Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Acordare tichete cadou pentru stimularea vanzarilor

03-Mai-2012
3834
O societate doreste sa acorde tichete cadouri in cadrul unui Program de motivare organizat in vederea stimularii vanzarilor in reteaua de parteneri si a cresterii volumului vanzarilor. Participantii (persoane fizice sau persoane juridice) vor primi, in functie de rezultatele obtinute, in favoarea organizatorului, un bonus constand in tichete Smart Pass. Valoarea tichetelor Smart Pass va fi stabilita lunar in functie valoarea vanzarilor realizate de participant pe perioada desfasurarii programului de motivare. Urmeaza sa vedem cum tratam din punct de vedere contabil si fiscal acordarea tichetelor in aceasta situatie.

Raspuns:

Potrivit art. 2 alin (1) din Legea 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresa, tichetele cadou se pot utiliza pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclama si publicitate, precum si pentru cheltuieli sociale.

Din punct de vedere fiscal, potrivit art. 21 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal, sunt cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare.

Avand in vedere aceste prevederi, cheltuielile cu tichetele cadou sunt deductibile la calculul impozitului pe profit in conditiile in care exista documente justificative: factura primita de la unitatea emitenta a tichetelor cadou, contract cu clientul partener pentru desfasurarea campaniei de promovare a produselor, proces verbal de predare primire tichete, regulament campanie promotionala aprobat de conducerea societatii pentru organizarea campaniei de marketing pentru promovarea produselor, stimularea vanzarilor, in care sa fie inscrisa perioada de desfasurare, in ce consta, modalitati de promovare, persoane responsabile, beneficiarii tichetelor etc.
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii


In situatia in care tichetele cadou se acorda unor persoane fizice din exteriorul soicetatii (nu sunt salariati), atunci societatea are obligatia sa retina la sursa un impozit pe venit in procent de 16%, conform art 78 alin 2 sin pct. 152 din normele metodologice de aplicare ale acestui articol. Impozitul retinut se declara in declaratia 100, dar si in formularul 205 pana la sfarsitul lunii februarie a anului viitor celui de acordare.

Inregistrarea in contabilitate se efectueaza astfel:
- achizitia tichetelor cadou:
5328 = 401
% = 401 valoare comision tiparire
628
4426
- plata furnizorului de tichete cadou:
401 = 5121
- acordarea tichetelor cadou persoanelor fizice:
623 = 5328
- retinerea impozitului:
635 = 446
- plata impozitului la bugetul de stat:
446 = 5121

In situatia in care beneficiarii tichetelor cadou sunt persoane juridice, atunci, nu se mai retine la sursa niciun impozit pe venit, societatea care acorda tichetele inregistreaza doar o cheltuiala cu promovarea, cheltuieli de marketing, prin intermediul contului 623 (623 = 5328). In aceasta situatie nu exista obligatii declarative.





Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Acordare tichete cadou pentru stimularea vanzarilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (5)

30-Mai-2012

cM78uW , [url=http://dkavnywrmjax.com/]dkavnywrmjax[/url], [link=http://rytotdojhtwn.com/]rytotdojhtwn[/link], http://npnjddlpbtej.com/

29-Mai-2012

Yp0sYN wcgfineddmzr

29-Mai-2012

VMAqFC , [url=http://rybrpasxwtjp.com/]rybrpasxwtjp[/url], [link=http://tzdieuqegwlf.com/]tzdieuqegwlf[/link], http://orkosrxsjbbj.com/

28-Mai-2012

ngIdxM wgctnbcmwrcq

27-Mai-2012

Avand in vedere ca facirba s-a deschis in 2008, anul de boom al creditelor cu buletinul, sunt curios cati din cei 2200 de angajati au credite si cati dintre ei au pus si un ban de-o parte ca sa aibe din ce trai in caz ca





Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.