Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Achitarea arieratelor inregistrate de unele unitati administrativ-teritoriale si institutii publice finantate integral

04-Sep-2012
2145
Informam contribuabilii interesati ca, in urma rectificarii bugetului de stat pe anul 2012, Guvernul a aprobat alocarea, pe judete, a unor sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata (TVA) pentru echilibrarea bugetelor locale si repartizarea acestora pe unitati administrativ-teritoriale.

Scopul alocarii acestor sume este achitarea arieratelor inregistrate in contabilitatea unor unitati administrativ-teritoriale si institutii publice finantate integral din bugetele locale din subordinea acestora, rezultate din relatii cu operatori economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv cu operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat, precum si a sumelor datorate si neachitate de unitatile administrativ-teritoriale operatorilor economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.

Sumele alocate unitatilor administrativ-teritoriale vor fi utilizate exclusiv pentru:

- stingerea obligatiilor fiscale restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale operatorilor economici furnizori de bunuri, servicii ori lucrari ai unitatilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora, inclusiv ale operatorilor economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat;

- stingerea obligatiilor fiscale restante catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale operatorilor economici care au de incasat sume restante de la operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

Atentie! Nu se pot solicita sume defalcate din TVA pentru eventualele arierate ale unitatilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora, aferente unor programe sau altor obligatii de plata.

Pentru a determina cuantumul sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012 care vor fi alocate unitatilor administrativ-teritoriale, acestea vor prezenta directiilor generale ale finantelor publice judetene, pana la data de 10 septembrie 2012, "Cererea privind solicitarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012, conform prevederilor art. 7 alin. (3) - (8) din OG nr. 13/2012" (Anexa 1 la normele metodologice).

Cererea va cuprinde suma care se solicita pentru achitarea obligatiilor de plata ale unor unitati administrativ-teritoriale si institutii publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora rezultate din relatii cu operatori economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv cu operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat, precum si a sumelor datorate si neachitate de unitatile administrativ-teritoriale operatorilor economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat.

Cererea scrisa intocmita pe baza certificatelor de atestare fiscala ale operatorilor economici emise de organele fiscale competente va fi insotita de urmatoarele documente:

- certificatele de atestare fiscala aferente operatorilor economici pentru care se solicita stingerea obligatiilor fiscale emise de organele fiscale competente;

- situatia obligatiilor de plata catre operatorii economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari si/sau operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat;

- acorduri incheiate intre unitatile administrativ-teritoriale si operatorii economici furnizori de bunuri, servicii sau lucrari ai unitatilor administrativ-teritoriale/institutii publice finantate integral din bugetele locale, din subordinea acestora si, respectiv operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat pentru stingerea obligatiilor fiscale restante la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale corelate cu datele inscrise in certificatele de atestare fiscala (Anexa 3a la normele metodologice);

- acorduri incheiate intre unitatile administrativ-teritoriale, operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat si operatorii economici carora le datoreaza sume pentru stingerea obligatiilor fiscale restante corelate cu datele inscrise in certificatele de atestare fiscala (Anexa 3b la normele metodologice).

Certificatele de atestare fiscala ale operatorilor economici se solicita organelor fiscale de catre unitatile administrativ-teritoriale, se elibereaza in termen de maximum 2 zile lucratoare de la primirea solicitarii fara a fi percepute taxe de eliberare, pe baza datelor existente in evidenta pe platitor a organului fiscal competent. Certificatele de atestare fiscala vor cuprinde creantele fiscale restante, exigibile existente in sold la data solicitarii.

Sumele destinate achitarii obligatiilor de plata care fac obiectul cererilor scrise nu pot fi mai mari decat obligatiile de plata si obligatiile fiscale restante pentru stingerea carora acestea se utilizeaza, rezultate din certificatele de atestare fiscala. Cererile scrise primite de unitatile administrativ-teritoriale se analizeaza de directiile generale ale finantelor publice judetene care vor repartiza sumele in termen de 3 zile lucratoare de la primire in ordinea inregistrarii acestora.

