Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Amanarea la plata a obligatiilor fiscale restante

18-Aug-2009
1819

Noutate

In contextul crizei economice mondiale, Guvernul vine in sprijinul contribuabililor cu o inlesnire fiscala: amanarea la plata a obligatiilor fiscale restante. Actul normativ recent care instituie masura este Ordonanta de urgenta nr. 92/2009 pentru amanarea la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare, intrata in vigoare la data de 1 iulie 2009.

Pentru ce se acorda amanarea?
Amanarea la plata se va acorda pentru obligatiile fiscale datorate si neachitate in ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii.

Ce trebuie sa facem pentru a beneficia de amanare?

Inlesnirea se acorda pe baza unei cereri pe care trebuie sa o depunem la Fisc, in care vom indica perioada pentru care solicitam amanarea la plata.

Cat timp beneficiem de amanare?

Perioada pentru acordarea amanarii la plata nu poate fi mai mare de 6 luni. De asemenea, amanarea la plata nu poate depasi data de 20 decembrie a anului fiscal in care se acorda.

Amanarea la plata se acorda unui contribuabil o singura data intr-un an calendaristic.

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

Atentie
Amanarea la plata a obligatiilor de plata nu ne scuteste de plata majorarilor de intarziere. Astfel, pe perioada acordarii amanarii la plata a obligatiilor fiscale vor curge majorari de intarziere de 0,1% pe zi.

Ce conditii trebuie sa indeplinim pentru a beneficia de amanare?

Este necesar sa indeplinim, cumulativ, urmatoarele conditii:

 sa nu inregistram obligatii fiscale restante la data de 30 septembrie 2008;
 sa fi depus toate declaratiile fiscale;
 sa nu aveminscrise fapte in cazierul fiscal;
 sa nu se fi stabilit raspunderea potrivit prevederilor Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei si/sau raspunderea solidara potrivit prevederilor art. 27 si 28 din Codul de procedura fiscala.

Care este procedura de solutionare a cererii?

Cererea noastra va fi solutionata de Fisc in termen de maximum 15 zile de la data depunerii ei.

Odata cu depunerea cererii de amanare la plata vom solicita si eliberarea certificatului de atestare fiscala prin care se vor individualiza sumele care vor face obiectul amanarii la plata.

Ce obligatii avem subsecvent acorda rii amanarii la plata?

In termen de 15 zile de la data comunica rii deciziei de amanare la plata, avem obligatia de a constitui garantii sub forma scrisorii de garantie bancara si/sau de a oferi bunuri
libere de orice sarcini in vederea instituirii masurilor asiguratorii.

Garantiile constituite si/sau bunurile oferite in vederea instituirii ma-surilor asiguratorii vor acoperi sumele amanate la plata, precum si majorarile de intarziere datorate pe perioada amanarii.

Bunurile oferite in vederea instituirii masurilor asiguratorii vor fi evaluate de un expert independent, iar pentru bunurile constand in terenuri si cladiri evaluarea se va realiza
conform Comunicarii Comisiei privind elementele de ajutor de stat in vanzarile de terenuri si cladiri de catre autoritatile publice.

Cand isi pierde valabilitatea amanarea la plata?

Amanarile la plata isi pierd valabilitatea:

 in cazul in care nu ne achitam obligatiile fiscale cu termene de plata incepand cu data emiterii deciziei de amanare la plata;
 in cazul in care nu am constituit garantiile obligatorii.

Pierderea valabilitatii amanarii la plata se constata de organul fiscal competent, prin decizie si atrage inceperea sau continuarea, dupa caz, a executarii silite.

Concluzii
Masura este pozitiva, chiar daca, prin conditiile pe care le impune, ea nu ajuta in mod echitabil pe toti contribuabilii aflati in situatii dificile.

Mai ales trebuie sa observam ca cerinta de a nu avea obligatii restante la data de 30 septembrie 2008 este cel putin discutabila; pentru contribuabilul de rand aceasta data nu are niciun sens. De ce 30 septembrie 2008?

Articol adaugat in 19 august 2009

Articol publicat in Newsletter-ul Taxe si Impozitul Actual nr. 32/ iulie 2009.

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Amanarea la plata a obligatiilor fiscale restante":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

09-Nov-2011

Locuiesc in sectorul 2 Bucuresti si detin cu chirie teren pentru care am primit in luna iulie 2011 Decizie pentru impozit 2007 pana in 2011 inclusiv Sunt de acord sa platesc impozitul daca asa o cere legea dar nu pot fi de acord cu majorarile calculate din 2007 deoarece nu am fost instiintat in toti acesti ani nici de Directia Venituri Buget Local si nici de catre SC FOISOR SA unde platesc chiria . Ce este de facut? Ma poate sfatui cineva? Multumesc. Vasile Brutaru Bucuresti .





Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.