Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Achizitie si tratament imobilizari. Cum procedam?

20-Mai-2015
1927

In cazul urmator, societatea cumpara pe 14.04.2015 un grup de active (cladire, teren, echipament), pentru care plateste un pret total de 1.000.000 lei. Grupul de active dobandit este o afacere de sine statatoare, compus din: 400.000 lei (cladirea), 200.000 lei (terenul), 100.000 lei (echipamentul) si 300.000 (fond comercial).

1.Cladirea se amortizeaza liniar pe 40 ani, evaluarea ulterioara facandu-se la valoarea justa

2.Evaluarea ulterioara a terenului se va face prin reevaluare

3.Echipamentul se amortizeaza liniar pe 10 ani, evaluarea ulterioara facandu-se la cost.

(Politicile contabile ale firmei prevad reevaluarea periodica doar a imobilelor si terenurilor, nu si a echipamentelor).

Cum se inregistreaza in contabilitate achizitia grupului de active?
Ce operatiuni se vor face la fiecare inchidere de an (valorile de inventar ale celor trei imobilizari scad/cresc)?

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii

 

 

Achizitia imobilizarilor se reflecta in contabilitate pe baza Proceselor verbale de receptie intocmite de Comisia de receptie si pe baza Deciziei administratorului :
% = 404 1.000.000 lei
211 200.000
212 400.000
213 100.000
207 300.000
Terenul in valoare de 200.000

nu se amortizeaza
se evalueaza la inventar la valoarea contabila
cand se fac reevaluari, valoarea contabila este inlocuita de valoarea justa comunicata de evaluator, rezultateleprimei reevaluari inregistrandu-se :

655 = 211- daca se inregistreaza o pierdere din reevaluare, cheltuiala fiind nedeductibila la calculul impozitului pe profit conform art. 21, alin. (4), litera din Codul fiscal.

211 = 105.analitic teren- daca se inregistreaza un surplus din reevaluare
Imobilul in valoare de 400.000 de lei

durata de utilizare stabilita de comisia de receptie fiind de 40 de ani, amortizarea fiscala = amortizarea contabila = 400.000 lei / 40 ani / 12 luni = 833,33 lei/luna
amortizarea fiscala = amortizarea contabila pana la prima reevaluare, dupa care amortizarea fiscala ramane cea stabilita pe baza valorii de intrare in patrimoniu iar amortizarea contabila se va calcula : valoarea reevaluata /durata de utilizare ramasa.
la inventar valoarea imobilului va fi valoarea contabila sau , daca are loc o reevaluare, valoarea justa stabilita de evaluator
in Situatiile financiare se va reflecta la valoarea din contabilitate minus amortizarea minus eventualele ajustari pentru depreciere inregistrate in timpul anului (2912)

Echipamentul de 100.000 de lei :

durata de utilizare stabilita de comisia de receptie 10 ani
politicile contabile ale firmei stabilesc faptul ca echipamentele nu se reevaluaeaza

Deci amortizarea contabila = amortizarea fiscala = 100.000 lei/10 ani/12 luni = 833,33 lei/luna

valoarea de inventar este valoarea contabila de intrare
valoarea din Situatiile financiare va fi valoarea contabila – amortizarea inregistrata – eventualele ajustari pentru depreciere

Fondul comercial de 300.000 de lei
- este o imobilizare necorporala care se nu se amortizeaza fiscal, conform art. 24, alin. (4), litera c) din Codul fiscal :“(4) Nu reprezint? active amortizabile:(...) c) fondul comercial;”
- totusi OMFP 1802/2014 prevede ca fondul comercial tratat ca un activ (cel obtinut prin achizitia unei afaceri, nu si cel generat intern, care nu se va recunoaste ca o imobilizare) se amortizeaza in 5 ani (punctul 183).

Coroborand prevederile de mai sus, fondul comercial se poate amortiza, dar amortizarea nu va fi deductibila fiscal.

valoarea de inventar este valoare contabila de intrare
valoarea ce se regaseste in contabilitate mai putin amortizarea (daca ea s-a calculat) si eventualele ajustari pentru depreciere.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov, expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Achizitie si tratament imobilizari. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

  • Cesiune parti sociale. Cum intocmim monografia contabila?
    • In cazul urmator, actionariatul societatii A este detinut de doua persoane fizice in proportii egale 50% X si 50% Y. Persoana X cedeaza partile sociale societatii B care devine actionar in A. Capitalul social al lui A este 200 lei. Vom vedea care este monografia contabila si ce declaratii trebuie depuse de cele doua societati A si B. Iata raspunsul specialistului: La nivelul societatii A, nu exista inregistrari contabile (schimbare asociatilor nu genereaza modificari). Daca partile sociale sunt...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.