cu exceptia persoanei fizice autorizate. Iata raspunsul oferit de specialist: In functie de tipul activitatii, se va putea incheia fie un contract individual de munca, fie un contract de antrepriza incheiat in baza Codului civil. Daca activitatea este dependenta se va incheia contract individual de munca cu timp partial sau norma intreaga. Daca...» citeste mai departe aici

  • Acordare tichete de incentivare. Care e regimul fiscal?
    • Stabilim prin cele de mai jos ce tratament fiscal se aplica la acordarea de tichete incentivare catre partenerii comerciali in vederea stimularii vanzarilor si care este cadrul legal. Tichetele de incentivare se acorda in cadrul campaniilor pentru fidelizarea clientilor care, pentru un numar de achizitii, beneficiaza de aceste tichete in locul reducerilor comerciale. Potrivit punctului 437 alin. (3) din OMFP 1802/2014, in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor...» citeste mai departe aici

  • Ce regim TVA se aplica pentru bunuri expediate in afara UE de catre furnizor in contul cumparatorului din UE?
    • In randurile de mai jos, stabilim cum se procedeaza in situatia unui contract cu un partener din Austria, iar marfa este transportata in Turcia in calitate de furnizor sau o persoana in contul meu (firma transportatoare). Stabilim daca factura emisa catre partenerul din statul strain UE va fi fara TVA, caz in care vom vedea daca se va mentiona pe factura locul livrarii (Turcia). De asemenea, stabilim ce documente sunt necesare pentru a justifica scutirea de TVA. Iata raspunsul specialistului:...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.