Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Amanarea la plata a obligatiilor fiscale restante

18-Aug-2009
1864

Noutate

In contextul crizei economice mondiale, Guvernul vine in sprijinul contribuabililor cu o inlesnire fiscala: amanarea la plata a obligatiilor fiscale restante. Actul normativ recent care instituie masura este Ordonanta de urgenta nr. 92/2009 pentru amanarea la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare, intrata in vigoare la data de 1 iulie 2009.

Pentru ce se acorda amanarea?
Amanarea la plata se va acorda pentru obligatiile fiscale datorate si neachitate in ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii.

Ce trebuie sa facem pentru a beneficia de amanare?

Inlesnirea se acorda pe baza unei cereri pe care trebuie sa o depunem la Fisc, in care vom indica perioada pentru care solicitam amanarea la plata.

Cat timp beneficiem de amanare?

Perioada pentru acordarea amanarii la plata nu poate fi mai mare de 6 luni. De asemenea, amanarea la plata nu poate depasi data de 20 decembrie a anului fiscal in care se acorda.

Amanarea la plata se acorda unui contribuabil o singura data intr-un an calendaristic.

Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

Atentie
Amanarea la plata a obligatiilor de plata nu ne scuteste de plata majorarilor de intarziere. Astfel, pe perioada acordarii amanarii la plata a obligatiilor fiscale vor curge majorari de intarziere de 0,1% pe zi.

Ce conditii trebuie sa indeplinim pentru a beneficia de amanare?

Este necesar sa indeplinim, cumulativ, urmatoarele conditii:

 sa nu inregistram obligatii fiscale restante la data de 30 septembrie 2008;
 sa fi depus toate declaratiile fiscale;
 sa nu aveminscrise fapte in cazierul fiscal;
 sa nu se fi stabilit raspunderea potrivit prevederilor Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei si/sau raspunderea solidara potrivit prevederilor art. 27 si 28 din Codul de procedura fiscala.

Care este procedura de solutionare a cererii?

Cererea noastra va fi solutionata de Fisc in termen de maximum 15 zile de la data depunerii ei.

Odata cu depunerea cererii de amanare la plata vom solicita si eliberarea certificatului de atestare fiscala prin care se vor individualiza sumele care vor face obiectul amanarii la plata.

Ce obligatii avem subsecvent acorda rii amanarii la plata?

In termen de 15 zile de la data comunica rii deciziei de amanare la plata, avem obligatia de a constitui garantii sub forma scrisorii de garantie bancara si/sau de a oferi bunuri
libere de orice sarcini in vederea instituirii masurilor asiguratorii.

Garantiile constituite si/sau bunurile oferite in vederea instituirii ma-surilor asiguratorii vor acoperi sumele amanate la plata, precum si majorarile de intarziere datorate pe perioada amanarii.

Bunurile oferite in vederea instituirii masurilor asiguratorii vor fi evaluate de un expert independent, iar pentru bunurile constand in terenuri si cladiri evaluarea se va realiza
conform Comunicarii Comisiei privind elementele de ajutor de stat in vanzarile de terenuri si cladiri de catre autoritatile publice.

Cand isi pierde valabilitatea amanarea la plata?

Amanarile la plata isi pierd valabilitatea:

 in cazul in care nu ne achitam obligatiile fiscale cu termene de plata incepand cu data emiterii deciziei de amanare la plata;
 in cazul in care nu am constituit garantiile obligatorii.

Pierderea valabilitatii amanarii la plata se constata de organul fiscal competent, prin decizie si atrage inceperea sau continuarea, dupa caz, a executarii silite.

Concluzii
Masura este pozitiva, chiar daca, prin conditiile pe care le impune, ea nu ajuta in mod echitabil pe toti contribuabilii aflati in situatii dificile.

Mai ales trebuie sa observam ca cerinta de a nu avea obligatii restante la data de 30 septembrie 2008 este cel putin discutabila; pentru contribuabilul de rand aceasta data nu are niciun sens. De ce 30 septembrie 2008?

Articol adaugat in 19 august 2009

Articol publicat in Newsletter-ul Taxe si Impozitul Actual nr. 32/ iulie 2009.

