Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF aduce explicatii noi referitoare la Spatiul privat virtual

22-Ian-2015
1241
Pentru a veni in sprijinul contribuabililor care doresc sa acceseze serviciul "Spatiul privat virtual", pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala au fost publicate instructiunile de inregistrare a utilizatorilor atat in format pdf, cat si in format video, prin care e prezentata o serie de informatii detaliate cu privire la inregistrarea persoanelor fizice in mediul electronic si la comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor intre ANAF si persoana fizica.

Dupa cum bine se poate observa, se mentioneaza in comunicat, la partea de inregistrare sunt prezentate optiunile disponibile pentru primirea notificarilor de instiintare ca au fost afisate documente noi in spatiul virtual, respectiv: prin e-mail, prin aplicatia TALK, prin SMS- cu conditia acceptarii suportarii costurilor, ultimelor doua optiuni fiind in curs de dezvoltare.

Prin urmare, ingrijorarile legate de aflarea cu intarziere de catre contribuabili a existentei unor decizii de impunere emise sunt neindreptatie.

Mai mult decat atat, prin exercitarea de catre contribuabil a optiunii de a i se comunica actele administrative fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, se poate presupune ca aceasta metdoda de comunicate ii este cea mai favorabila, in acest caz nemaifiind necesara deplasarea acestuia la sediul organului fiscal sau la oficiul postal pentru ridicarea scrisorii recomandate cu confirmare de primire a deciziei. In acelasi timp, odata cu recurgerea la acest mijloc de comunicare, contribuabilul isi va manifesta si interestl de a accesa serviciul "Spatiul privat virtual".


In Anexa 1 la Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoanele fizice, aprobata prin OMFP 1154/2014, la litera A sunt prevazute documentele care sunt emise de organul fiscal si comunicate contribuabilului.
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii


Astfel, organul fiscal comunica, automat, contribuabilului Deciziile de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013 si emise dupa data de 1 septembrie 2014, iar, la cerere, "Situatia obligatiilor fiscale de plata", "Nota obligatiilor de plata" sau "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori".

Comunicarea automata a deciziilor de impunere isi are fundamentul pe normele instituite prin Codul de procedura fiscala privitoare la opozabilitatea actului administrativ fiscal. Astfel, actul administrativ fiscal produce efecte din momentul in care este comunicat contribuabilului sau la o data ulterioara mentionata in acesta, iar actul administrativ fiscal ce nu a fost comunicat nu este opozabil contribuabilului si nu produce niciun efect juridic.

Acelasi Cod defineste actul administrativ fiscal ca fiind actul emis de organul fiscal competent in aplicarea legislatiei privind stabilirea, modificarea sau stingerea drepturilor si obligatiilor fiscale, precum si faptul ca stabilirea impozitelor, taxelor, contributiilor si altor sume datorate bugetului general consolidat se poate face prin decizie emisa de ogranul fiscal sau prin declaratie fiscala (in cazul in care, potrivit legii, contribuabilul trebuie sa calculeze cuantumul obligatiei fiscale).

Prin urmare, in cazul de fata, obligatia contribuabilului de a achita obligatiile fiscale vine dupa comunicarea deciziei de impunere, aceasta reprezentand act administrativ social, iar situatiile si notele privind obligatiile de plata, stabilite de organele fiscale pe baza declaratiilor fiscale/deciziilor de impunere anterior emise si comunicate contribuabilului, respectiv are reflecta situatia fiscala a contribuabilului la o anumita data.

De asemenea, contribuabilii vor putea evita "drumurile la Fisc" pentru a clarifica situatia, de la caz la caz, obtinand informatii generale prin telefon sau solicitand clarificari prin e-mail, intrucat la fiecare unitate fiscala sunt desemnate persoane din cadrul structurilor de servicii pentru contribuabilii care sa solutioneze cu prioritate aceste probleme.

Sursa: ANAF
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF aduce explicatii noi referitoare la Spatiul privat virtual":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

  • Guvernul majoreaza cu 75% indemnizatiile acordate invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi
    • Indemnizatiile pentru invalizi, veterani si vaduve de razboi au fost majorate cu 75%, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Executiv la finele lunii noiembrie. Conform actului normativ, cele trei categorii vor primi indemnizatii majorate, de la 1 ianuarie 2017, dupa cum urmeaza: a) pentru invalizii de razboi - marii mutilati si cei incadrati in gradul 1 de invaliditate vor primi o indemnizatie de 259 de lei lunar (majorata de la 148 de lei) - cei incadrati in gradul II de invaliditate...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal pentru ambalaje. Care sunt implicatiile TVA?
    • In cazul pe care vi-l prezentam, o firma isi desfasoara activitatea in sistem lohn in domeniul confectii textile. Societatea primeste materie prima prin transfer, pentru prelucrare, o incorporeaza in produsul finit si incaseaza doar contravaloarea manoperei. Pana acum ambalarea articolelor se facea in cutii speciale, personalizate si primite in acelasi regim. Firmei i se cere ca, din aceasta luna, sa achizitioneze aceste cutii direct din Romania facturate catre firma direct si de asemenea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.