Pentru cererile pentru care a fost acordat avizul ca urmare a indeplinirii conditiilor de repartizare a sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, directiile generale ale finantelor publice judetene repartizeaza sumele defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012 pe unitati administrativ-teritoriale, in ordinea inregistrarii cererilor cu conditia incadrarii in sumele aprobate.

Pentru cererile pentru care sunt indeplinite conditiile de repartizare a sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, dar nu mai exista sume de repartizat la nivelul sumei pentru care s-a intocmit cererea, se vor aloca sume defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, la nivelul sumei de repartizat disponibile.

Cererile pentru care nu sunt indeplinite conditiile de repartizare a sumelor defalcate din TVA, precum si cele pentru nu mai exista sume de repartizat se restituie unitatilor administrativ-teritoriale, impreuna cu documentatia aferenta.

in termen de 3 zile lucratoare de la comunicarea sumelor de catre directiile generale ale finantelor publice judetene, unitatile administrativ-teritoriale au obligatia de a prezenta unitatilor Trezoreriei Statului la care acestia isi au conturile deschise urmatoarele documente:

- bugetele locale majorate cu sumele repartizate;

- cererile pentru deschiderea de credite bugetare si dispozitiile bugetare de repartizare a creditelor bugetare, aferente cheltuielilor bugetare privind stingerea obligatiilor fiscale restante;

- ordinele de plata prin care acestea achita la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale obligatiile fiscale apartinand operatorilor economici intocmite de unitatile administrativ-teritoriale si institutiile publice finantate integral de bugetul local din subordinea acestora.

Sumele care se achita in contul obligatiilor fiscale ale operatorilor economici se vireaza de catre unitatile administrativ-teritoriale si, respectiv, institutiile publice finantate integral din bugetul local in contul 50.86.10 "Disponibil pentru stingerea creantelor fiscale, conform art. 7 din OG nr. 13/2012" codificat cu codul de identificare fiscala al operatorilor economici ale caror obligatii fiscale se sting, deschis la unitatile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale competente in administrarea operatorilor economici respectivi.

Atentie! In ordinele de plata prin care se achita obligatiile fiscale la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, in rubricile "Platitor" si "Cod de identificare fiscala"al platitorului se vor inscrie denumirea si, respectiv, codul de identificare fiscala ale unitatii administrativ-teritoriale sau ale institutiei publice finantate integral din bugetul local care dispune plata, in rubricile "Beneficiar" si "Cod de identificare fiscala" al beneficiarului se vor inscrie denumirea operatorului economic ale carui obligatii fiscale se achita, si respectiv, codul de identificare fiscala al acestuia, iar in rubrica "Cod IBAN beneficiar" se inscrie codul IBAN aferent contului .86.10 "Disponibil pentru stingerea creantelor fiscale, conform art. 7 din OG nr. 13/2012".

Baza legala: Ordonanta Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012., publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 614/ 27.08.2012; Ordinul viceprim-ministrului, ministrul Finantelor Publice nr. 1.152/2012 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 7 alin. (3) - (18) din Ordonanta Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 627/31.08.2012.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Achitarea arieratelor inregistrate de unele unitati administrativ-teritoriale si institutii publice finantate integral":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Capital social mai mare de 45.000 lei si impozit pe profit in anul 2017
    • In analiza de mai jos, la 31.12.2016, o societate platitoare de impozit pe profit are venituri totale in suma de 308.321 lei si indeplineste si celelalte conditii de la art.47 Cod fiscal (Definitia microintreprinderii). Societatea are la 31.12.2016, capital social in suma de 200.000 lei. Incepand cu 01.01.2017, stabilm daca ar trebui sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderii. Fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii, vom vedea daca ar putea sa-si exercite...» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Noutati ANAF: Inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit
    • Va reamintim prevederile legale referitoare la inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit, pentru veniturile supuse regulilor de impunere la sursa, pentru care impozitul retinut este final: Pentru nerezidentii care obtin venituri impozabile din Romania, platitorul de venit are obligatia de a calcula, retine,declara si plati bugetului de stat impozit pe venit sau impozit pe profit, dupa caz. Potrivit art.82 alin.1 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.