Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF cere informatii despre operatiunile bancare ale firmelor. E legal?

05-Dec-2014
2087

ANAF are in vedere instituirea unei baze de date de pe urma comunicarii de catre banci a rulajelor si a soldurilor conturilor deschise de persoanele fizice si juridice. Prin aceasta masura, asa cum a declarat ministrul Finantelor, Ioana Maria Petrescu, se doreste identificarea mai exacta a veniturilor contribuabililor si pentru a reduce totdata evaziunea fiscala mare.

Astfel, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) doreste acces la informatiile privind soldul si rulajele conturilor bancare ale popu­latiei si companiilor, informeaza Ziarul Financiar, masura care a fost propusa si in trecut, dar care a intampinat de fiecare data opozitia bancherilor.

Astfel, bancherii sunt obligati acum sa informeze ANAF doar atunci cand un client deschide sau inchide un cont si furnizeaza informatii privind soldul si rulajele doar in cazuri individuale, la solicitarea institutiei, potrivit aceleiasi surse.

"Masura prin care se va realiza o baza de date la nivelul ANAF in urma comunicarii de catre banci a rulajelor si a soldurilor conturilor deschise de persoanele fizice si juridice este pentru a avea o idee mai clara asupra veniturilor contribuabililor si pentru a reduce evaziunea fiscala mare", a declarat Ioana Petrescu, ministrul finantelor, citat de Mediafax.

Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii

Acordul international semnat in Germania privind schimbul automat de informatii de la banci catre autoritatile fiscale va permite Romaniei sa faca schimb de informatii la nivelul standardului convenit de Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE), care prevede schimbul automat de informatii financiare, in scopul identificarii persoanelor fizice sau firmelor care eludeaza fiscul, prin transferul banilor in conturi din strainatate, explica Zf.ro.

In acest moment, Asociatia Romana a Bancilor (ARB) asteapta un raspuns din partea bancilor membre vizavi de acest subiect. Ziarul Financiar aminteste ca actualul Cod de procedura fiscala reglementeaza obligatia bancilor de a comunica, la cererea organelor fiscale, rulajele si soldurile conturilor deschise la acestea, in cazuri particulare (pentru o anumita persoana). Scopul este de a stabili situatia fiscala reala a respectivei persoane. Solicitarea se face, de regula, in cadrul actiunilor de control fiscal.

Informatiile despre contribuabili vor circula si intre tari, redate de Zf.ro:

- date pentru identificarea persoanei (nume, adresa, cod identificare fiscala),

- date referitoare la numarul contului (sau un echivalent functional),

- date despre numele si numarul de identificare (daca exista) al institutiei financiare care face raportarea,

- despre soldul sau valoarea contului,

- suma bruta a dobanzii, dividendelor sau a altor venituri pentru activele existente in cont,

- suma bruta a incasarilor din vanzarea sau rascumpararea activelor financiare.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF cere informatii despre operatiunile bancare ale firmelor. E legal?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.