Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

A fost actualizat programul pentru generarea numarului de evidenta a platii

02-Dec-2015
1231

Va aducem la cunostinta ca a fost actualizat de catre ANAF programul informatic folosit pentru generarea numarului de evidenta a platii. Programul de generare a numarului de evidenta a platii, actualizat la 24.11.2015 a ajuns la versiunea 16.

Informatii utile privind completarea:

Cod document fiscal - se completeaza in functie de tipul documentului, cu urmatoarele valori:
– 10 declaratie fiscala sau decont, in functie de tipul documentului;
– 11 declaratie privind impozitul pe profit, cod 101;
– 20 decizie de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia fiscala;
– 21 decizie de plati anticipate;
– 22 proces-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii;
– 23 decizie de impunere pentru impozitul pe venitul global;

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

– 24 decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii;
– 25 decizie de impunere din oficiu;
– 26 decizie privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule;
– 30 instiintare de plata;
– 40 titlu executoriu;
– 50 inlesnire la plata;
– 60 poprire;
– 70 valorificare."

Click aici pentru programul de generare a numarului de evidenta a platii!

Cod obligatie bugetara – se completeaza in conformitate cu nomenclatorul de obligatii de plata. In cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, a documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare judecatoreasca, precum si alte documente), si al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, codul obligatiei bugetare se completeaza cu ajutorul programului de asistenta selectand tipul de obligatie fiscala pe care o alege contribuabilul sau poate fi solicitat de la organul fiscal.

Perioada de raportare – se completeaza cu luna si anul pentru care se face declaratia: llaa. In cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare judecatoreasca, precum si alte documente), si al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, se inscrie 0000."
Scadenta obligatiei bugetare – se completeaza cu ziua, luna si anul, in formatul zzllaa. In cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare judecatoreasca, precum si alte documente), si al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, se completeaza ziua, luna si anul emiterii acestora.
Numarul de evidenta a platii in cazul unei obligatii fiscale stabilite suplimentar prin decizie de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, in cazul unei amenzi de orice fel stabilite potrivit legii prin documentul de constatare a acesteia, precum si in cazul sumelor inscrise in deciziile privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, se obtine de catre contribuabil astfel:

prin accesarea programului de asistenta pentru formarea numarului de evidenta a platii. In aceasta situatie, programul de asistenta afiseaza o fereastra in care contribuabilul selecteaza unul dintre cele doua documente fiscale pentru care doreste sa efectueze plata, respectiv decizie de impunere sau documentul prin care s-a stabilit amenda de orice fel potrivit legii si completeaza numarul si data emiterii acestui document. Ulterior, alege tipul obligatiei fiscale pe care doreste sa o achite si apoi categoria de obligatie fiscala, respectiv debit, dobanda sau penalitate de intarziere;
prin inscrierea numarului de evidenta a platii mentionat in decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia fiscala, precum si in decizia privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule;
prin solicitarea numarului de evidenta a platii la organul fiscal competent.

Modul de completare a numarului de evidenta a platii pentru achitarea sumei cuprinse in Decizia privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule este urmatorul: Prin accesarea programului de asistenta se afiseaza o fereastra in care contribuabilul selecteaza decizie privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule si completeaza data acestui document, respectiv 010213. Dupa introducerea acestor date, programul de asistenta formeaza numarul de evidenta a platii, alcatuit din:

La rubrica cod document fiscal se inscrie 26 – codul corespunzator documentului reprezentand decizie privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule.
La rubrica cod obligatie bugetara se inscrie codul corespunzator obligatiei bugetare reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, selectata de contribuabil.
La rubrica categorie fiscala se inscrie 01 – valoarea corespunzatoare categoriei fiscale reprezentand debit.
La rubrica perioada de raportare se inscrie 0000.
La rubrica scadenta obligatiei bugetare se inscrie 010213 – corespunzator datei de 1 februarie 2013, care reprezinta data emiterii deciziei privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule.
La rubrica tip document se inscrie 0 – intrucat documentul de plata nu constituie si declaratie fiscala.
La rubrica secventa se inscrie 000 – valoarea corespunzatoare pentru numarul de evidenta a platii generat cu ajutorul programului de asistenta.
Rubrica cifrele de control se genereaza de catre aplicatia informatica conform algoritmului propriu. Numarul de evidenta a platii astfel format, identic cu cel comunicat prin decizia privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, se inscrie de catre contribuabil in ordinul de plata la rubrica Numar de evidenta a platii sau se comunica de catre contribuabil unitatii Trezoreriei Statului in vederea inscrierii in chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii la rubrica Numar de evidenta a platii, in cazul platilor in numerar efectuate la ghiseele unitatilor Trezoreriei Statului. Pentru documentele de plata, altele decat ordine de plata sau chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii, numarul de evidenta a platii se inscrie de contribuabil la rubrica Explicatii.

Sursa: Asistenta-contribuabili.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "A fost actualizat programul pentru generarea numarului de evidenta a platii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.