Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Achizitii intracomunitare si inregistrarea la Registrul operatorilor intracomunitari

01-Sep-2010
2549

Intrebare:

Un SRL care a avut AIC in luna iulie 2010, dar care nu mai are AIC pana la sf. Anului, trebuia sa se inregistreze in reg. op. intracomunitari pana la 1 august 2010 ?

Daca nu s-a inregistrat si a dat declaratia 390 si 300, cum trebuie sa faca regularizarile in situatia in care era obligatorie inregistrarea ?

R aspuns:

In situatia in care firma pe care o reprezentati a efectuat achizitii intracomunitare de bunuri si servicii doar in luna iulie 2010, nu trebuie sa se incrie in Registrul operatorilor intracomunitari. Acest fapt rezulta din prevederile articolului 158^2 alineatul 1 inserat in Codul fiscal prin O.U.G. nr. 54 din 23 iunie 2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale ,, Incepand cu data de 1 august 2010, se infiinteaza si se organizeaza in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala Registrul operatorilor intracomunitari,,.

Aceasta obligatie reglmentata prin O.U.G. nr. 54 din 23 iunie 2010 revine doar persoanelor impozabile care intentioneaza sa realizeze operatiuni intracomunitare incepand cu data de 1 august 2010. Data realizarii unei achizitii intracomunitare se determina in baza facturii emise de catre furnizor sau prestator.

Depunerea decontului de TVA cod 300 si a declaratiei recapitulative cod 390 prin care se raporteaza achizitia intracomunitara efectuata in luna iulie 2010 nu este conditionata de inscrierea firmei dvs. in acest registru chiar daca termenul de depunere al acestor raportari este in luna august 2010, respectiv 15.08.2010 si 25.08.2010.

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii

Ca regula generala, inscrierea in Registrul operatorilor intracomunitari se realizeaza inainte de efectuarea unei operatiuni intracomunitare. Deci, inregistrarea ar fi fost obligatorie pana pe data de 31 iulie 2010 numai daca urma sa realizati operatiuni de achizitii intracomunitare in luna august 2010, operatiuni care ar fi trebuit raportate prin decontul lunii august 2010 cu termen de depunere data de 27 septembrie 2010 (data de 25 septembrie este zi nelucratoare).

 

In concluzie, cererea de solicitare a inregistrarii in Registrul operatorilor intracomunitari se formuleaza si se depune la organul fiscal competent numai in situatia in care persoana respectiva, obligata sa se inregistreze in scopuri de TVA, intentioneaza sa efectueze operatiuni intracomunitare al caror fapt generator are loc dupa data de 1 august 2010. Din acest motiv, firma dvs. nu are obligatia efectuarii de regularizari cu privire la raportarea operatiunilor efectuate in luna iulie 2010.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Achizitii intracomunitare si inregistrarea la Registrul operatorilor intracomunitari":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.