Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Achizitii intracomunitare si inregistrarea la Registrul operatorilor intracomunitari

01-Sep-2010
2575

Intrebare:

Un SRL care a avut AIC in luna iulie 2010, dar care nu mai are AIC pana la sf. Anului, trebuia sa se inregistreze in reg. op. intracomunitari pana la 1 august 2010 ?

Daca nu s-a inregistrat si a dat declaratia 390 si 300, cum trebuie sa faca regularizarile in situatia in care era obligatorie inregistrarea ?

R aspuns:

In situatia in care firma pe care o reprezentati a efectuat achizitii intracomunitare de bunuri si servicii doar in luna iulie 2010, nu trebuie sa se incrie in Registrul operatorilor intracomunitari. Acest fapt rezulta din prevederile articolului 158^2 alineatul 1 inserat in Codul fiscal prin O.U.G. nr. 54 din 23 iunie 2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale ,, Incepand cu data de 1 august 2010, se infiinteaza si se organizeaza in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala Registrul operatorilor intracomunitari,,.

Aceasta obligatie reglmentata prin O.U.G. nr. 54 din 23 iunie 2010 revine doar persoanelor impozabile care intentioneaza sa realizeze operatiuni intracomunitare incepand cu data de 1 august 2010. Data realizarii unei achizitii intracomunitare se determina in baza facturii emise de catre furnizor sau prestator.

Depunerea decontului de TVA cod 300 si a declaratiei recapitulative cod 390 prin care se raporteaza achizitia intracomunitara efectuata in luna iulie 2010 nu este conditionata de inscrierea firmei dvs. in acest registru chiar daca termenul de depunere al acestor raportari este in luna august 2010, respectiv 15.08.2010 si 25.08.2010.

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

Ca regula generala, inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari se realizeaza inainte de efectuarea unei operatiuni intracomunitare. Deci, inregistrarea ar fi fost obligatorie pana pe data de 31 iulie 2010 numai daca urma sa realizati operatiuni de achizitii intracomunitare in luna august 2010, operatiuni care ar fi trebuit raportate prin decontul lunii august 2010 cu termen de depunere data de 27 septembrie 2010 (data de 25 septembrie este zi nelucratoare).

 

In concluzie, cererea de solicitare a inregistrarii in Registrul operatorilor intracomunitari se formuleaza si se depune la organul fiscal competent numai in situatia in care persoana respectiva, obligata sa se inregistreze in scopuri de TVA, intentioneaza sa efectueze operatiuni intracomunitare al caror fapt generator are loc dupa data de 1 august 2010. Din acest motiv, firma dvs. nu are obligatia efectuarii de regularizari cu privire la raportarea operatiunilor efectuate in luna iulie 2010.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Achizitii intracomunitare si inregistrarea la Registrul operatorilor intracomunitari":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

  • Retur bunuri in garantie din UE. Masuri de simplificare pentru TVA. Ce inregistrari contabile se fac?
    • O societate comerciala vinde produse finite in UE. Produsele au si garantie. In cazul in care produsele se defecteaza, clientul extern le returneaza si furnizorul le va inlocui. Cand produsele se intorc au nota de retur, dar clientul extern plateste factura catre furnizorul din Romania mai putin cu valoarea produselor returnate. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile la furnizorul din Romania si care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul. De asemenea, vom vedea care este documentul...» citeste mai departe aici

  • Romania a sustinut masurile de combatere a evaziunii fiscale in cadrul ECOFIN
    • Ministrul finantelor publice, Viorel stefan, a sustinut pozitia Romaniei in cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene (ECOFIN) la reuniunea din 21 februarie a.c., consacrata in principal tematicii combaterii evaziunii fiscale. Primul punct pe agenda discutiilor l-a reprezentat propunerea de modificare a directivei Consiliului (UE) 2016/1164 in ceea ce priveste tratamentele neuniforme ale elementelor hibride care implica tari terte (ATAD 2). Propunerea face...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.