Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF se reorganizeaza. Vezi recomandarile Bancii Mondiale

11-Apr-2012
1637
Agentia Nationala de Administrare Fiscala urmeaza sa treaca printr-o serie de modificari de ordin organizatoric drept urmare a unui raport intocmit de Banca Mondiala cu privire la optimizarea numarului de administratii fiscale, cat si a sistemului IT.

Reorganizarea ANAF este una dintre principalele conditii puse de institutia internationala pentru semnarea in vara a unui acord de imprumut de tip preventiv in valoare de un miliard de euro.

"Vom avea o expertiza de la Banca Mondiala, care va face o analiza de ansamblu a structurii de colectare si va veni cu propuneri atat pe structura, cat si pe sisteme IT, cu scopul de a anula suprapunerile si birocratia. Va avea un efect pe termen mediu si nu imediat (...) Scopul final va fi si optimizarea numarului de adminsitratii fiscale", a declarat ministrul Finantelor, Bogdan Dragoi. Oficialul a sustinut ca reforma institutiei din subordinea ministerului pe care il conduce va fi mai ampla decat cea pe care Banca Mondiala a girat-o in tara vecina Bulgaria. Ministrul a aratat ca institutia internationala a realizat in Bulgaria doar o analiza de structura si nu a mers mai in profunzime, pe partea de sistem IT, pe programe de optimizare a informatiilor. "Vom lucra inclusiv partea de design al structurii IT, ce aplicatii software si echipamente hardware ne trebuie, vom face o analiza la nivel national a atributiilor directiilor generale ale finantelor publice. Urmarim nu doar a creste de colectare, ci si scadearea birocratiei si imbunatatirea relatiei control-contribuabil", a mai spus Dragoi.


Eficientizarea colectarii, obiectiv primordial

Principalele obiective ale "modernizarii" sistemului tine pe de-o parte de imbunatatirea colectarii, iar in plan secund, o mai buna relatie intre contribuabil si administratiile fiscale. Prin optimizarea sistemului informatic se va urmari in primul rand cresterea flexibilizarii colectarii, prin implicarea tot mai mare a sistemului bancar, avand ca rezultat limitarea interactiunii "fata in fata" intre contribuabil si institutia colectare. "Se pun pe hartie minusurile pe care le ai, ce poti sa faci si toate se analizeaza la final. In perioada 2012-2015 se va finaliza partea de simplificare de proceduri si crestere a calitatii serviciilor (...) La nivel de control urmarim implementarea unor aplicatii moderne care sa indice pe baza unor criterii sectoarele si companiile cu risc fiscal, pe care comisarii vor fi obligati sa le controleze", a explicat Dragoi.
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii


Astfel, prin informatizarea completa si trecerea la o baza de date centralizata, va fi permisa nu doar modalitatea de declarare si plata a datoriilor catre autoritatile centrale si locale, dar se va elimina si o buna parte din subiectivismul din cadrul actului de control. La finalul programului vor exista standarde de calitate privind relatia contribuabil-fisc si asistenta contribuabilului, dar si o crestere a platilor de taxe prin sistemul electronic. Dragoi nu a precizat daca si in Romania vor exista firme private de colectare a arieratelor la buget asa cum s-a decis in Bulgaria, argumentand ca o astfel de decizie se va pune in discutie abia dupa ce va fi gata analiza Bancii Mondiale.

Prin acordul negociat cu Banca Mondiala, Ministerul Finatelor urmareste sa obtina o plasa de siguranta suplimentara de la institutia internationala sub forma unei linii de credit de 1miliard de euro, care va ramane la dispozitia Romaniei timp de trei ani in cazul blocarii pietelor externe, la un cost de 0,25% pe an.

In structura ANAF, pe langa aparatul prorpiu, functioneaza 42 de directii judetene ale finantelor publice si circa 220 de administratii ale finantelor publice municipale, orasenesti, comunale si ale sectoarelor din Bucuresti. Tot sub coordonarea ANAF activeaza Garda Financiara si Administratia Nationala a Vamilor.


Sursa: finantistii.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF se reorganizeaza. Vezi recomandarile Bancii Mondiale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.