Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF aduce explicatii noi referitoare la Spatiul privat virtual

22-Ian-2015
1313
Pentru a veni in sprijinul contribuabililor care doresc sa acceseze serviciul "Spatiul privat virtual", pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala au fost publicate instructiunile de inregistrare a utilizatorilor atat in format pdf, cat si in format video, prin care e prezentata o serie de informatii detaliate cu privire la inregistrarea persoanelor fizice in mediul electronic si la comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor intre ANAF si persoana fizica.

Dupa cum bine se poate observa, se mentioneaza in comunicat, la partea de inregistrare sunt prezentate optiunile disponibile pentru primirea notificarilor de instiintare ca au fost afisate documente noi in spatiul virtual, respectiv: prin e-mail, prin aplicatia TALK, prin SMS- cu conditia acceptarii suportarii costurilor, ultimelor doua optiuni fiind in curs de dezvoltare.

Prin urmare, ingrijorarile legate de aflarea cu intarziere de catre contribuabili a existentei unor decizii de impunere emise sunt neindreptatie.

Mai mult decat atat, prin exercitarea de catre contribuabil a optiunii de a i se comunica actele administrative fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, se poate presupune ca aceasta metdoda de comunicate ii este cea mai favorabila, in acest caz nemaifiind necesara deplasarea acestuia la sediul organului fiscal sau la oficiul postal pentru ridicarea scrisorii recomandate cu confirmare de primire a deciziei. In acelasi timp, odata cu recurgerea la acest mijloc de comunicare, contribuabilul isi va manifesta si interestl de a accesa serviciul "Spatiul privat virtual".


In Anexa 1 la Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoanele fizice, aprobata prin OMFP 1154/2014, la litera A sunt prevazute documentele care sunt emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului.
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii


Astfel, organul fiscal comunica, automat, contribuabilului Deciziile de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013 si emise dupa data de 1 septembrie 2014, iar, la cerere, "Situatia obligatiilor fiscale de plata", "Nota obligatiilor de plata" sau "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori".

Comunicarea automata a deciziilor de impunere isi are fundamentul pe normele instituite prin Codul de procedura fiscala privitoare la opozabilitatea actului administrativ fiscal. Astfel, actul administrativ fiscal produce efecte din momentul in care este comunicat contribuabilului sau la o data ulterioara mentionata in acesta, iar actul administrativ fiscal ce nu a fost comunicat nu este opozabil contribuabilului si nu produce niciun efect juridic.

Acelasi Cod defineste actul administrativ fiscal ca fiind actul emis de organul fiscal competent in aplicarea legislatiei privind stabilirea, modificarea sau stingerea drepturilor si obligatiilor fiscale, precum si faptul ca stabilirea impozitelor, taxelor, contributiilor si altor sume datorate bugetului general consolidat se poate face prin decizie emisa de ogranul fiscal sau prin declaratie fiscala (in cazul in care, potrivit legii, contribuabilul trebuie sa calculeze cuantumul obligatiei fiscale).

Prin urmare, in cazul de fata, obligatia contribuabilului de a achita obligatiile fiscale vine dupa comunicarea deciziei de impunere, aceasta reprezentand act administrativ social, iar situatiile si notele privind obligatiile de plata, stabilite de organele fiscale pe baza declaratiilor fiscale/deciziilor de impunere anterior emise si comunicate contribuabilului, respectiv are reflecta situatia fiscala a contribuabilului la o anumita data.

De asemenea, contribuabilii vor putea evita "drumurile la Fisc" pentru a clarifica situatia, de la caz la caz, obtinand informatii generale prin telefon sau solicitand clarificari prin e-mail, intrucat la fiecare unitate fiscala sunt desemnate persoane din cadrul structurilor de servicii pentru contribuabilii care sa solutioneze cu prioritate aceste probleme.

Sursa: ANAF
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF aduce explicatii noi referitoare la Spatiul privat virtual":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune un nou model de decont de TVA. Formular 300
    • Din 1 ianuarie 2017 a fost introdus regimul special pentru agricultori care le permite acestora sa beneficieze de o compensatie in cota forfetara pentru taxa aferenta achizitiilor. Totodata persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care efectueaza achizitii de la agricultori pot deduce aceasta compensatie. Cota standard de TVA este de 19%, incepand cu data de 1 ianuarie 2017, potrivit art. 291 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Cota standard de TVA se...» citeste mai departe aici

  • Implicatii pierdere fiscala. In ce conditii se poate recupera pierderea fiscala?
    • In analiza de mai jos, stabilim daca o societate comerciala X mai inregistreaza la data de 31.12.2016 pierdere fiscala aferenta exercitiului 2009 in valoare de 10.000 lei in conditiile in care in anii 2015 si 2016 a aplicat regimul fiscal al microintreprinderii, iar incepand cu data de 01.01.2017 va trece din nou la impozit pe profit. Vom vedea daca societatea poate recupera fiscal in anul 2017 pierderea fiscala in valoare de 10.000 lei a exercitiului 2009. Potrivit art. 31 alin. (1) pierderea...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale de plata si declarative privind drepturile de autor in anul 2017
    • In analiza de mai jos, avem cazul in care trebuie sa se plateasca drepturi de autor in baza unui contract incheiat cu o persoana fizica. Stabilim ce impozite si contributii sociale trebuie sa se retina la sursa in 2017 (la momentul platii veniturilor din drepturi de autor), modul in care se calculeaza acestea atat in cazul impozitului final de 16%, cat si in cazul impozitului anticipat de 10% si daca in 2017 mai sunt categorii de persoane exceptate de la plata contributiilor sociale. De...» citeste mai departe aici

  • ANAF extinde sfera de competenta a Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti
    • Pentru o mai buna administrare a sumelor datorate de catre persoane nerezidente cu titlu de cheltuieli judiciare si avand in vedere atributiile Administratiei fiscale pentru contribuabili nerezidenti, precum si dificultatile intampinate de organele fiscale teritoriale in ceea ce priveste recuperarea sumelor stabilite de instantele competente, reprezentand cheltuieli judiciare datorate Statului Roman de catre cetateni straini, dar si pentru administrarea obligatiilor reprezentand cheltuieli...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.