Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Acordarea de bonusuri la prestarile de servicii

31-Mar-2010
4472

Societatea noastra presteaza servicii de service auto si ar dori, pentru stimularea vanzarilor, sa acorde anumite bonusuri clientilor sub forma unor bonuri valorice in limita a 5 % din valoarea reparatiilor efectuate.

Aceste bonuri valorice vor fi folosite pentru reparatiile ulterioare (factura va fi emisa in conditii normale dar clientul plateste mai putin cu valoarea bonului sau bonurilor valorice acumulate).

Pot exista situatii in care clientul nu mai plateste nimic, acoperind valoarea intregii facturi cu bonuri valorice (este cazul firmelor care au mai multe masini si pot cumula mai multe bonuri valorice, bonuri ce nu sunt nominale si ca urmare pot fi folosite de catre oricine). Intrebarea mea este urmatoarea:

Unde incadrez aceste bonuri valorice?

In ce masura sunt deductibile cheltuielile efectuate pentru stingerea facturilor (partea din factura pentru care clientul prezinta bonul valoric) si ce conditii trebuie sa indeplinesc pentru a putea acorda aceste bonuri valorice.

De asemenea cum justific partea neachitata din factura si trecuta pe cheltuiala, este suficient sa capsez bonul valoric prezentat de client la factura respectiva?

Mentionez ca aceste bonuri sunt inseriate , tiparite de noi sau de o firma specializata.

Solutie oferita de Serviciul de Consultanta al
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Pentru a beneficia si dvs... click aici
 
Ref: acordarea de bonusuri la prestarile de servicii

Recunoasterea cheltuielilor de natura ?bonusurilor? acordate clientilor fideli trebuie sa se incadreze in definitia profitului impozabil potrivit caruia, cheltuielile sunt deductibile daca sunt efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile sau sunt reglementate de acte normative in vigoare.

In vederea stabilirii bazei impozabile, Titlul II al Codului fiscal, imparte cheltuielile in trei grupe: - deductibile - cu deductibilitate limitata - nedeductibile Cheltuielile realizate cu promovarea produselor si/sau serviciilor pe piata existenta sau pe piete noi, se incadreaza, potrivit dispozitiilor art. 21, alin. (2), lit. i) in grupa cheltuielilor deductibile la calculul profitului impozabil.

Modul in care aceasta operatiune de acordare a bonusurilor se realizeaza, trebuie sa fie cat mai transparent si sa respecte legislatia contabila si fiscala.

Aceasta presupune urmatoarele:

- sa existe o hotarare a administratiei prin care se hotaraste utilizarea bonurilor de valoare, procentul acordat, conditiile in care se acorda (la numar de reparatii, de ex.) si limita maxima la care se poate ajunge,

- bonusul sa nu reprezinte contravaloarea prestarii unor servicii care nu au respectat calitatea,

- bonusul sa se acorde tuturor celor care apeleaza la serviciile societatii, iar in cazul in care se stabileste o limita de valoare sau conditii preferentiale acestea sa se regaseasca in hotararea consiliului de administratie,

- pe factura intocmita clientului sa se treaca suma aferenta procentului prin care se diminueaza valoarea (discountul).

In felul acesta societatea d-voastra se va inregistra cu cheltuieli care reprezinta bonusul acordat, iar clientul cu un venit egal cu acest bonus.

Chiar daca aceste tichete de valoare nu sunt nominative, pe factura trebuie sa se evidentieze suma care a fost scazuta.

 - bonurile de valoare trebuie emise de o societate specializata, iar evidenta lor nu trebuie sa dea nastere la suspiciuni si reincadrarea operatiunii de catre organele fiscale, conform prevederilor art. 11 din Codul fiscal,

- valoarea acestor reduceri nu trebuie sa fie sub costul serviciilor prestate de societatea d-voastra deoarece operatiunea in timp ar conduce la realizarea de pierdere din activitate.

De ex., daca presupunem ca intr-o perioada de timp ar apela la serviciile d-voastra numai clientii fideli si facturile ar fi acoperite din bonurile acordate care ar mai fi scopul economic al activitatii societatii? Totodata, mentionam ca nu este de neglijat nici regimul TVA.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Acordarea de bonusuri la prestarile de servicii":
Rating:

Nota: 2.33 din 3 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.