Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

A.N.A.F.: Prima intalnire de lucru privind restructurarea Agentiei Fiscale

18-Nov-2010
1957


17 noiembrie 2010, Bucuresti - Ministrul finantelor publice, domnul Gheorghe Ialomitianu, si conducerea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala au organizat o sedinta de lucru la care au participat directorii executivi ai directiilor finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, comisarii sefi ai sectiilor judetene ale Garzii Financiare si directorii executivi ai directiilor regionale si judetene pentru accize si operatiuni vamale.

In cadrul sedintei a fost analizat nivelul incasarilor la bugetul general consolidat pe fiecare judet in parte, precum si actiunile de combatere a evaziunii si fraudei fiscale de catre sectiile judetene ale Garzii Financiare si de catre directiile regionale si judetene pentru accize si operatiuni vamale.

Ministrul finantelor publice, domnul Gheorghe Ialomitianu, a precizat in cadrul intalnirii ca 'scopul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al institutiilor subordonate este unul singur: incasarea de bani la bugetul de stat. Sarcina fiecarei institutii subordonate este de a recupera creantele statului, iar rezultatele obtinute in combaterea evaziunii si fraudei fiscale sa se concretizeze in incasari la bugetul general consolidat. Totodata, pana la sfarsitul acestui an trebuie sa ne concentram astfel incat nivelul de 32 % in PIB al incasarilor bugetare sa creasca. In teritoriu, Directia Generala a Finantelor Publice, Garda Financiara si Vama trebuie sa formeze o singura echipa.'

Presedintele A.N.A.F., domnul Sorin Blejnar, a subliniat reprezentantilor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala din teritoriu importanta incasarii de sume la bugetul de stat. In plus, a dispus sa se efectueze o analiza a eficientei administratiilor fiscale din teritoriu avand in vedere costul colectarii (lei cheltuiti de la bugetul de stat pentru un milion de lei incasati) astfel incat, in cel mai scurt timp, sa se desfiinteze/ comaseze acele administratii financiare ineficiente sau care sunt foarte apropiate din punct de vedere geografic.
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

Totodata, presedintele ANAF le-a solicitat comisarilor sefi ai Garzii Financiare sa-si eficientizeze activitatea si sa utilizeze noile atributii dobandite anul acesta de catre institutia pe care o reprezinta, si anume luarea deciziilor de masuri asiguratorii atunci cand exista pericolul instrainarii si risipirii patrimoniului in cazul faptelor de evaziune fiscala si oprirea in trafic a autovehiculelor de transport pentru identificarea transporturilor ilicite de marfuri.

Alt subiect, adus in discutie in cadrul sedintei, a fost constituirea unei baze de date unice, prin integrarea bazei de date detinuta de structurile de administrare cu cele ale Garzii Financiare si Autoritatii Nationale a Vamilor.

Totalul veniturilor bugetare realizate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, cumulat 10 luni ale anului 2010, a insumat 116.444,60 milioane lei, ceea ce reprezinta 99,91% din programul Ministerului Finantelor Publice, respectiv cu 3,73% mai mult fata de veniturile realizate in aceeasi perioada a anului 2009 (112.252,99 milioane lei).

*
* *

Agentia Nationala de Administrare Fiscala este organ de specialitate al administratiei publice centrale, institutie publica cu personalitate juridica aflata in subordinea Ministerului Finantelor Publice. In cadrul ANAF se organizeaza si functioneaza Garda Financiara, Autoritatea Nationala a Vamilor (ANV), directiile generale ale finantelor publice (DGFP) judetene, Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti si Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili (DGAMC).


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "A.N.A.F.: Prima intalnire de lucru privind restructurarea Agentiei Fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.