Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Achizitie bunuri de la o unitate protejata autorizata. ce conditii sunt obligatorii?

29-Iul-2014
6489
In situatia in care se achizitioneaza de la o unitate protejata in contul fondului de handicapati (pe baza de factura, autorizatie, acord de parteneriat, contract) produse pe care unitatea protejata le-a cumparat de la o alta firma si le revinde, se stabileste daca se poate plati factura in contul fondului de handicapati.

De asemenea, vom vedea daca trebuie dovedit ca produsele respective sunt din productia proprie a firmei si daca in afara de existenta documentelor - autorizatie, acord de parteneriat, contract, factura, plata efectuata pana pe data de 25 a lunii urmatoare, mai trebuie indeplinite si alte conditii.

Conform art.5 pct.29 Legea 448/2006, unitatea protejata autorizata este operatorul economic de drept public sau privat, cu gestiune proprie, in cadrul caruia cel putin 30% din numarul total de angajati cu contract individual de munca sunt persoane cu handicap.

Conform art.78 alin.(2) Legea 448/2006, persoanele juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap, intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.

Conform art.78 alin.(3) Legea 448/2006, persoana juridica care nu angajeaza persoane cu handicap in conditiile mai sus precizate, pot opta pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii :
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii

a) Art.78 alin.(3) lit. a) sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap;

b) Art.78 alin.(3) lit. b)sa achizitioneze produse sau servicii de la unitati protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat in conditiile prevazute la lit. a).

Conform alin.(4.1), aici nu se cuprind unitatile protejate infiintate in cadrul organizatiilor persoanelor cu handicap care pot desfasura si activitati de vanzari/intermedieri, cu conditia ca minimum 75% din profitul obtinut sa fie destinat programelor de integrare socioprofesionala pentru persoanele cu handicap din organizatiile respective.

Aceste unitati au obligatia prezentarii unui raport financiar la fiecare inceput de an, din care sa rezulte cum au fost utilizate fondurile obtinute prin activitatea comerciala.

In cazul mai sus prezentat, o persoana juridica privata, cu un numar de angajati mai mare de 50 , in sensul obligatiei ce deriva din prevederile Legii 448/2006, a optat pentru achizitie de produse de la o unitate protejata autorizata, in conditiile legale.

Intre cele doua entitati exista un acord de parteneriat, contract, iar unitatea protejata autorizata a pus la dispozitia societatii comerciale partenere copie a autorizatiei in acest sens.

Achizitia bunurilor se face pe baza de factura.

Plata bunurilor achizitionate se va face catre unitatea protejata autorizata, in baza facturilor emise.

Avand in vedere ca unitatea protejata autorizata achizitioneaza bunurile de la o firma si apoi le revinde societatii comerciale, va aflati sub incidenta art.78 alin.(4.1), in sensul ca unitatea protejata autorizata desfasoara activitate de vanzari, deci nu produce ea aceste bunuri.

In acest caz nu se va considera ca plata efectuata catre unitatea protejata este in contul obligatiei de plata, decat daca aceasta unitate protejata autorizata indeplineste conditia ca minimum 75 % din profitul obtinut sa fie destinat programelor de integrare socioprofesionala pentru persoanele cu handicap din organizatia respectiva si va pune la dispozitie un raport financiar la fiecare inceput de an, din care sa rezulte indeplinirea acestei conditii.

Daca nu se indeplineste conditia de mai sus, aveti obligatia platii in contul bugetului de stat a varsamintelor de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate, asa cum se prevede la art.78 alin.(2)

Daca se indeplineste conditia cu privire la destinatia a 75% din profitul obtinut si va pune la dispozitie raportul financiar doveditor, acesta corespunzand cu realitatea , atunci se va considera ca platiti in contul obligatiei cu privire la a varsamintelor de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate.

In acest caz, referitor la obligatia de declarare si plata a pozitia 24 din Declaratia 100, precizam :

In cazul in care valoarea bunurilor achizitionate de la unitatea protejata autorizata este egala cu suma datorata la bugetul de stat, in luna de raportare nu se va completa Declaratia 100 si nici nu se va plati la bugetul de stat;

In cazul in care, valoarea valoarea bunurilor achizitionate de la unitatea protejata autorizata este mai mica decat suma datorata la bugetul de stat, in luna de raportare se va declara in Declaratia 100 si se va plati la bugetul de stat doar diferenta dintre obligatia de plata si contravaloarea bunurilor achizitionate;

In cazul in care, valoarea valoarea bunurilor achizitionate de la unitatea protejata autorizata este mai mare decat suma datorata la bugetul de stat, in luna de raportare nu se va declara in Declaratia 100 si nu se va plati la bugetul de stat, iar diferenta se va reporta in lunile urmatoare prin diminuare obligatie de plata, oana la stingerea acesteia.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Achizitie bunuri de la o unitate protejata autorizata. ce conditii sunt obligatorii?":
Rating:

Nota: 3.94 din 8 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Zoom fiscal: Modificarea formularelor de inregistrare fiscala
    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017. Astfel, categoriile de obligatii fiscale de...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic
    • Incepand cu anul 2017, prin Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016, a fost prevazuta obligatia de plata a impozitului specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de legea mai sus mentionata. In acest sens, a fost efectuata actualizarea continutului nomenclatorului in baza caruia se declara obligatiile fiscale de plata la bugetul de stat utilizand formularul 100,...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea formularelor 402 si 403 este 28 februarie 2017
    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau...» citeste mai departe aici

  • Vanzare cladire veche. Anulare cod TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?
    • Avem in analiza urmatoare ca subiect o societate comerciala in inactivitate fiscala din cauza expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social. Firmei i se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA si parcurge formalitatile de reactivare, dar nu solicita si inregistrarea in scopuri de TVA in vederea obtinerii unui cod valabil de TVA. Societatea intentioneaza sa vanda o constructie veche. Stabilim cum trebuie procedat d.p.d.v. al TVA-ului la emiterea facturii si ce...» citeste mai departe aici

  • Schimbarea destinatiei de utilizare pentru autoturism in leasing. Care va fi regimul fiscal aplicat pentru deduceri?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care a achizitionat anul trecut un autoturism in sistem de leasing si si-a exercitat integral dreptul de deducere a taxei, autoturismul fiind folosit in scopul activitatilor economice (fapt dovedit prin intocmirea foii de parcurs). Vom vedea daca este suficienta aceasta dovada, cu mentiunea ca in 2017 nu s-a mai folosit 100% pentru acest scop. In cazul in care se trecere la deducerea a 50% din cheltuielile aferente masinii (combustibil, reparatie,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.