Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Achizitie intracomunitara | Cum procedam cand avem un cod invalid de TVA al furnizorului?

20-Feb-2013
8477
Vom stabili mai jos ce obligatii are o societate din Romania care realizeaza o achizitie intracomunitara (A. I.C.) de la la o societate din UE care nu are cod valid de TVA.


Solutia consultantului:

Intrebarea esentiala in acest caz este daca are obligatia declararii achizitiei intracomunitare in declaratia recapitulativa 390 privind achizitiile si livrarile intracomunitare avand in vedere ca furnizorul nu comunica un cod valabil de TVA.

Situatia este reglementata de OPANAF 76/2010 privind instructiunile de completare a declaratiei recapitulative 390, ce stabileste ca achizitia intracomunitara se va declara in aceasta declaratie recapitulativa chiar daca furnizorul nu va comunica un cod valabil de TVA. Practic, din punct de vedere tehnic la completarea declaratie 390 se va lasa spatiu la codul de TVA al furnizorului din Comunitate, iar formularul declaritiei este valid.

Societatea din Romania are urmatoarele obligatii:
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii


- societatea se inregistreaza in Registrul operatorilor intracomunitari inainte de efectuarea achizitiei intracomunitare de bunuri, conform art. 158^2 din Codul fiscal . In lipsa inregistrarii in ROI, se considera ca societatea nu are un cod valabil de TVA in legatura cu aceasta achizitie intracomunitara, conform art. 158 alin. (14) din Codul fiscal.

-efectueaza receptia bunurilor, utilizand cursul de schimb valabil la data intrarii in gestiune a bunurilor, conform art. 184 alin. (4) din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea;

- efectueaza plata TVA prin masura taxarii inverse, conform art. 152 alin. (6) coroborat cu art. 157 alin. (2) din Codul fiscal , inregistrand TVA in decontul de TVA, atat ca suma deductibila, cat si ca suma colectata. Articol contabil : 4426 “TVA deductibila” = 4427 “TVA colectata”. Cursul la care se evidentiaza TVA este cel valabil la data facturii, comunicat de BNR in ziua anterioara datei emiterii facturii. Observam ca acest curs valutar poate fi diferit de cursul de la data receptiei bunurilor.

- societatea declara aceasta achizitie intracomunitara in declaratia recapitulativa privind achizitiile si livrarile intracomunitare 390, pana pe data de 25 a lunii urmatoare, conform art. 156^4 din Codul fiscal .

Din punctul de vedere al completarii declaratiei 390, prin OMFP 76/2010 cu modificari ulterioare, privind adoptatea instructiunilor de completare a declaratiei, s-a prevazut posibilitatea ca in cazul in care un furnizor din comunitate nu comunica un cod valabil de TVA, declararea achizitiei intracomunitare este in continuare obligatorie, insa la codul valabil al operatorului intracomunitar se va lasa spatiu.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Achizitie intracomunitara | Cum procedam cand avem un cod invalid de TVA al furnizorului?":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Asigurarea medicala de sanatate pentru companii, deductibilitate fiscala de 400 de euro pe an
    • La inceput de 2017, una dintre cele mai cunoscute companii de servicii profesionale, de consultanta si audit din lume, PWC, afirma ca rata de crestere a costurilor medicale va fi de 6,5%, procent egal cu cel din anul precedent. In ceea ce priveste companiile care ofera planuri de asigurare de sanatate ca beneficiu la angajare, cea mai mare contributie la costurile angajatorului o au serviciile medicale in regim de spitalizare continua. Mai exact, ponderea acestora in costurile medicale suportate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.