Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Alerta Fiscala: Doua acte noi emise de ANAF privind declararea bonurilor fiscale si procentul de 2 la suta

05-Ian-2015
3402
Ordin ANAF nr. 4019 din 23 Decembrie 2014 - Ordin privind prorogarea termenului prevazut la pct. 1 lit. a) si b) din anexa nr. 2 la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.596/2011 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA

Consultati actul normativ aici!

Ordin ANAF nr. 4018 din 23 Decembrie 2014 - Ordin pentru modificarea Ordinului presedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscala nr. 52/2012 pentru aprobarea modelului si conţinutului unor formulare prevazute la titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

Consultati actul normativ aici!
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii

http://itva.ro/Legislatie-2014.php

Ordinul ANAF nr. 4019/2014 aduce o precizare foarte importanta privind modul de declarare a achizitiilor si livrarilor efectuate pe teritoriul national de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA in Romania, respectiv procedura privind declararea bonurilor fiscale in declaratia informativa 394.

Potrivit acestui temei normativ, pana la data de 31 decembrie 2016, se scutesc la declarare bonurile fiscale emise intre operatorii inregistrati in scopuri de TVA in Romania.

Practic, procedura valabila in anul 2014 se va aplica si in anii 2015 si 2016.

Cu aceasta ocazie, reamintim faptul ca bonurile fiscale emise de aparatele de marcat fiscale pe care este imprimat codul de inregistrare in scopuri de TVA in Romania al cumparatorului, cu valoare de pana la 100 euro inclusiv TVA, au calitate de document justificativ pentru deducerea TVA.

Desigur, se necesita ca aceste bonuri sa contina si celelalte elemente minime obligatorii, cum ar fi denumirea exacta a bunurilor si serviciilor, cota de TVA etc., pentru a se putea exercita dreptul de deducere, iar achizitiile trebuie sa fie efectuate intr-un scop ce permite deducerea TVA.

Si in anii urmatori se vor declara numai achizitiile/livrarile insotite de o factura, inclusiv cele supuse taxarii inverse, efectuate intre doua persoane inregistrate in scopuri de TVA. Nu se declara autofacturile.

Ordinul ANAF nr. 4018/2014 reglementeaza un nou formular prin care salariatii pot dispune de o suma de 2% din impozitul pe venitul din salarii, suma ce poate fi directionata pentru sustinerea entitatilor non-profit, pentru sustinerea cultelor religioase sau pentru acordarea de burse private.

In principiu, procedura nu este noua, iar persoanele fizice salariate ce doresc destinatia acestei sume catre entitatile mai sus amintite, au acest drept in temeiul art. 57 alin. (4) din Codul fiscal. Exercitarea acestui drept se face prin depunerea formularului 230 la autoritatea fiscala la care persoana fizica este arondata, pana pe data de 25 mai a anului urmator.

Procedural, formularul se poate depune la registratura organului fiscal, sub semnatura electronica sau prin posta.

Noutatea adusa de actul normativ consta in detalierea mai exacta a procedurilor de completare a formularului, in functie de cele doua posibile destinatii:
a) entitati non-profit sau unitati de cult;
b) bursa privata.

Contribuabilul bifeaza una dintre aceste doua casute si, in functie de situatia sa exacta, va anexa documente ce atesta plata bursei private.

Desigur, si ceilalti contribuabili ce achita impozit intr-un mod independent, cum ar fi persoanele ce desfasoara activitati independente, PFA sau cei ce practica o profesie libera, pot directiona procentul de 2% din impozitul pe venit datorat bugetului, direct prin completarea formularului 200 Declaratie de venit.

 Consultant Fiscal,
drd. ec. Adrian Benta



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Alerta Fiscala: Doua acte noi emise de ANAF privind declararea bonurilor fiscale si procentul de 2 la suta":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • ANAF in control! Cei vizati au atestate de comercializare produse accizabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala a Vamilor, efectueaza in perioada 03.01.2017-31.01.2017, o operatiune de identificare si avertizare a agentilor economici asupra consecintelor nedepunerii, pana la data de 15.02.2017, a cererilor pentru obtinerea noilor atestate pentru comercializare si distributie in sistem angro/en detail de produse energetice, bauturi alcoolice si tutun prelucrat. Astfel, cei ce detin atestate pentru desfasurarea activitatii de distributie si...» citeste mai departe aici

  • Refacturarea cheltuielilor. Cum procedam pentru o microintreprindere?
    • Stabilim mai jos care este tratamentul fiscal pentru o societate platitoare de impozit pe venit (microintreprindere) pentru veniturile realizate din refacturarea cheltuielilor cu utilitatile (curent, apa, intretinere etc). Societatea detine un spatiu comercial pe care il inchiriaza unei alte societati, iar refacturarea cheltuielilor de utilitati se face exact la valoarea acestora (fara a se adauga nimic in plus). Vom vedea daca societatea datoreaza impozit pe venit pentru sumele incasate din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.