Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF a aprobat formularele de verificare fiscala

14-Mai-2013
2777
Va informam ca in Monitorul Oficial nr. 255 din 8 mai 2013 a fost publicat Ordinul nr. 393/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare fiscala a persoanelor fizice.

EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 8 mai 2013



in temeiul dispozitiilor art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
avand in vedere prevederile art. 86, 109^1 si ale art. 228 alin. (2) si (2^1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in baza dispozitiilor art. 52 alin. (2) din Procedura de aplicare a metodelor indirecte pentru stabilirea bazei impozabile ajustate, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 248/2011, cu modificarile si completarile ulterioare,
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aproba modelul si continutul formularelor, rapoartelor si ale deciziilor intocmite in activitatea de verificare fiscala a persoanelor fizice, prevazute in anexele nr. 1a-13a, dupa cum urmeaza:



- Aviz de verificare fiscala, prevazut in anexa nr. 1a;
- Ordin de serviciu, prevazut in anexa nr. 2a;
- Nota explicativa, prevazuta in anexa nr. 3a;
- Minuta intalnirii, prevazuta in anexa nr. 4a;
- Aviz de refacere a verificarii fiscale, prevazut in anexa nr. 5a;
- Decizie de suspendare a verificarii fiscale, prevazuta in anexa nr. 6a;
- Decizie de incetare a procedurii de verificare fiscala, prevazuta in anexa nr. 7a;
- Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar prin verificarea situatiei fiscale personale, prevazuta in anexa nr. 8a;


- Raportul de verificare fiscala prealabila documentara, prevazut in anexa nr. 9a;
- Raportul de verificare fiscala, prevazut in anexa nr. 10a;
- Invitatie, prevazuta in anexa nr. 11a;
- Proces-verbal, prevazut in anexa nr. 12a;
- Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri, prevazut in anexa nr. 13a.

ART. 2
Formularele, rapoartele si deciziile prevazute la art. 1 se completeaza conform instructiunilor stabilite in anexele nr. 1b-13b, dupa cum urmeaza:


- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Aviz de verificare fiscala", prevazute in anexa nr. 1b;

- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Ordin de serviciu", prevazute in anexa nr. 2b;
- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Nota explicativa", prevazute in anexa nr. 3b;
- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Minuta intalnirii", prevazute in anexa 4b;
- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Aviz de refacere a verificarii fiscale", prevazute in anexa nr. 5b;
- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Decizie de suspendare a verificarii fiscale", prevazute in anexa nr. 6b;
- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Decizie de incetare a procedurii de verificare fiscala", prevazute in anexa nr. 7b;
- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar prin verificarea situatiei fiscale personale", prevazute in anexa nr. 8b;
- Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale Raportului de verificare fiscala prealabila documentara, prevazute in anexa nr. 9b;
- Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale Raportului de verificare fiscala, prevazut in anexa nr. 10b;
- Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale formularului "Invitatie", prevazute in anexa nr. 11b;
- Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale formularului "Proces-verbal", prevazute in anexa nr. 12b;
- Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale formularului "Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri", prevazute in anexa nr. 13b.

ART. 3
Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor prevazute la art. 1 sunt stabilite in anexele nr. 1c-8c si 11c - 13c, dupa cum urmeaza:


- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Aviz de verificare fiscala", prevazute in anexa nr. 1c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Ordin de serviciu", prevazute in anexa nr. 2c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Nota explicativa", prevazute in anexa nr. 3c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Minuta intalnirii", prevazute in anexa nr. 4c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Aviz de refacere a verificarii fiscale", prevazute in anexa nr. 5c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Decizie de suspendare a verificarii fiscale", prevazute in anexa nr. 6c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Decizie de incetare a procedurii de verificare fiscala", prevazute in anexa nr. 7c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar prin verificarea situatiei fiscale personale", prevazute in anexa nr. 8c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Invitatie", prevazute in anexa nr. 11c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Proces-verbal", prevazute in anexa nr. 12c;


- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri", prevazute in anexa nr. 13c.

ART. 4
Anexele nr. 1a-13a, 1b-13b, 1c-8c si 11c-13c fac parte integranta din prezentul ordin.

ART. 5
Directia verificari fiscale, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

ART. 6
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Presedintele Agentiei Nationale

de Administrare Fiscala,
serban Pop

Bucuresti, 5 aprilie 2013.
Nr. 393.

Puteti consulta AICI ordinul integral.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF a aprobat formularele de verificare fiscala":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.