Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Achizitii de servicii intracomunitare de catre neplatitor de TVA. Ce obligatii are firma romana?

16-Iul-2014
10977
In analiza de azi, pornim de la o societate comerciala neplatitoare de TVA in Romania cu obiect de activitate pensiune. Societatea are incheiat un contract cu o firma care face rezervari online. Firma emite facturi catre societatea din Romania.

Facturile sunt fara TVA, dar pe facturi este mentionat ca "TVA-ul este supus regimului de taxare inversa ".

Vom oferi raspuns urmatoarelor intrebari:

1. Firma din Romania trebuie sa se inregistreze numai pentru aceste prestari de servicii intracomunitare ca platitor de TVA?

2. In cazul unui raspuns afirmativ, care e procedura? Vor exista doua coduri de inregistrare (un cod cu TVA pentru prestari servicii intracomunitare primite din comunitate si unul fara TVA pentru servicii primare si prestate in Romania)?
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii

3. Ce declaratii se depun in cazul de mai sus?

4. Care vor fi inregistrarile contabile?

Mentionam ca aveti obligatia sa va inscrieti in Registrul Operatorilor Intracomunitari inainte de derularea oricarei operatiuni intracomunitare, conform art. 158^2 din Codul fiscal. Pentru aceasta trebuie mai intai sa obtineti un cod valid de TVA pentru operatiuni intracomunitare. Pentru operatiunile derulate pe teritoriul Romaniei veti ramane in continuare neplatitor de TVA.

Veti avea intradevar 2 coduri de inregistrare : unul cu tva pentru prestarii servicii intracomunitare primite din comunitate si unul fara tva pentru servicii primate si prestate in Romania.

Veti proceda astfel:

- solicitati inscrierea in scopuri de TVA conform art. 153^1, alin. (1), litera c) completand declaratia 091" Declaratie de inregistrare in scopuri de TVA / Declaratie de mentiuni a altor persoane care efectueaza achizitii intracomunitare (OPANAF 7/2010)".

- dupa obtinerea numarului de TVA pentru operatiuni intracomunitare, depuneti formularul 095" Cerere de inregistrare in / radiere din / Registrul operatorilor intracomunitari (OPANAF 1180/2012)"(impreuna cu o copie dupa nr. de TVA intracomunitar, cazierele judiciare ale asociatilor, timbre fiscale, si ce alte documente (imputernicire, copie CI, etc.) mai solicita administratia financiara la care sunteti arondati).

Obtinerea numarului valid de TVA intracomunitar si inscrierea in ROI trebuie sa se realizeze inainte de realizarea oricarei operatiuni intracomunitare (in cazul dvs. achizitie de servicii).

Veti transmite numarul valid de TVA pentru operatiuni intracomunitare partenerilor dvs. din Olanda (si tuturor celorlati parteneri din spatiul comunitar cu care veti derula opertatiuni intracomunitare).

Furnizorii dvs. din spatiul comunitar trebuie de asemenea sa va comunice codul lor valid de TVA. Veti depune pana pe 25 ale lunii urmatoare celei in care ia nastere exigibilitatea taxei declaratia recapitulativa 390VIES" Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare (OPANAF 3162/2011)", mentionand operatiunea la codul S - achizitie intracomunitara de servicii.

Veti depune de asemenea la aceeasi data Decontul special de TVA 301, mentionand operatiunea la sectiunea Sectiunea 4.1 "Achiziții de servicii intracomunitare, pentru care beneficiarul este obligat la plata.

TVA conform art. 150 alin. (2) din Codul fiscal

"La primirea facturii de servicii de la furnizorul din Olanda veti inregistra:

628 = 401 cu suma facturata

Daca ati fi fost platitor de TVA si pe teritoriul Romaniei ati fi inregistrat taxarea inversa 4426 = 4427 cu suma facturata * 24%.
Dat fiind ca nu sunteti platitor de TVA , nu puteti face aceasta inregistrare , asa ca veti mentiona in decontul special de TVA la "Baza de impozitare" suma facturata si la "TVA datorat" calculati 24% la suma facturata. Acest TVA il veti achita pana pe 25 ale lunii urmatoare celei in care a devenit exigibila TVA (data emiterii facturii).

