Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF a publicat un ordin privind depunerea declaratiilor fiscale 100, 300 si 710

12-Dec-2011
1966
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat un ordin care face referire la procedura de depunere a declaratiilor 100, 300 si 710 prin folosirea platformei pentru depunerea declaratiei 112. Un referat aferent acestui Ordin mentioneaza ca aceasta decizie a fost luata pentru imbunatatirea serviciului de depunere a declaratiilor fiscale mentionate mai sus si pentru a impiedica astfel blocajele tehnice produse de cantitatea foarte mare de informatii din perioadele de varf.

Pentru depunerea formularelor 100, 300 si 710 se va folosi astfel platforma tehnica 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" si pentru celelalte declaratii fiscale.

De asemenea, se precizeaza ca prin Nota nr.936044/2011, aprobata de conducerea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, s-a decis migrarea, pe platforma de gestionare a formularului 112, intr-o prima faza, a formularelor 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata" si 710 "Declaratie rectificativa".

Documentul stabileste si ca, avand in vedere cele de mai sus, se impune reglementarea modului de depunere si prezentare a formularelor 100, 300 si 710. Ca urmare, prin prezentul proiect de ordin, se propune depunerea formularelor 100, 300 si 710, in format PDF, cu fisier XML atasat, incepand cu obligatiile aferente lunii noiembrie 2011. Formularele se depun la organul fiscal competent, pe suport CD, insotit de formatul hartie, semnat si stampilat sau se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanta, potrivit legii.

Astfel, potrivit textului emis de ANAF, formularele se vor completa utilizand noile versiuni ale programelor de asistenta, care pot fi descarcate de pe portalul ANAF, sectiunea Declaratii electronice - Descarcare formulare.
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii

Pentru perioadele de raportare anterioare lunii noiembrie 2011, formularele sus mentionate se depun la organul fiscal competent, numai pe suport hartie, cu codificarea informatiei prin cod de bare.

Redam in cele ce urmeaza continutul Ordinului ANAF

Avand in vedere prevederile art. 83 si ale art. 228 alin. (2 prim) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. 1 - (1) Urmatoarele declaratii fiscale se depun in format PDF, cu fisier XML atasat:

- 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat". cod 14.13.01.99/bs;

- 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata", cod 14.13.01.02;

- 710 "Declaratie rectificativa", cod 14.13.01.00/r.

(2) Declaratiile fiscale prevazute la alin. (1) se depun la organul fiscal competent, pe suport CD, insotit de formatul hartie, semnat si stampilat sau se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanta potrivit legii. Formularele se completeaza cu ajutorul programelor de asistenta existente pe portalul ANAF, sectiunea Asistenta contribuabili sau sectiunea Declaratii electronice.

(3) Declaratiile fiscale, altele decat cele prevazute la alin. (1), se depun prin metodele prevazute in actele normative care reglementeaza modelul, continutul si regimul documentelor.

Art. 2 - (1) Prevederile prezentului ordin se aplica incepand cu obligatiile fiscale aferente lunii noiembrie 2011.

(2) Pentru perioadele de raportare anterioare celei prevazute la alin. (1), declaratiile fiscale de la art. 1 alin. (1) se depun la organul fiscal competent, numai pe suport hartie, cu codificarea informatiei prin cod de bare, utilizand programele de asistenta existente pe portalul ANAF, sectiunea Asistenta contribuabili - Programe utile - Declaratii fiscale.

Art. 3 - La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, orice dispozitie contrara se abroga.

Art. 4 - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum si dupa caz, directiile de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Atentie! Declaratiile 300 si 100 mai pot fi depuse doar pana la data de 26 decembrie a.c.!

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF a publicat un ordin privind depunerea declaratiilor fiscale 100, 300 si 710":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.