Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Amenzi si confiscari de cca. 2 milioane de euro in prima saptamana de la declansarea Operatiunii Cristal

28-Oct-2015
524

In prima saptamana (19-25.10) de la declansarea Operatiunii "Cristal", Directia Antifrauda Fiscala a desfasurat actiuni de verificare si monitorizare in 21 de centre engros din toata tara*.



Sintetic, rezultatele se prezinta dupa cum urmeaza:

Numar contribuabili verificati 1237
Valoare amenzi - 7.037.905 lei
Confiscari (bunuri si sume numerar) 2.093.132 lei
Suspendari activitate pentru nedotare cu case de marcat (in cazul celor care ofereau servicii de catering/restaurant in interiorul centrelor engros)
Interzicere activitate (a uneia dintre activitatile de comert engros si endetail, in cazul celor care le desfasurau simultan, in mod nelegal)
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii


Numar contribuabili invitati la sediu pentru continuare verificari amanuntite

Exemple confiscari bunuri:
- 78.800 kg legume-fructe
- 58.995 litri de bauturi alcoolice

Distributie personal/parc auto in functie de tipul activitatii:

A. Monitorizare intrari/iesiri centre engros
- inspectori antifrauda: 340
- mijloace auto: 144
- mijloace transport marfa verificate: 583

B. Actiuni de control
- inspectori antifrauda: 568
- mijloace auto: 110
- contribuabili verificati: 1237

Precizari generale:

1. Controalele si monitorizarile se desfasoara zilnic la toate cele 60 de centre engros, astfel incat in ziua in care un complex comercial nu este pe lista de verificari operative, inspectorii antifrauda vor desfasura activitati de monitorizare a respectivului complex.

2. Atentionam cumparatorii de marfuri (clientii centrelor engros) sa solicite si sa se asigure ca primesc si detin, pentru marfurile cumparate, toate actele prevazute de lege, facturi, chitante, avize, documente transport, bonuri fiscale dupa caz, pentru ca actiunile ANAF de control si monitorizare se extind pe intreg traseul bunurilor ce pleaca din centrele engros, pana la consumatorul final, inspectorii verificand toate verigile lanturilor de comercializare.

3. Inspectorii antifrauda opereaza analize de risc cu privire la comercianti, dar si legate de clientii acestora, in functie de informatiile rezultate din monitorizarea achizitiilor intracomunitare si a importurilor de bunuri.

* pe lista celor 15 centre engros alese pentru prima serie de verificari au mai fost adaugate inca 6 astfel de complexuri comerciale pe masura disponibilizarii capacitatii de control, dar si ca urmare a verificarilor lanturilor de tranzactionare. Cele 6 centre adaugate pe aceasta lista sunt:
- Grand Siraj (Iasi)
- Sucpi (Craiova)
- Redexpo (Ploiesti)
- Complex Comercial Transilvania (Tg Mures)
- Piata agroalimentara Stupini (Brasov)
- Targul Municipal (Craiova)

Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Amenzi si confiscari de cca. 2 milioane de euro in prima saptamana de la declansarea Operatiunii Cristal":
Rating:

Nota: 2.75 din 2 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • Sedinta ANAF privind Formularul 088. Deschidere totala a ANAF catre mediul de afaceri
    • Intr-un comunicat recent, se arata ca presedintele ANAF, domnul Bogdan-Nicolae Stan, impreuna cu specialisti ai institutiei au participat in data de 17 ianuarie, la prima sedinta a grupului de lucru care va identifica solutiile pentru posibile probleme generate de eliminarea formularului 088. Cu aceasta prima ocazie, presedintele ANAF a anuntat deschiderea totala a institutiei fata de mediul de afaceri, astfel incat activitatea acesteia sa simplifice interactiunea contribuabililor cu organele...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.