Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF: Garda financiara se desfinteaza si se reorganizeaza

20-Dec-2010
2956

Prin proiectul de act normativ se urmareste reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala ca urmare a fuziunii prin absorbtie si preluarea activitatii Autoritatii Nationale a Vamilor si a Garzii Financiare.

In prima etapa, se realizeaza reorganizarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin:

desfiintarea si reorganizarea Autoritatii Nationale a Vamilor ca structura/departament in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fara personalitate juridica, condusa de un subsecretar de stat, prin:

- preluarea activitatii aparatului central al Autaritatii Nationale a Vamilor, precum si a birourilor vamale de frontiera si de interior, de catre Agentia Nationala de Administrare

Fiscala ? aparat propriu;

- preluarea activitatii directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale si a directiilor judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale din cadrul

Autoritatii Nationale a Vamilor, cu exceptia birourilor vamale de frontiera si de interior, de catre directiile de administrare fiscala judetene si a municipiului Bucuresti;

* desfiintarea si reorganizarea Garzii Financiare ca structura/departament in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fara personalitate juridica, condusa de un subsecretar de stat, prin: 

Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

- preluarea activitatii Comisariatului General al Garzii Financiare de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala ? aparat propriu;

- preluarea activitatii sectiilor judetene si a municipiului Bucuresti ale Garzii Financiare de catre directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti;

reorganizarea directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, sub denumirea de directii de administrare fiscala judetene si a municipiului Bucuresti, ca urmare a fuziunii prin absorbtie si preluarea:

- activitatii directiilor regionale pentru accize si operatiuni vamale si a directiilor judetene si a municipiului Bucuresti pentru accize si operatiuni vamale din cadrul Autoritatii Nationale a Vamilor, cu exceptia birourilor vamale de frontiera si de interior;

- activitatii sectiilor judetene si a municipiului Bucuresti ale Garzii Financiare.

In cea de-a doua etapa vor fi infiintate 8 directii de administrare fiscala regionale corespunzatoare regiunilor de dezvoltare prevazute in Lege nr.315/2004 privind dezvoltarea regionala in Romania , cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv: 

1. Regiunea de Dezvoltare Nord-Est - care grupeaza judetele Bacau , Botosani, Iasi , Neamt, Suceava si Vaslui.

2. Regiunea de Dezvoltare Sud-Est - care grupeaza judetele Braila , Buzau , Constanta , Galati , Vrancea si Tulcea.

3. Regiunea de Dezvoltare Sud-Muntenia - care grupeaza judetele Arges, Calarasi, Dambovita, Giurgiu , Ialomita, Prahova si Teleorman.

4. Regiunea de Dezvoltare Sud-Vest Oltenia - care grupeaza judetele Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt si Valcea.

5. Regiunea de Dezvoltare Vest - care grupeaza judetele Arad , Caras-Severin, Hunedoara si Timis.

6. Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest - care grupeaza judetele Bihor, Bistrita-Nasaud, Cluj, Salaj, Satu Mare si Maramures.

7. Regiunea de Dezvoltare Centru - care grupeaza judetele Alba, Brasov , Covasna, Harghita, Mures si Sibiu .

8. Regiunea de Dezvoltare Bucuresti-Ilfov - care grupeaza municipiul Bucuresti si judetul Ilfov.

Directiile de administrare fiscala regionale vor fi servicii publice deconcentrate, cu personalitate juridica, in subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, ce se vor infiinta in termen de 12 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta. 

Modalitatea de infiintare, organizarea, functionarea si sediul directiilor de administrare fiscala regionale se stabilesc prin hotarare a Guvernului.

