Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Activitatea de exercitare a controlului fiscal. Procedura legala

25-Nov-2011
1809
Controlul consultantilor fiscali activi se efectueaza in conformitate cu programul de control anual, aprobat de Consiliul superior al Camerei. Pot face obiectul controlului si consultantii fiscali inactivi, in cazul in care Camera a primit sesizari, petitii sau reclamatii cu privire la activitatea persoanelor in cauza, care justifica efectuarea controlului.

Programul de control anual se intocmeste de catre Directia de monitorizare, control si competenta profesionala, pana la data de 15 noiembrie a anului in curs, pentru anul urmator, si se supune aprobarii Consiliului superior al Camerei.


Directia de monitorizare, control si competenta profesionala va intocmi programarea actiunilor de control, trimestrial, si o va supune aprobarii Biroului permanent al Camerei, cu 30 de zile inainte de prima zi a trimestrului la care se refera programul de control.

Principalele obiective ale controlului activitatii de consultanta fiscala sunt:

a) verificarea conformitatii activitatii desfasurate cu datele inscrise in cererea/declaratia pentru obtinerea autorizatiei de exercitare a profesiei;
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii


b) verificarea corectitudinii raportarii veniturilor din activitatea de consultanta fiscala, a achitarii integrale si la termen a cotizatiilor si a celorlalte obligatii catre Camera;

c) verificarea modului in care sunt aplicate hotararile Camerei, examinandu-se prin sondaj dosarele de lucru corespunzatoare tipurilor specifice de activitati prevazute la art. 3 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 71/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 198/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;

d) indeplinirea obligatiilor cu privire la pregatirea profesionala continua a consultantilor fiscali;

e) verificarea datelor inscrise in Raportul de activitate al consultantului fiscal si al societatilor de consultanta fiscala, precum si a celor din declaratiile cu privire la statutul de consultant fiscal inactiv, precum si concordanta acestora cu cele existente;

f) verificarea existentei si continutului dosarelor de lucru;

g) verificarea Registrului de evidenta a contractelor privind activitatea de consultanta fiscala, completat la zi;

h) respectarea hotararilor si reglementarilor adoptate de Camera.

Durata controlului se stabileste in functie de natura actiunii, de volumul activitatii cabinetului/societatii de consultanta fiscala, precum si de frecventa abaterilor constatate anterior, dar nu va depasi, de regula, 30 de zile calendaristice intr-un an fiscal.

Persoanele fizice sau juridice care au calitatea de consultant fiscal, membre ale Camerei, nu pot fi supuse unui nou control decat dupa expirarea unei perioade de 3 ani de la finalizarea celui precedent, cu exceptia situatiei in care Camera a primit sesizari, petitii sau reclamatii cu privire la activitatea persoanelor in cauza, care justifica efectuarea unui nou control. Efectuarea unui nou control intr-un termen mai scurt de 3 ani se decide de catre Consiliul superior al Camerei.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Activitatea de exercitare a controlului fiscal. Procedura legala":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

  • Cesiune parti sociale. Cum intocmim monografia contabila?
    • In cazul urmator, actionariatul societatii A este detinut de doua persoane fizice in proportii egale 50% X si 50% Y. Persoana X cedeaza partile sociale societatii B care devine actionar in A. Capitalul social al lui A este 200 lei. Vom vedea care este monografia contabila si ce declaratii trebuie depuse de cele doua societati A si B. Iata raspunsul specialistului: La nivelul societatii A, nu exista inregistrari contabile (schimbare asociatilor nu genereaza modificari). Daca partile sociale sunt...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.