Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

9 teme abordate de noul ministru al Finantelor si raspunsurile date

18-Nov-2015
1400

Anca Paliu Dragu, noul ministru al Finantelor, a raspuns recent mai multor intrebari adresate de parlamentari, abordand astfel mai multe teme si precizand, inainte de toate, ca va aplica masurile din Codul fiscal asa cum e stabilit in acest moment, tinand cont de cadrul fiscal existent.

In ce priveste raspunsurile date, acestea au vizat mai multe teme, pornind de la intrebarile parlamentarilor.

1. Astfel, in ce priveste situatia economica a Romaniei, Anca Paliu Dragu a declarat, potrivit HotNews.ro, urmatoarele:

"Cred ca situatia economica a Romaniei este una buna. De asemenea, am spus ca exista si anumite provocari si acele modificari vin din modificarea structurii economice. Romania se confrunta in 2008-2009 cu deficite extrem de mari, de nefinantat. (...)Dupa cativa ani de consolidare, avem in perioada 2014-2015 de relaxare fiscala care a inceput sa puna presiune pe bugetul statului. In plan economic vedem o stimulare a consumului.

Nu este o chestiune negativa cata vreme este administrabila. Economia are nevoie si de consum, si de expoturi, si de investitii, ca sa creasca. Trebuie sa fim prudenti in continuare, sa luam masuri de reforma structurala care sa asigure premisele unei cresteri economice mai accentuate. Avem o situatie economica buna cu niste provocari".


2. Referitor la regimul revedentelor, a mentionat:

"Este un subiect pe care il cunosc de ceva timp. Este un subiect foarte important si necesita o consolidare atenta, cu toate institutiile statului. Stiu ca sunt deja discutii si proiecte la Ministerul Finantelor, sunt preocupari in comisiile de specialitate. Consider ca este nevoie sa deschidem aceste discutii si sa avem un proiect serios. Trebuie sa folosim toata experienta dobandita pentru a ne asigura ca vom crea cel mai bun cadru fiscal in acest sens".

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii

3. Conform sursei amintite mai sus, iata care a fost raspunsul dat la intrebarea privind conformarea voluntara:

"Exista intr-adevar progrese in colectare. Totusi, Romania se situeaza ca si pondere a veniturilor publice, ca procent din PIB, in esalonul din margine daca ne uitam la UE. De asemenea, eficienta colectarii nu se situeaza intr-un esalon fruntas. Aplicarea unor masuri moderne de aplicare prin care facilitam o pozitie centrala contribuabililor. Aici este cazul sa ne uitam la unele masuri specifice, cum ar fi stabilitatea controlui, cum ar fi criteriile de risc. Trebuie sa identificam profilul de risc al fiecarei companii. Noi acum platim acest personal la ANAF ca sa faca controale la companii foarte mici. Cu siguranta, fiind instrumente noi pe care le foloseste ANAF, este nevoie de programe de training al personalului ANAF."

4. Referitor la reformele structurale, Anca Paliu Dragu a declarat ca "Romania a demonstrat ca poate implementa reforme structurale. Exista si momente in care exista o oboseala in implementarea reformelor".

5. In ce priveste deficitul, iata care au fost declaratiile:

"Este un subiect foarte drag mie vis-a-vs de nivelul deficitului. Aici exista aceasta discutie, am avut-o de atatea ori in Romania. Cat trebuie sa fie de mare, cat de mic, cat de mult ne imprumutam. Trebuie sa ne imprumutam astfel incat costul sa fie acoperit de costul beneficiilor, dar in acelasi timp trebuie sa avem responsabilitatea si pentru generatiile viitoare. Este normal sa aruncam povara fiscala pe generatiile viitoare? Acest lucru as fi vrut sa-l precizez aici. Suntem responsabili pentru un comportament fiscal care sa ofere perspective si generatiilor viitoare".

6. In ce priveste insolventa persoanelor fizice:

"Nu este direct la finante, este specific mai multor ministere. Legea insolventei pentru persoane fizice exista in majoritatea statelor europene. Este bine sa impartim responsabilitatile intre debitor si creditor, un principiu elementar, ca daca nu-l respectam, atat debitorul cat si creditorul vor fi reticenti in a intra intr-o relatie de imprumut. Sunt mai mult decat dornica sa particip in aceste comisii de lucru".

7. Citata de aceeasi sursa, iata care e opinia noului ministru de finante referitor la domeniul investitiilor:

"Sunt multe proiecte de investitii, trebuie sa le scanam. Nu mai dorim sa vedem aceasta situatie in care un proiect se bugeteaza cu un an-doi, dupa care se aloca bani doar cu prezervarea obiectivelor. De asemenea, pe partea de investitii doresc sa ne concentram pe partea de finantare. Sunt deja grupuri de lucru la ministere".

8. In ce priveste companiile de stat, s-au facut urmatoarele comentarii:

"Companiile de stat sunt jucatori importanti ai economiei romanesti, in transporturi, in energie. Sunt in domenii cheie pentru cresterea economica. Costul si calitatea acestor bunuri si servicii reprezinta inputuri pentru alte sectoare de activitatea. De asemnea, sunt angajatori foarte mari. Situatia finaciara a companiilor de stat, din pacate, nu este tocmai de invidiat. Exista studii recente la Comisia Europeana in care am incercat sa comparam performanta companiilor de stat in 8 state. Romania se situata pe penultimul loc sau pe ultimul. Trebuie sa imbunatatim performanta acestor companii. Se poate rezolva prin transparenta sporita in ceea ce priveste obiectivele, managementul. Acesta este si rolul Guvernului, si Parlamentului".


9. Referitor la renegocierea MTO, Anca Paliu Dragu a explicat:

"Aceasta profilare pe termen mediu a situatiei fiscale in functie de PIB-ul potential si o diferentiere fata de PIB-ul Real. Abaterile de la tinta MTO se constata post-factum si in conditiile in care exista aceste abateri, statul membru trebuie sa justifice cauza care a dus la aceste abateri. Dar ceea ce poate Romania sa faca este sa creasca PIB-ul potential. Poate sa duca la o reevaluare a profilarii PIB-ului. Odata prin cresterea PIB-ului potential, vom intra intr-o alta zona a MTO".

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "9 teme abordate de noul ministru al Finantelor si raspunsurile date":
Rating:

Nota: 2.38 din 4 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.