Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF retine contributii calculate din oficiu pentru cei care nu au depus Formularul 600

11-Mar-2014
1961
O modificare semnificativa se anunta din partea ANAF, prin cel mai nou ordin publicat pe site-ul propriu, spre dezbatere publica. Proiectul se refera la stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale datorata de persoanele fizice, precum si a unor formulare.

Mai exact, potrivit dispozitiilor art. 83 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa procedeze la stabilirea din oficiu a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat.

Potrivit art. 67 alin. (1) din acelasi act normativ, organul fiscal stabileste baza de impunere si obligatia fiscala de plata aferenta, prin estimarea rezonabila a bazei de impunere, folosind orice proba si mijloc de proba prevazute de lege, ori de cate ori acesta nu poate determina situatia fiscala corecta.

Alineatul (4^1) al aceluiasi articol stipuleaza ca, in situatia in care contribuabilii prevazuti la art. 296^21 alin. (1) lit. a) - e) din Codul Fiscal nu depun declaratia privind venitul asigurat la sistemul public de pensii, organul fiscal stabileste prin estimare baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale la nivelul minim prevazut la art. 296^22 alin. (1) din Codul Fiscal. Dispozitiile art. 83 alin. (4) sunt aplicabile in mod corespunzator.

Avand in vedere preluarea in administrare de catre ANAF, incepand cu data de 1 iulie 2012, a contribuabililor persoane fizice care datoreaza contributii de asigurari sociale, conform Titlului IX^2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, a fost necesara elaborarea unei proceduri privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale datorata de persoanele fizice.
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii


Aceasta initiativa se inscrie in preocuparea permanenta a ANAF de identificare a persoanelor care nu isi indeplinesc obligatiile declarative, precum si de cuantificare a obligatiilor de plata ale acestora. Astfel, prin proiectul de ordin se propune aprobarea Procedurii privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale datorata de persoanele fizice, precum si a formularelor:

- Decizie privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale pentru persoanele fizice, cod 14.13.02.17;

- Notificare pentru nedepunerea Declaratiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii, cod 14.13.07.12;

- Referat privind estimarea bazei de calcul al contributiei de asigurari sociale in cazul stabilirii din oficiu a obligatiilor de plata.

De asemenea, au fost publicate si pot fi consultate anexele, modelele de notificare CAS, referat de impunere, precum si referatul de aprobare a proiectului de act normativ.

*

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la proiectele de acte normative mai sus mentionat pot fi transmise in scris la Serviciul comunicare, relatii publice si mass-media, cu mentiunea „Conf. Legii nr. 52/2003”:

- prin scrisori, la adresa: ANAF - Serviciul comunicare, relatii publice si mass-media, Bucuresti, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, cod postal 050741;

- electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;

- prin fax, la numarul: 0213.199.857.

Sursa: DGFP Valcea
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF retine contributii calculate din oficiu pentru cei care nu au depus Formularul 600":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

  • Cesiune parti sociale. Cum intocmim monografia contabila?
    • In cazul urmator, actionariatul societatii A este detinut de doua persoane fizice in proportii egale 50% X si 50% Y. Persoana X cedeaza partile sociale societatii B care devine actionar in A. Capitalul social al lui A este 200 lei. Vom vedea care este monografia contabila si ce declaratii trebuie depuse de cele doua societati A si B. Iata raspunsul specialistului: La nivelul societatii A, nu exista inregistrari contabile (schimbare asociatilor nu genereaza modificari). Daca partile sociale sunt...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.