Operatiunea se va inregistra : 635 = 4423

Si plata : 4423 = 5311/5121.

Cereti partenerului din Olanda sa va refaca facturile emise inainte de inscrierea in ROI si sa treaca pe factura TVA din Olanda, TVA pe care il veti da pe cheltuieli ca de pe orice alta factura.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Achizitii de servicii intracomunitare de catre neplatitor de TVA. Ce obligatii are firma romana?":
Rating:

Nota: 4.14 din 14 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 28 februarie e ultima zi de depunere pentru mai multe obligatii fiscale. Se depune si D 394
    • Va reamintim ca pana marti, 28 februarie 2017, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit pentru anul precedent - formularul 205 - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti - formularul 207 - Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Ce formulare se depun in martie 2017?
    • Regasiti mai jos principalele obligatii declarative si de plata cu termen in luna martie 2017. Acestea sunt formularele pe care trebuie sa le depuneti la organul fiscal competent, dupa caz, la termenele limita precizate mai jos, in luna martie 2017 si in privinta platilor pe care trebuie sa le efectuati, dupa caz, pana la data de 27 martie 2017. I. Obligatii declarative 30 zile de la data infiintarii/ data eliberarii actului legal de functionare/ data inceperii activitatii/ data eliberarii...» citeste mai departe aici

  • 15 martie 2017: Termen pentru depunerea formularului 204 de catre asocierile fara personalitate juridica
    • Va informam ca miercuri, 15 martie 2017, este termenul-limita pentru depunerea declaratiei anuale de venit aferente anului 2016 pentru asocieri (formularul 204), cu exceptia celor care realizeaza venituri din activitati agricole impuse pe baza normelor de venit. Cine depune declaratia Declaratia 204 se completeaza si se depune in cazul asocierilor fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice care realizeaza venituri din activitati independente - activitati de productie, comert,...» citeste mai departe aici

  • Platile anticipate la impozitul pe venit si contributiile sociale aferente Trim. I din 2017. Data-limita e la 27 martie
    • Informam contribuabilii - persoane fizice ca, in conformitate cu prevederile art. 74, ale art. 151 si ale art. 174 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt obligati sa efectueze in cursul anului plati anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale si contributii de asigurari sociale de sanatate, exceptandu-se cazul veniturilor pentru care platile anticipate se stabilesc prin retinere la sursa. Platile anticipate aferente...» citeste mai departe aici

  • Nu ai inca Gestiunea in cloud? Mai gandeste-te! 37 de motive ca sa folosesti aplicatia Smart Bill
    • Dragi contabili, cu siguranta cunoasteti deja aplicatia Smart Bill. Daca nu o folositi in mod direct, unul dintre colegii sau cunoscutii dvs. o foloseste cu siguranta. De aceea am decis sa va prezentam sucint cele mai importante facilitati ale aplicatiei de gestiune, facturare si contabilitate primara. Gestiunea - elementul cheie Puncte forte - Iti permite sa lucrezi atat cu gestiuni cantitativ-valorice, cat si cu cele global -valorice; - Rezolva toate problemele legate de stocuri: modalitatile...» citeste mai departe aici

  • Franciza stat strain. Cand trebuie sa retinem impozit pe venituri nerezidenti?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra are ca subiect o societate din Romania care inchiriaza imprimante si care plateste franciza catre o firma straina. Vom vedea daca societatea romana trebuie sa retina impozit pe venituri nerezidenti, cu mentiunea ca exista conventie intre cele doua tari. Redeventele obtinute de la un rezident constituie venituri impozabile obtinute din Romania, indiferent daca veniturile sunt primite in Romania sau in strainatate, in conformitate cu prevederile art. 223...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.