Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Angajatorii nu mai depun fise fiscale din 2012

19-Sep-2011
6896
Odata cu publicarea OG 30/2011 au fost efectuate modificari si asupra articolelor din Codul fiscal care reglementau depunerea fiselor fiscale. Initial, datele privitoare la calculul impozitului pe veniturile din salarii erau inscrise in fisele fiscale, iar angajatorul avea obligatia de a completa aceste formulare pe toata perioada de efectuare a platii salariilor. De asemenea, la organul fiscal competent se depuneau copii ale acestor fise fiscale, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat.

Potrivit noilor reglementari, incepand cu data de 1 ianuarie 2012, angajatorii nu mai sunt obligati sa depuna aceste fise fiscale ale salariatilor pentru drepturile salariale si asimilate salariilor realizate dupa aceasta data.

Astfel, angajatorii nu mai au obligatia de a completa si nici de a depune aceste fise fiscale, iar prevederea urmeaza sa se aplice de la inceputul anului viitor. Trebuie insa mentionat ca pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor aferente anului 2011, angajatorii trebuie sa completeze si sa depuna fise fiscale. Termenul ramane tot cel de ultima zi din luna februarie a anului 2012.

In conformitate cu modificarile aduse art. 56 din Codul Fiscal, angajatorii au obligatia de a completa si a depune doar declaratia privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit in termenul prevazut in Codul Fiscal la art. 93 alin. (2), adica pana la data de 30 iunie a anului fiscal curent pentru anul expirat.

Ordonanta nr. 30/2011 impune in schimb platitorilor de venit obligatia de a elibera, la cererea contribuabilului, un document care sa cuprinda cel putin informatii privind: datele de identificare ale contribuabilului, venitul realizat in cursul anului, deducerile personale acordate, impozitul calculat si retinut.
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Angajatorii nu mai depun fise fiscale din 2012":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (8)

21-Ian-2013

Am înteles,că nu depunem fişe fiscale ptr.2012. Dar- ce model de adeverinta vom elibera salariatilor ???

01-Dec-2012

Este foarte bine ca s-au scos aceste fise deoarece era doar o centralizare anuala a datelor din declaratia 112 care se transmite lunar sau trimestrfial dupa caz.Cine doreste din declaratia 112 poate obtine datele ce il intereseaza.Daca se incearca sa se reduca putin hirtiile vad reactii care solicita sa se inmulteasca.Noi ne plingem ca sunt multe hirtii si tot noi comentam cind se reduc

26-Sep-2011

Fisele se fac dar nu se mai depun . Daca vrei fisa fiscala angajatorul trebuie sa-ti elibereze aceasta fisa fiscala. Pentru 2011 vom primi fise fiscale. La sfarsitul anului 2012 nu vom mai beneficia de ele.

21-Sep-2011

NU ESTE NECESAR DEWPUNEREA DE FISE DAR SE CER ACTE FODEDITOARE DESPRE VENIT SI IMPOZITUL PE VENIT ,FARA FISE FISC.ANGAJATUL NU ARE NICI UN ACT DIN CARE REIESE CIT A CISTIGAT ..............

21-Sep-2011

NU SE DEPUN FISE FISCALE DAR SE CER ALTE DOCUMENTE DIN CARE SA REIASA ACELASI LUCRU ,DECI MAI BINE CU!





Subiectele saptamanii

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Fiscalitatea.ro: Noutati din legislatia fiscala si modificari TVA
    • In ultima perioada au fost propuse mai multe modificari legislative si au fost adoptate masuri noi care schimba din nou reglementarile din domeniul fiscal. Avem astfel o procedura clarificata de ANAF in ce priveste anularea codului de TVA, beneficii noi pentru bugetari, un termen-limita de depunere pentru unele declaratii si, totodata, se va aplica TVA zero pentru vanzarea de cladiri si alte tranzactii. ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA ANAF a transmis recent...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii se poate incheia un contract de antrepriza reglementat de Codul civil?
    • Regasiti mai jos conditiile in care se poate incheia un contract de antrepriza, reglementat de Codul Civil, art. 1851-1873, cu o persoana fizica, cu exceptia persoanei fizice autorizate. Iata raspunsul oferit de specialist: In functie de tipul activitatii, se va putea incheia fie un contract individual de munca, fie un contract de antrepriza incheiat in baza Codului civil. Daca activitatea este dependenta se va incheia contract individual de munca cu timp partial sau norma intreaga. Daca...» citeste mai departe aici

  • Ce regim TVA se aplica pentru bunuri expediate in afara UE de catre furnizor in contul cumparatorului din UE?
    • In randurile de mai jos, stabilim cum se procedeaza in situatia unui contract cu un partener din Austria, iar marfa este transportata in Turcia in calitate de furnizor sau o persoana in contul meu (firma transportatoare). Stabilim daca factura emisa catre partenerul din statul strain UE va fi fara TVA, caz in care vom vedea daca se va mentiona pe factura locul livrarii (Turcia). De asemenea, stabilim ce documente sunt necesare pentru a justifica scutirea de TVA. Iata raspunsul specialistului:...» citeste mai departe aici

  • Acordare tichete de incentivare. Care e regimul fiscal?
    • Stabilim prin cele de mai jos ce tratament fiscal se aplica la acordarea de tichete incentivare catre partenerii comerciali in vederea stimularii vanzarilor si care este cadrul legal. Tichetele de incentivare se acorda in cadrul campaniilor pentru fidelizarea clientilor care, pentru un numar de achizitii, beneficiaza de aceste tichete in locul reducerilor comerciale. Potrivit punctului 437 alin. (3) din OMFP 1802/2014, in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.