Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF a publicat procedura prin care va desemna practicienii in insolventa cu care va colabora. Ordinul ANAF 1451/2015

10-Iul-2015
2949

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat vineri procedura prin care va selecta practicienii in insolventa cu care va colabora in procedurile de insolventa deschise pentru contribuabilii administrati de Fisc, informeaza PortalContabilitate.ro.

Ordinul ANAF 1451/2015 privind procedurile de agreare si selectie a practicienilor in insolventa de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 487, din 3 iulie 2015.

Potrivit actului normativ, Fiscul va selecta, prin intermediul unei comisii de agreare si selectie, practicienii in insolventa insolventa inscrisi in Lista practicienilor in insolventa cu care va colabora in procedurile de insolventa deschise pentru contribuabilii pe care ii administreaza.

Astfel, pentru a participa la procesul de selectie, practicienii care doresc sa participe la lucrarile gestionate de Fisc trebuie sa depuna mai multe documente:

o scrisoare de intentie prin care isi manifesta interesul de a participa la selectia in vederea inscrierii in Lista practicienilor in insolventa agreati de ANAF, cu precizarea regiunilor pentru care isi depun oferta.
un act justificativ eliberat de Uniunea Nationala a Practicienilor in Insolventa din Romania (UNPIR) din care sa rezulte ca forma de exercitare a profesiei de practician in insolventa este inscrisa in evidentele UNPIR, precum si faptul ca asociatul coordonator sau asociatii coordonatori ai acesteia nu au fost supusi niciunei sanctiuni disciplinare in ultimii 3 ani anteriori declansarii procedurii de selectie;
certificatul de atestare fiscala pentru ofertant, eliberat de organul fiscal competent, din care sa rezulte ca acesta nu are obligatii fiscale restante la data depunerii ofertei;
o copie certificata de pe polita de asigurare de raspundere profesionala a ofertantului, in vigoare la data depunerii ofertei;

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

situatia societatilor in insolventa, reorganizare sau lichidare din portofoliul ofertantului, care au fost instrumentate in ultimii 5 ani ?i situatia societatilor comerciale pentru care a fost finalizata procedura;
o declaratie pe propria raspundere in ceea ce priveste numarul de personal calificat si de specialitate afectat procedurii, inclusiv practicieni in insolventa compatibili. Declaratia va fi insotita de cate o prezentare a fiecarei persoane si dovada ca exista un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoana in parte;
o declaratie pe propria raspundere privind dotarea practicianului cu:
computer;
abonament la Buletinul insolventei (acces pe pagina de internet sau in format
pagina de internet proprie functionala - se anexeaza un extras de pe pagina proprie
acces la internet;
adresa de e-mail;
imprimanta;
telefon mobil;
telefon fix;
fax,
cazierul fiscal al ofertantului, eliberat de organul fiscal competent, din care sa rezulte ca nu exista fapte inscrise in cazier.

Conform reglementarilor publicate de ANAF, documentatia va fi depusa in original sau conform cu originalul, opisata, indosariata in dosar cu sina, in plic sigilat, toate paginile fiind numerotate, semnate si stampilate.

Participantul va mentiona obligatoriu pe plic numele/denumirea, precum si adresa/sediul social, cu mentiunea „a nu se deschide - pentru Comisia de selectie a practicienilor in insolventa - agreare“.

De asemenea, pentru a participa la selectia practicienilor in insolventa inscrisi in Lista practicienilor in insolventa agreati de catre ANAF pentru sustinerea desemnarii acestora in procedurile de insolventa deschise pentru contribuabilii pe care ii administreaza ANAF si unitatile sale teritoriale, practicienii trebuie sa depuna o oferta care va contine onorariul lunar, in suma fixa, si onorariul de succes, sub forma procentuala, solicitate de practician. Oferta financiara va fi insotita de urmatoarele documente:

