Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Amenzi si confiscari de cca. 2 milioane de euro in prima saptamana de la declansarea Operatiunii Cristal

28-Oct-2015
546

In prima saptamana (19-25.10) de la declansarea Operatiunii "Cristal", Directia Antifrauda Fiscala a desfasurat actiuni de verificare si monitorizare in 21 de centre engros din toata tara*.



Sintetic, rezultatele se prezinta dupa cum urmeaza:

Numar contribuabili verificati 1237
Valoare amenzi - 7.037.905 lei
Confiscari (bunuri si sume numerar) 2.093.132 lei
Suspendari activitate pentru nedotare cu case de marcat (in cazul celor care ofereau servicii de catering/restaurant in interiorul centrelor engros)
Interzicere activitate (a uneia dintre activitatile de comert engros si endetail, in cazul celor care le desfasurau simultan, in mod nelegal)
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii


Numar contribuabili invitati la sediu pentru continuare verificari amanuntite

Exemple confiscari bunuri:
- 78.800 kg legume-fructe
- 58.995 litri de bauturi alcoolice

Distributie personal/parc auto in functie de tipul activitatii:

A. Monitorizare intrari/iesiri centre engros
- inspectori antifrauda: 340
- mijloace auto: 144
- mijloace transport marfa verificate: 583

B. Actiuni de control
- inspectori antifrauda: 568
- mijloace auto: 110
- contribuabili verificati: 1237

Precizari generale:

1. Controalele si monitorizarile se desfasoara zilnic la toate cele 60 de centre engros, astfel incat in ziua in care un complex comercial nu este pe lista de verificari operative, inspectorii antifrauda vor desfasura activitati de monitorizare a respectivului complex.

2. Atentionam cumparatorii de marfuri (clientii centrelor engros) sa solicite si sa se asigure ca primesc si detin, pentru marfurile cumparate, toate actele prevazute de lege, facturi, chitante, avize, documente transport, bonuri fiscale dupa caz, pentru ca actiunile ANAF de control si monitorizare se extind pe intreg traseul bunurilor ce pleaca din centrele engros, pana la consumatorul final, inspectorii verificand toate verigile lanturilor de comercializare.

3. Inspectorii antifrauda opereaza analize de risc cu privire la comercianti, dar si legate de clientii acestora, in functie de informatiile rezultate din monitorizarea achizitiilor intracomunitare si a importurilor de bunuri.

* pe lista celor 15 centre engros alese pentru prima serie de verificari au mai fost adaugate inca 6 astfel de complexuri comerciale pe masura disponibilizarii capacitatii de control, dar si ca urmare a verificarilor lanturilor de tranzactionare. Cele 6 centre adaugate pe aceasta lista sunt:
- Grand Siraj (Iasi)
- Sucpi (Craiova)
- Redexpo (Ploiesti)
- Complex Comercial Transilvania (Tg Mures)
- Piata agroalimentara Stupini (Brasov)
- Targul Municipal (Craiova)

Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Amenzi si confiscari de cca. 2 milioane de euro in prima saptamana de la declansarea Operatiunii Cristal":
Rating:

Nota: 2.75 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Fiscalitatea.ro: Noutati din legislatia fiscala si modificari TVA
    • In ultima perioada au fost propuse mai multe modificari legislative si au fost adoptate masuri noi care schimba din nou reglementarile din domeniul fiscal. Avem astfel o procedura clarificata de ANAF in ce priveste anularea codului de TVA, beneficii noi pentru bugetari, un termen-limita de depunere pentru unele declaratii si, totodata, se va aplica TVA zero pentru vanzarea de cladiri si alte tranzactii. ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA ANAF a transmis recent...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii se poate incheia un contract de antrepriza reglementat de Codul civil?
    • Regasiti mai jos conditiile in care se poate incheia un contract de antrepriza, reglementat de Codul Civil, art. 1851-1873, cu o persoana fizica, cu exceptia persoanei fizice autorizate. Iata raspunsul oferit de specialist: In functie de tipul activitatii, se va putea incheia fie un contract individual de munca, fie un contract de antrepriza incheiat in baza Codului civil. Daca activitatea este dependenta se va incheia contract individual de munca cu timp partial sau norma intreaga. Daca...» citeste mai departe aici

  • Acordare tichete de incentivare. Care e regimul fiscal?
    • Stabilim prin cele de mai jos ce tratament fiscal se aplica la acordarea de tichete incentivare catre partenerii comerciali in vederea stimularii vanzarilor si care este cadrul legal. Tichetele de incentivare se acorda in cadrul campaniilor pentru fidelizarea clientilor care, pentru un numar de achizitii, beneficiaza de aceste tichete in locul reducerilor comerciale. Potrivit punctului 437 alin. (3) din OMFP 1802/2014, in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor...» citeste mai departe aici

  • Ce regim TVA se aplica pentru bunuri expediate in afara UE de catre furnizor in contul cumparatorului din UE?
    • In randurile de mai jos, stabilim cum se procedeaza in situatia unui contract cu un partener din Austria, iar marfa este transportata in Turcia in calitate de furnizor sau o persoana in contul meu (firma transportatoare). Stabilim daca factura emisa catre partenerul din statul strain UE va fi fara TVA, caz in care vom vedea daca se va mentiona pe factura locul livrarii (Turcia). De asemenea, stabilim ce documente sunt necesare pentru a justifica scutirea de TVA. Iata raspunsul specialistului:...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.