Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Achizitie publica si cerere de oferta. Ce putem face cand oferta practica nu corespunde?

03-Sep-2015
516

Discutam prin cele ce urmeaza despre situatia in care, la o achizitie publica cu cerere de oferta, unde au depus documentatie doi furnizori, unul din ei, conform documentatiei depuse, castiga.



Daca la momentul onorarii contractului, semnat, conform documentatiei tehnice si financiare, oferta practica nu corespunde, este o diferenta mare intre scriptic si faptic, documentele s-au transmis la ANRMAP si pe SEAP, ce este obligat achizitorul sa faca?

Se poate apela la instanta pentru a da in judecata furnizorul, sa accepte corectarea ofertei fara a fi identica cu documentatia oferita si transmisa la ANRMAP, sa renunte si sa proceseze o alta etapa?

 

 

Conform art.209 din OUG nr.34/2006 alin.(1) privind achizitiile publice, autoritatea contractanta are obligatia de a anula aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publica in urmatoarele cazuri:

a) daca au fost depuse numai oferte inacceptabile si/sau neconforme;

b) daca nu a fost depusa nicio oferta sau daca au fost depuse oferte care, desi pot fi luate in considerare, nu pot fi comparate din cauza modului neuniform de abordare a solutiilor tehnice si/ori financiare;

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

c) daca abateri grave de la prevederile legislative afecteaza procedura de atribuire sau daca este imposibila incheierea contractului.


Astfel, avand in vedere cele mentionate anterior, achizitorul, in calitate de autoritate contractanta are obligatia de a anula aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publica in cazul depunerii ofertelor inacceptabile si/sau neconforme, asa cum reiese din enuntul intrebarii d-voastra.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea, economist si expert contabil

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Achizitie publica si cerere de oferta. Ce putem face cand oferta practica nu corespunde?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.