o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca ofertantul nu se afla in situatia de incompatibilitate sau conflict de interese cu debitorul la care urmeaza sa fie numit;
o declaratie pe propria raspundere privind numarul de personal calificat si de specialitate care va fi alocat pentru realizarea activitatilor legate de procedura insolventei la respectiva societate; declaratia va fi insotita de cate o prezentare a fiecarei persoane si de dovada ca are incheiat un contract de munca, de colaborare sau ca exista un raport juridic cu ofertantul, pentru fiecare persoana in parte;
un act justificativ eliberat de UNPIR din care sa rezulte ca forma de exercitare a profesiei de practician in insolventa este inscrisa in evidentele UNPIR, precum si faptul ca asociatul coordonator sau asociatii coordonatori ai acesteia nu au fost supusi niciunei sanctiuni disciplinare in ultimii 3 ani anteriori declansarii procedurii de selectie;
o copie certificata de pe polita de asigurare de raspundere profesionala a ofertantului, valabila pe o perioada de cel putin 2 ani;
cazier judiciar, cazier fiscal si certificat de atestare fiscala;
modalitatea propusa in vederea recuperarii creantei fiscale si tratamentul acesteia in cadrul procedurii de insolventa.

Ori de cate ori se pune problema propunerii sau a desemnarii unui administrator/ lichidator judiciar de catre organele fiscale, comisia va efectua selectia pentru desemnarea practicianului in insolventa, la solicitarea scrisa a organului care are calitatea de creditor fiscal.

In situatia in care propunerile de desemnare a administratorului sau a lichidatorului judiciar se formuleaza de catre un alt creditor decat creditorul fiscal sau de debitor, iar organele fiscale care au calitatea de creditori detin un procent mai mic de 50% din masa credala, chiar si in situatia in care procedura de selectie a fost demarata si nefinalizata, acestea pot fi de acord cu propunerea formulata numai in masura in care practicianul se afla inscris in Lista practicienilor in insolventa agreati de catre ANAF. In aceasta situatie, organul fiscal va sesiza comisia competenta despre acest fapt, in termen de maximum 3 zile de la luarea la cunostinta asupra situatiei referitoare la procentul creantei sale, cu propunerea de sustinere a propunerii de desemnare formulate de un alt creditor.

Comisia competenta va analiza sesizarea organului fiscal si va decide asupra procedurilor de numire demarate, dar nefinalizate sau a celor nedemarate, respectiv daca acestea vor fi revocate. In masura in care decide asupra revocarii procedurii de selectie demarate, dar nefinalizate, va instiinta organul fiscal care a solicitat procedura de selectie, concomitent cu instiintarea tuturor participantilor ofertanti asupra acestui fapt, revocarea fiind consemnata de catre comisie printr-un proces-verbal in care se va consemna motivul revocarii.

Sursa: www.portalcontabilitate.ro

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF a publicat procedura prin care va desemna practicienii in insolventa cu care va colabora. Ordinul ANAF 1451/2015":
Rating:

Nota: 2.5 din 4 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

  • Cerinte in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta
    • Redam, in conformitate cu Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 - OUG 34/2014 - privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cerintele in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta: (1) Inainte ca un contract, altul decat un contract la distanta sau un contract in afara spatiilor comerciale, sau orice oferta similara sa...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Surplus realizat din rezerve din reevaluare si acoperirea pierderilor contabile. Cum procedam?
    • In analiza urmatoare, la data de 31.12.2014 societatea prezinta: - pierdere contabila neta din anii precedenti in suma de 500.000 lei (cont 1171); - rezultat reportat (pierdere) provenit din corectarea erorilor contabile in suma de 10.000 lei, - pierdere exercitiu curent 300.000 lei (cont 121), - rezultat reportat reprezentand surplus realizat din rezerve din reevaluare (cont 1175) in suma de 60.000 lei. Avand in vedere prevederile OMFP 1802/2014 pct. 109 alin. 1 si alin. 2, stabilim daca poate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.