Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF: Garda financiara se desfinteaza si se reorganizeaza

20-Dec-2010
2923

Prin proiectul de act normativ se urmareste reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala ca urmare a fuziunii prin absorbtie si preluarea activitatii Autoritatii Nationale a Vamilor si a Garzii Financiare.

In prima etapa, se realizeaza reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin:

desfiintarea si reorganizarea Autoritatii Nationale a Vamilor ca structura/departament in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fara personalitate juridica, condusa de un subsecretar de stat, prin:

- preluarea activitatii aparatului central al Autaritatii Nationale a Vamilor, precum si a birourilor vamale de frontiera si de interior, de catre Agentia Nationala de Administrare

Fiscala ? aparat propriu;

- preluarea activitatii directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale si a directiilor judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale din cadrul

Autoritatii Nationale a Vamilor, cu exceptia birourilor vamale de frontiera si de interior, de catre directiile de administrare fiscala judetene si a municipiului Bucuresti;

* desfiintarea si reorganizarea Garzii Financiare ca structura/departament in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fara personalitate juridica, condusa de un subsecretar de stat, prin: 

Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

- preluarea activitatii Comisariatului General al Garzii Financiare de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala ? aparat propriu;

- preluarea activitatii sectiilor judetene si a municipiului Bucuresti ale Garzii Financiare de catre directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti;

reorganizarea directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, sub denumirea de directii de administrare fiscala judetene si a municipiului Bucuresti, ca urmare a fuziunii prin absorbtie si preluarea:

- activitatii directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale si a directiilor judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor, cu exceptia birourilor vamale de frontiera si de interior;

- activitatii sectiilor judetene si a municipiului Bucuresti ale Garzii Financiare.

In cea de-a doua etapa vor fi infiintate 8 directii de administrare fiscala regionale corespunzatoare regiunilor de dezvoltare prevazute in Lege nr.315/2004 privind dezvoltarea regionala in Romania , cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv: 

1. Regiunea de Dezvoltare Nord-Est - care grupeaza judetele Bacau , Botosani, Iasi , Neamt, Suceava si Vaslui.

2. Regiunea de Dezvoltare Sud-Est - care grupeaza judetele Braila , Buzau , Constanta , Galati , Vrancea si Tulcea.

3. Regiunea de Dezvoltare Sud-Muntenia - care grupeaza judetele Arges, Calarasi, Dambovita, Giurgiu , Ialomita, Prahova si Teleorman.

4. Regiunea de Dezvoltare Sud-Vest Oltenia - care grupeaza judetele Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt si Valcea.

5. Regiunea de Dezvoltare Vest - care grupeaza judetele Arad , Caras-Severin, Hunedoara si Timis.

6. Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest - care grupeaza judetele Bihor, Bistrita-Nasaud, Cluj, Salaj, Satu Mare si Maramures.

7. Regiunea de Dezvoltare Centru - care grupeaza judetele Alba, Brasov , Covasna, Harghita, Mures si Sibiu .

8. Regiunea de Dezvoltare Bucuresti-Ilfov - care grupeaza municipiul Bucuresti si judetul Ilfov.

Directiile de administrare fiscala regionale vor fi servicii publice deconcentrate, cu personalitate juridica, in subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, ce se vor infiinta in termen de 12 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta. 

Modalitatea de infiintare, organizarea, functionarea si sediul directiilor de administrare fiscala regionale se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

Principalele avantaje pe care le presupune reforma sistemului actual sunt:

- combaterea cu eficienta a fenomenului de evaziune fiscala;

- eliminarea fluxurilor informationale paralele si instituirea unui sistem apt sa aplice in mod unitar legislatia in materie financiar-fiscala, de natura sa conduca la cresterea increderii contribuabililor in serviciile oferite, cu efect asupra gradului de conformare voluntara;

- unificarea practicii si procedurilor pe intreg teritoriul, avand drept rezultat aplicarea unui tratament egal si uniform contribuabililor de pe intreg teritoriul national;

- unificarea actului de control la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si unitatilor sale subordonate;

- reducerea numarului de personal;

- reducerea cheltuielilor administrative de functionare.

Prin masurile propuse se urmareste cresterea veniturilor bugetului general consolidat prin diminuarea fenomenului de evaziune fiscala, printr-un control eficient si o mai buna adminstrare a creantelor si a contribuabililor, dublata de necesitatea reducerii costurilor de administrare si eliminarea competentelor care se suprapun.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF: Garda financiara se desfinteaza si se reorganizeaza":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Sedinta ANAF privind Formularul 088. Deschidere totala a ANAF catre mediul de afaceri
    • Intr-un comunicat recent, se arata ca presedintele ANAF, domnul Bogdan-Nicolae Stan, impreuna cu specialisti ai institutiei au participat in data de 17 ianuarie, la prima sedinta a grupului de lucru care va identifica solutiile pentru posibile probleme generate de eliminarea formularului 088. Cu aceasta prima ocazie, presedintele ANAF a anuntat deschiderea totala a institutiei fata de mediul de afaceri, astfel incat activitatea acesteia sa simplifice interactiunea contribuabililor cu organele...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.