Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

A crescut numarul solicitarilor de acces la documentele Comisiei Europene

07-Aug-2012
1153
Din ultimul raport anual privind accesul public la documente reiese ca, in 2011, au fost depuse 6 447 de solicitari de acces la documentele Comisiei, in comparatie cu 6 361 de solicitari in 2010 si numai 450 de solicitari depuse in anul 2001, atunci când au intrat in vigoare normele actuale.

Aceasta crestere relativ redusa in comparatie cu anii precedenti arata ca numarul solicitarilor incepe sa se stabilizeze, ceea ce se datoreaza, probabil, faptului ca dreptul de acces la documente a inceput sa se incetateneasca la nivelul perceptiei publice. O alta explicatie posibila a acestui fenomen este dimensiunea din ce in ce mai mare a registrului public permanent de documente al Comisiei, care face ca solicitarile ad hoc sa fie mai putin necesare. in 2011, au fost adaugate 19 956 de documente suplimentare in registrul public, ceea ce reprezinta o crestere cu 7 % fata de cele 18 661 de documente incluse in registru in 2010.

Vicepresedintele Maroš Šef?ovi? a declarat: "Dintre institutiile UE, Comisia este aceea care trateaza, de departe, cel mai mare numar de solicitari de acces la documente si, la fel ca anul trecut, accesul a fost acordat in peste patru cazuri din cinci. Din dorinta de a fi cât mai deschisi si mai transparenti, am consolidat aceasta abordare cu ocazia lansarii, in luna iunie, a portalului pentru transparenta."

In 2011, sectorul impozitarii si al uniunii vamale a depasit sectorul concurentei, devenind domeniul de politica pentru care s-au inregistrat cele mai multe solicitari de acces la documente. Cea mai mare parte a solicitarilor (21,42 %) proveneau din Belgia, in timp ce Italia s-a situat pe locul al doilea (12,37 %), fiind urmata la mica distanta de Germania (12,27 %).

Intr-un numar limitat de situatii, definite de legislatie [Regulamentul (CE) nr. 1049/2001], Comisia poate refuza accesul la un document. La fel ca in anii precedenti, protejarea obiectivelor activitatilor de inspectie, ancheta si audit a fost motivul cel mai des invocat pentru a justifica un astfel de refuz.
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii

Aceasta reflecta faptul ca numeroase solicitari vizeaza un interes privat specific, mai degraba decât un interes public general. Reclamantii in cadrul procedurilor de incalcare a dreptului comunitar, concurentii sau presupusele victime ale unui comportament anticoncurential se numara printre cei care solicita documente care ii privesc in mod direct, dar care, adesea, nu pot fi puse la dispozitia publicului fara a prejudicia interesele legitime ale unei alte persoane sau entitati.


Sursa: Comisia Europeana

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "A crescut numarul solicitarilor de acces la documentele Comisiei Europene":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

  • Cesiune parti sociale. Cum intocmim monografia contabila?
    • In cazul urmator, actionariatul societatii A este detinut de doua persoane fizice in proportii egale 50% X si 50% Y. Persoana X cedeaza partile sociale societatii B care devine actionar in A. Capitalul social al lui A este 200 lei. Vom vedea care este monografia contabila si ce declaratii trebuie depuse de cele doua societati A si B. Iata raspunsul specialistului: La nivelul societatii A, nu exista inregistrari contabile (schimbare asociatilor nu genereaza modificari). Daca partile sociale sunt...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.