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Amanarea la plata a obligatiilor fiscale restante":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

09-Nov-2011

Locuiesc in sectorul 2 Bucuresti si detin cu chirie teren pentru care am primit in luna iulie 2011 Decizie pentru impozit 2007 pana in 2011 inclusiv Sunt de acord sa platesc impozitul daca asa o cere legea dar nu pot fi de acord cu majorarile calculate din 2007 deoarece nu am fost instiintat in toti acesti ani nici de Directia Venituri Buget Local si nici de catre SC FOISOR SA unde platesc chiria . Ce este de facut? Ma poate sfatui cineva? Multumesc. Vasile Brutaru Bucuresti .





Subiectele saptamanii

  • Modificari Codul fiscal: OUG 3/2017, Legea nr. 1/2017 si HG nr. 1/2017
    • In urma cu doar un an, incercam sa ne imaginam viitorul pentru antreprenorii din Romania prin prisma a ceea ce, la momentul respectiv, insemna un nou Cod fiscal. Modificarile fiscale abia intrate in vigoare au fost insa schimbate din nou, facand ca lipsa de predictibilitate fiscala sa isi consolideze iarasi prezenta in mediul de afaceri autohton. La inceputul acestui an, in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 15 si 16 din 6 ianuarie 2017, au fost publicate mai multe acte normative prin care se...» citeste mai departe aici

  • Cota zero de TVA atrage factori de risc. Ce obstacole apar pentru firme daca intra in vigoare?
    • In fata acordarii de TVA zero pentru mai multe categorii de tranzactii (dintre care amintim livrari de cladiri si difuzare publicitate in mass-media), ANAF risca sa se trezeasca in imposibilitatea de a solutiona eficient si in timp util numarul mare de cereri de rambursare TVA la care se asteapta deja consultantii fiscali. Mai mult, asa cum au atras atentia specialisti din domeniul fiscalitatii, masurile propuse recent de liderul PSD, Liviu Dragnea, risca sa atraga dupa sine declansarea unor...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza unele formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale
    • ANAF actualizeaza modelele unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale, emise si tiparite prin intermediul Unitatii de imprimare rapida. Totodata, prin acest proiect de act normativ au fost prevazute doua noi modele de formulare, respectiv "Decizie referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand penalitati de nedeclarare" si "Notificare privind obligatiile fiscale restante", care vor fi tiparite si transmise debitorilor prin Unitatea de imprimare rapida....» citeste mai departe aici

  • Conventii civile raportate prin D112 in anul 2016. Se depune D 205?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra face referire la o societate comerciala care are ca obiect de activitate: Alte forme de invatamant - formarea profesionala a adultilor. Societatea a incheiat pe parcursul anului trecut conventii civile pentru membrii comisiilor de examinare. A retinut un impozit de 16% la suma bruta stabilita prin conventie si a declarat nominal impozitul pentru fiecare persoana prin Declaratia 112. Vom vedea in ce masura societatea are obligatia intocmirii Declaratiei...» citeste mai departe aici

  • Dividendele distribuite unei persoane juridice rezidente stat UE. Ce impozite se achita?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o societate care obtine profit pe anul 2016 si care are ca asociat unic o persoana juridica din alt stat UE. La repartizarea profitului pe dividende, stabilim ce impozite trebuie platite conform noilor modificari avand in vedere ca asociatul este persoana juridica straina. Din punct de vedere contabil, conform prevederilor pct. 420 si urmatoarele din Omfp nr. 1802/2014, privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale...» citeste mai departe aici

  • IMM-urile pot primi finantare de pana la 1.000.000 de euro
    • Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a lansat apelul de proiecte nr. POR/102/2/2, aferent Axei prioritare 2 - Imbunatatirea competitivitatii intreprinderilor mici si mijlocii, Prioritatii de investitii 2.2 - Sprijinirea crearii si extinderea capacitatilor avansate de productie si dezvoltarea serviciilor. Obiectivul acestei axe prioritare il reprezinta imbunatatirea competitivitatii economice prin cresterea productivitatii muncii in IMM-uri in sectoarele...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.