Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Aproximativ 3.200 firme mari in insolventa. Sunt firme cu impact in economie

27-Mar-2014
928
Asa cum arata o analiza recenta a Casei de Insolventa Transilvania (CITR), doar 20.000 din totalul firmelor din Romania, respectiv doar 3%, au o influenta semnificativa in economia romaneasca.

Reprezentantii CITR au declarat, citati de Mediafax:

"Companiile de care depinde relansarea economica in Romania reprezinta mai putin de 3% din totalul firmelor active. Intrarea acestora in insolventa ar genera un efect de domino cu consecinte majore asupra intregului sistem".

Astfel, din totalul celor peste 600.000 de companii active in 2013 inregistrate la Registrul Comertului si care nu se afla in insolventa, 19.800 au un rol determinant in economie, fiind societati care au active mai mari de un milion de euro. Cumulata, cifra de afaceri cumulata a acestora in 2012 a depasit 156 de miliarde de euro, fiind astfel cu 18,8% mai mare decat PIB-ul Romaniei.

Rudolf Vizental, asociat al Casei de Insolventa Transilvania, a declarat, potrivit Mediafax:
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii

"Aceste companii au o foarte mare influenta asupra sistemului economic si trebuie sa fim atenti la evolutia lor viitoare pentru a vedea perspectivele de crestere si depasire a crizei. Ceea ce va determina inclinarea balantei intr-o directie sau alta este modul in care vor sti si vor putea sa rezolve principalele probleme: supraindatorarea si accesul la lichiditate. Din fericire, piata s-a maturizat si adaptat la realitatiile economice, iar dezvoltarea unei piete secundare de finantare este inevitabila. Mai mult, restructurarile in afara insolventei confera companiilor o solutie alternativa la indemana. insa este foarte importanta consolidarea unui cadru legislativ pentru procedura, pentru a fi cu adevarat eficienta".

De asemenea, precizeaza sursa, gradul mediu de indatorare a companiilor cu profit este in limite recomandate (64%), iar a celor cu pierdere este la o limita ingrijoratoare, de 94,77%.

In plus, in ultimii patru ani, din totalul celor peste 120.000 de societati intrate in procedura insolventei, doar 2.200 erau companii considerate cu impact. In acelasi timp, numarul companiilor aflate in dificultate sau insolventa iminenta este mult mai mare decat cel al companiilor sanatoase, iar numarul firmelor cu impact cu perspective de a intra in procedura este mai mare decat al celor din aceeasi categorie, intrate in ultimii patru ani.

Potrivit agentiei de stiri, specialistii CITR (Casa de Insolventa Transilvania) apreciaza ca solutia salvatoare pentru acestre firme ar putea veni de la fondurile de investitii, private equity, dublate de specialisti in managementul de criza. in acelasi timp, restructurarile in afara procedurii insolventei devin o varianta acceptata de un numar mai mare de companii.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Aproximativ 3.200 firme mari in insolventa. Sunt firme cu impact in economie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.