Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Alerta Fiscala privind impozitarea veniturilor din jocuri de noroc si premii

07-Ian-2015
3125
Va informam ca in Monitorul Oficial nr. 0957 din 30 Decembrie 2014 a fost publicata OUG nr. 92 din 29 Decembrie 2014.

Ordonanta de urgenta pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea unor acte normative.

Consultati actul normativ aici!

Prin OUG nr. 92/2014 se aduc modificari semnificative atat asupra OUG nr. 77/2009 privind autorizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cat si asupra prevederilor din Codul fiscal cu referire la impozitarea veniturilor din jocuri de noroc si din premii.

In materialul de astazi prezentam foarte succint cateva elemente din punctul de vedere al autorizarii jocurilor de noroc, amintindu-va ca ordonanta este foarte vasta in ceea ce priveste licentierea si conditiile de desfasurare a jocurilor de noroc, astfel ca vom da mai multa atentie modificarii aduse impozitarii veniturilor din jocuri de noroc si veniturilor din premii.
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii


Cum reclasifica ordonanta jocurile de noroc?

Ordonanta clasifica jocurile de noroc in 16 categorii de astfel de activitati, dintre care prezentam cateva.
1. Jocuri loto. Castigurile sunt generate prin rezultate date de extrageri de numere sau litere, bilete sau simboluri.
2. Pariuri. Pariurile sunt jocuri de noroc in care castigurile sunt generate de indicarea actuala a rezultatelor unor evenimente viitoare.
3. Jocuri de noroc caracteristice casinourilor. Acestea sunt descrise ca fiind jocurile cu castiguri generate de carti de joc, zaruri, bile de ruleta etc.
4. Jocuri loto la distanta respectiv jocuri de casino la distanta. Acestea reprezinta jocuri de noroc prin care participarea la jocul de noroc se realizeaza printr-un sistem de comunicatii cum ar fi internet, sisteme de telefonie fixa sau mobila sau orice alte sisteme de transmisie.

Ca si regula generala, toate activitatile de exploatare a jocurilor de noroc trebuie licentiate si pentru toate licentele se datoreaza taxa de licentiere.

Amintim si faptul ca legiuitorul a enumerat situatiile in care anumite activitati similare jocurilor de noroc nu se incadreaza la jocuri de noroc si nu se necesita licentiere. Aceste situatii sunt urmatoarele:
a)tombolele organizate in scoli, in gradinite sau in alte colectivitati, precum si cele organizate de asociatii sau fundatii nonprofit si care au un caracter distractiv si nonprofit pentru organizatori;
b)jocurile de tip distractiv, exploatate prin intermediul unor masini, aparate, dispozitive de orice fel si care nu presupun castiguri bazate pe elemente aleatorii, ci au ca scop testarea fortei, inteligentei si dexteritatii participantului;
c)actiunile organizate de diferiti operatori economici, in conditiile legii, in scopul stimularii vanzarilor si care nu presupun taxa de participare, respectiv niciun fel de cheltuiala suplimentara din partea participantilor;
d)jocurile de amuzament sau de natura sportiva, in care este necesar ca jucatorii sa manifeste cunostinte si abilitati de indemanare si care nu se bazeaza cu precadere pe hazard.

Ce modificari sunt aduse Codului fiscal din punctul de vedere al impozitarii veniturilor din jocuri de noroc si din premii?

Modificarea fundamentala consta in schimbarea procedurii de impozitare, respectiv:
a.veniturile din jocurile de noroc realizate in mod direct, cand persoana fizica intalneste efectiv platitorul de venit, cum ar fi un castigator in casino, se impoziteaza prin stopaj la sursa la data platii venitului;

b.veniturile din jocuri de noroc realizate de persoanele fizice prin intermediul jocurilor de noroc organizate la distanta se impoziteaza in baza bunei credinte a persoanei fizice, ce are obligatia sa depuna declaratie anuala de venituri din jocuri de noroc pana pe data de 25 mai a anului urmator celui in care s-au realizat veniturile;

c.se abroga plafonul de scutire de 600 lei/zi, suma ce a fost neimpozabila anterior acestei modificari. Acest plafon de 600 lei/zi se pastreaza ca plafon de deducere pentru veniturile din premii. Retinem ca numai acestea mai beneficiaza de acest plafon zilnic de scutire.

d.se introduce impozitarea prin transe de impunere in functie de venitul realizat de participantul la jocul de noroc, dupa cum urmeaza: 1% pentru sumele de pana la echivalentul a 14.999 euro, 16% pentru sumele cuprinse intre 15.000-99.999 euro si 25% pentru sumele care depasesc echivalentul a 100.000 euro;

e.din punct de vedere declarativ, organizatorii de jocuri de noroc ce au organizat jocuri de noroc la distanta, ce au achitat catre persoanele fizice castiguri mai mari de 15.000 euro au obligatia sa comunice la ANAF lista beneficiarilor de venituri pana pe data de 25 mai a anului urmator. in plus, se mentine obligatia declararii de catre organizatorul de jocuri de noroc, cu retinere la sursa, a declaratiilor cu venitul platit si impozitul retinut aferent beneficarilor de venituri din jocuri de noroc.

f.se modifica in mod corespunzator si procentele de impozitare a veniturilor din jocuri de noroc realizate de persoane fizice nerezidente.

Retinem ca toate aceste prevederi privind impozitarea veniturilor din jocuri de noroc intra in vigoare in termen de 45 zile de la publicarea ordonantei in Monitorul Oficial, respectiv in data de 12 februarie 2015.

Cea mai mare anomalie sau neclaritate pe care o avem in legatura cu acest act normativ este generata de urmatoarea precizare, regasita la art. III pct. 8 din OUG nr. 92/2014, dupa cum urmeaza: "8. Articolul 151 se abroga.".


Aceasta precizare a ordonantei abroga nici mai mult nici mai putin decat o prevedere din Titlul VI Taxa pe valoarea adaugata din Codul fiscal, respectiv temeiul normativ ce obliga persoanele din Romania sa plateasca TVA pentru efectuarea unor achizitii intracomunitare taxabile. Desigur, aceasta situatie nu are legatura cu obiectul ordonantei si este posibil sa fie o eroare la dactilografiere.

In acest sens, vom solicita un punct de vedere scris de la autoritatile fiscale iar raspunsul acestora o sa il facem cunoscut.


Consultant Fiscal,
drd. ec. Adrian Benta


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Alerta Fiscala privind impozitarea veniturilor din jocuri de noroc si premii":
Rating:

Nota: 4.38 din 4 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

  • ANAF in control! Cei vizati au atestate de comercializare produse accizabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala a Vamilor, efectueaza in perioada 03.01.2017-31.01.2017, o operatiune de identificare si avertizare a agentilor economici asupra consecintelor nedepunerii, pana la data de 15.02.2017, a cererilor pentru obtinerea noilor atestate pentru comercializare si distributie in sistem angro/en detail de produse energetice, bauturi alcoolice si tutun prelucrat. Astfel, cei ce detin atestate pentru desfasurarea activitatii de distributie si...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Refacturarea cheltuielilor. Cum procedam pentru o microintreprindere?
    • Stabilim mai jos care este tratamentul fiscal pentru o societate platitoare de impozit pe venit (microintreprindere) pentru veniturile realizate din refacturarea cheltuielilor cu utilitatile (curent, apa, intretinere etc). Societatea detine un spatiu comercial pe care il inchiriaza unei alte societati, iar refacturarea cheltuielilor de utilitati se face exact la valoarea acestora (fara a se adauga nimic in plus). Vom vedea daca societatea datoreaza impozit pe venit pentru sumele incasate din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.