Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF aduce explicatii noi referitoare la Spatiul privat virtual

22-Ian-2015
1369
Pentru a veni in sprijinul contribuabililor care doresc sa acceseze serviciul "Spatiul privat virtual", pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala au fost publicate instructiunile de inregistrare a utilizatorilor atat in format pdf, cat si in format video, prin care e prezentata o serie de informatii detaliate cu privire la inregistrarea persoanelor fizice in mediul electronic si la comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor intre ANAF si persoana fizica.

Dupa cum bine se poate observa, se mentioneaza in comunicat, la partea de inregistrare sunt prezentate optiunile disponibile pentru primirea notificarilor de instiintare ca au fost afisate documente noi in spatiul virtual, respectiv: prin e-mail, prin aplicatia TALK, prin SMS- cu conditia acceptarii suportarii costurilor, ultimelor doua optiuni fiind in curs de dezvoltare.

Prin urmare, ingrijorarile legate de aflarea cu intarziere de catre contribuabili a existentei unor decizii de impunere emise sunt neindreptatie.

Mai mult decat atat, prin exercitarea de catre contribuabil a optiunii de a i se comunica actele administrative fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, se poate presupune ca aceasta metdoda de comunicate ii este cea mai favorabila, in acest caz nemaifiind necesara deplasarea acestuia la sediul organului fiscal sau la oficiul postal pentru ridicarea scrisorii recomandate cu confirmare de primire a deciziei. In acelasi timp, odata cu recurgerea la acest mijloc de comunicare, contribuabilul isi va manifesta si interestl de a accesa serviciul "Spatiul privat virtual".


In Anexa 1 la Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoanele fizice, aprobata prin OMFP 1154/2014, la litera A sunt prevazute documentele care sunt emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului.
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii


Astfel, organul fiscal comunica, automat, contribuabilului Deciziile de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013 si emise dupa data de 1 septembrie 2014, iar, la cerere, "Situatia obligatiilor fiscale de plata", "Nota obligatiilor de plata" sau "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori".

Comunicarea automata a deciziilor de impunere isi are fundamentul pe normele instituite prin Codul de procedura fiscala privitoare la opozabilitatea actului administrativ fiscal. Astfel, actul administrativ fiscal produce efecte din momentul in care este comunicat contribuabilului sau la o data ulterioara mentionata in acesta, iar actul administrativ fiscal ce nu a fost comunicat nu este opozabil contribuabilului si nu produce niciun efect juridic.

Acelasi Cod defineste actul administrativ fiscal ca fiind actul emis de organul fiscal competent in aplicarea legislatiei privind stabilirea, modificarea sau stingerea drepturilor si obligatiilor fiscale, precum si faptul ca stabilirea impozitelor, taxelor, contributiilor si altor sume datorate bugetului general consolidat se poate face prin decizie emisa de ogranul fiscal sau prin declaratie fiscala (in cazul in care, potrivit legii, contribuabilul trebuie sa calculeze cuantumul obligatiei fiscale).

Prin urmare, in cazul de fata, obligatia contribuabilului de a achita obligatiile fiscale vine dupa comunicarea deciziei de impunere, aceasta reprezentand act administrativ social, iar situatiile si notele privind obligatiile de plata, stabilite de organele fiscale pe baza declaratiilor fiscale/deciziilor de impunere anterior emise si comunicate contribuabilului, respectiv are reflecta situatia fiscala a contribuabilului la o anumita data.

De asemenea, contribuabilii vor putea evita "drumurile la Fisc" pentru a clarifica situatia, de la caz la caz, obtinand informatii generale prin telefon sau solicitand clarificari prin e-mail, intrucat la fiecare unitate fiscala sunt desemnate persoane din cadrul structurilor de servicii pentru contribuabilii care sa solutioneze cu prioritate aceste probleme.

Sursa: ANAF
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF aduce explicatii noi referitoare la Spatiul privat virtual":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.