Principalele avantaje pe care le presupune reforma sistemului actual sunt:

- combaterea cu eficienta a fenomenului de evaziune fiscala;

- eliminarea fluxurilor informationale paralele si instituirea unui sistem apt sa aplice in mod unitar legislatia in materie financiar-fiscala, de natura sa conduca la cresterea increderii contribuabililor in serviciile oferite, cu efect asupra gradului de conformare voluntara;

- unificarea practicii si procedurilor pe intreg teritoriul, avand drept rezultat aplicarea unui tratament egal si uniform contribuabililor de pe intreg teritoriul national;

- unificarea actului de control la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si unitatilor sale subordonate;

- reducerea numarului de personal;

- reducerea cheltuielilor administrative de functionare.

Prin masurile propuse se urmareste cresterea veniturilor bugetului general consolidat prin diminuarea fenomenului de evaziune fiscala, printr-un control eficient si o mai buna adminstrare a creantelor si a contribuabililor, dublata de necesitatea reducerii costurilor de administrare si eliminarea competentelor care se suprapun.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF: Garda financiara se desfinteaza si se reorganizeaza":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 28 februarie e ultima zi de depunere pentru mai multe obligatii fiscale. Se depune si D 394
    • Va reamintim ca pana marti, 28 februarie 2017, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit pentru anul precedent - formularul 205 - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti - formularul 207 - Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Ce formulare se depun in martie 2017?
    • Regasiti mai jos principalele obligatii declarative si de plata cu termen in luna martie 2017. Acestea sunt formularele pe care trebuie sa le depuneti la organul fiscal competent, dupa caz, la termenele limita precizate mai jos, in luna martie 2017 si in privinta platilor pe care trebuie sa le efectuati, dupa caz, pana la data de 27 martie 2017. I. Obligatii declarative 30 zile de la data infiintarii/ data eliberarii actului legal de functionare/ data inceperii activitatii/ data eliberarii...» citeste mai departe aici

  • 15 martie 2017: Termen pentru depunerea formularului 204 de catre asocierile fara personalitate juridica
    • Va informam ca miercuri, 15 martie 2017, este termenul-limita pentru depunerea declaratiei anuale de venit aferente anului 2016 pentru asocieri (formularul 204), cu exceptia celor care realizeaza venituri din activitati agricole impuse pe baza normelor de venit. Cine depune declaratia Declaratia 204 se completeaza si se depune in cazul asocierilor fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice care realizeaza venituri din activitati independente - activitati de productie, comert,...» citeste mai departe aici

  • Platile anticipate la impozitul pe venit si contributiile sociale aferente Trim. I din 2017. Data-limita e la 27 martie
    • Informam contribuabilii - persoane fizice ca, in conformitate cu prevederile art. 74, ale art. 151 si ale art. 174 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt obligati sa efectueze in cursul anului plati anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale si contributii de asigurari sociale de sanatate, exceptandu-se cazul veniturilor pentru care platile anticipate se stabilesc prin retinere la sursa. Platile anticipate aferente...» citeste mai departe aici

  • Nu ai inca Gestiunea in cloud? Mai gandeste-te! 37 de motive ca sa folosesti aplicatia Smart Bill
    • Dragi contabili, cu siguranta cunoasteti deja aplicatia Smart Bill. Daca nu o folositi in mod direct, unul dintre colegii sau cunoscutii dvs. o foloseste cu siguranta. De aceea am decis sa va prezentam sucint cele mai importante facilitati ale aplicatiei de gestiune, facturare si contabilitate primara. Gestiunea - elementul cheie Puncte forte - Iti permite sa lucrezi atat cu gestiuni cantitativ-valorice, cat si cu cele global -valorice; - Rezolva toate problemele legate de stocuri: modalitatile...» citeste mai departe aici

  • Franciza stat strain. Cand trebuie sa retinem impozit pe venituri nerezidenti?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra are ca subiect o societate din Romania care inchiriaza imprimante si care plateste franciza catre o firma straina. Vom vedea daca societatea romana trebuie sa retina impozit pe venituri nerezidenti, cu mentiunea ca exista conventie intre cele doua tari. Redeventele obtinute de la un rezident constituie venituri impozabile obtinute din Romania, indiferent daca veniturile sunt primite in Romania sau in strainatate, in conformitate cu prevederile art. 223...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.