Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF: Declaratia unica 112 se depune din februarie 2011

29-Dec-2010
2319

Executivul a aprobat marti, 28 decembrie, o hotarare de guvern privind modelul, continutul si modalitatea de depunere si gestionare a declaratiei privind obligatiile de plata, a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate. 

"Practic, declaratia unica. Prin actul normativ adoptat astazi se reglementeaza modelul si continutul acestei declaratii unice si instructiunile de completare a declaratiei", a declarat purtatorul de cuvant al Guvernului, Ioana Muntean. Potrivit acesteia, a fost stabilita si o perioada tranzitorie, pana la 1 iulie 2011, timp in care declaratia poate fi depusa si in format hartie.

"A fost stabilita si o perioada tranzitorie, pana la 1 iulie 2011, timp in care declaratia poate fi depusa si in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, la ANAF sau la unul din ghiseele acreditate de la Ministerul Finantelor Publice, dupa care declaratia se depune lunar, prin mijloace electronice", a explicat Muntean.

Daca in prezent, contribuabilul trebuie sa completeze cinci declaratii, din care doua le depune la ANAF, iar cate una la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, Casa de Pensii si Agentia de Somaj, incepand cu ianuarie 2011 se va institui o declaratie unica pentru contributii sociale si impozit pe venit, care va fi depusa la ANAF, urmand ca Administratia Fiscala sa transmita datele necesare celorlalte institutii.

Este vorba de formularul 112 , declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale si impozitul pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate. Aceasta declaratie va fi depusa la ghiseele unitatilor fiscale teritoriale ale ANAF incepand cu obligatiile aferente lunii ianuarie, respectiv, prima depunere va fi in luna februarie.

In ultima perioada, numarul contribuabililor care au efectuat plati in sistem online a crescut constant. In cazul impozitului pe venit, in ultimele luni a urcat de la 9.000 de declaratii completate in septembrie la peste 50.000 declaratii inregistrate in decembrie.

"Din septembrie 2010, cand Guvernul a permis contribuabililor sa efectueze plata impozitului pe venit online, si pana azi s-a inregistrat o crestere constanta a numarului celor care au folosit aceasta metoda in detrimentul celei clasice. Consider ca aceasta decizie a fost foarte buna si imi confirma ca, odata cu introducerea declaratiei unice la 1 ianuarie, tot mai multi contribuabili vor achita online impozitele si contributiile datorate statului", a explicat secretarul de stat in Ministerul Finantelor. Dan Lazar.

  Modelul Declaratiei 112 a fost pus in dezbatere publica de ANAF in urma cu cateva saptamani. Aceasta declaratie a starnit deja ceva valva, pentru ca este destul de complicata, avand 14 pagini si foarte multe trimiteri la texte de lege care ar trebui sa explice completarea. Ramane de vazut insa Formularul propriu zis atunci cand el va aparea in Monitorul Oficial si explicatiile care il vor insoti.

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

  CLICK AICI PENTRU A VEDEA MODEUL DECLARATIEI 112

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF: Declaratia unica 112 se depune din februarie 2011":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Retur bunuri in garantie din UE. Masuri de simplificare pentru TVA. Ce inregistrari contabile se fac?
    • O societate comerciala vinde produse finite in UE. Produsele au si garantie. In cazul in care produsele se defecteaza, clientul extern le returneaza si furnizorul le va inlocui. Cand produsele se intorc au nota de retur, dar clientul extern plateste factura catre furnizorul din Romania mai putin cu valoarea produselor returnate. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile la furnizorul din Romania si care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul. De asemenea, vom vedea care este documentul...» citeste mai departe aici

  • Romania a sustinut masurile de combatere a evaziunii fiscale in cadrul ECOFIN
    • Ministrul finantelor publice, Viorel stefan, a sustinut pozitia Romaniei in cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene (ECOFIN) la reuniunea din 21 februarie a.c., consacrata in principal tematicii combaterii evaziunii fiscale. Primul punct pe agenda discutiilor l-a reprezentat propunerea de modificare a directivei Consiliului (UE) 2016/1164 in ceea ce priveste tratamentele neuniforme ale elementelor hibride care implica tari terte (ATAD 2). Propunerea face...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.