Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ASTRA Asigurari intra in faliment. Cum procedati daca sunteti asigurati la aceasta firma?

27-Aug-2015
649

Autorizatia de functionare a societatii Asigurare-Reasigurare Astra SA va fi retrasa de catre Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara, in urma unei analize recente.

In concret, in sedinta de la 26 august, Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) a analizat situatia Societatii Asigurare-Reasigurare Astra SA pe baza unui raport inaintat de administratorul special KPMG Advisory privind stadiul planului de redresare financiara si optiunile existente in urma esuarii procesului de majorare a capitalului social.

Potrivit raportului, sunt intrunite toate cele trei conditii legale (conform art. 5, pct. 31 din Legea nr. 85/2014) care definesc starea de insolventa:

- Incapacitatea vadita de plata a datoriilor exigibile cu disponibilitatile banesti;
- Scaderea valorii marjei de solvabilitate disponibile sub jumatate din limita minima prevazuta de reglementarile legale in vigoare pentru fondul de siguranta;
- Imposibilitatea restabilirii situatiei financiare a societatii de asigurare-reasigurare in cadrul procedurii de redresare financiara.


La 30 iunie 2015, Astra inregistra o marja de solvabilitate disponibila negativa de circa 871 mil. lei, un coeficient de lichiditate de 0,03 si un necesar de capital de aproximativ 968 mil. lei.

In urma analizei si pe baza concluziilor raportului KPMG, Consiliul ASF a adoptat urmatoarele decizii:

Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii

- inchiderea procedurii de redresare financiara a societatii Astra;
- Revocarea si incetarea atributiilor de administrator special ale KPMG Advisory;
- Retragerea autorizatiei de functionare a societatii Astra;
- Constatarea starii de insolventa a societatii Astra si solicitarea intrarii in procedura de faliment.


Potrivit comunicatului oficial emis de ASF, Consiliul a constatat ca planul de redresare financiara nu si-a atins obiectivul central de evitare a intrarii in procedura falimentului. Parametrii financiari au fost tinuti sub control pe parcursul implementarii planului de redresare, societatea nu a mai avut pierderi la sfarsitul anului 2014, insa problemele structurale nu au putut fi corectate, iar indicatorii critici de prudentialitate - solvabilitatea, lichiditatea si capitalizarea - nu au putut fi readusi in marjele de conformitate in absenta unei majorari de capital pe masura necesarului determinat de auditori.

De asemenea, esuarea ultimei etape salvatoare de majorare a capitalului social al Astra, in ciuda interesului unor investitori cu reputatie internationala, a fost cauzata in principal de absenta colaborarii din partea actionarilor principali.

Acelasi comunicat mentioneaza ca, potrivit mandatului statutar, principala preocupare a ASF in perioada urmatoare va fi protejarea intereselor clientilor societatii Astra, in stransa cooperare cu Fondul de Garantare a Asiguratilor (FGA), si mentinerea stabilitatii sistemului de asigurari.

FGA este, incepand din 27.07.2015, persoana juridica de drept public si are drept misiune protejarea asiguratilor in cazul in care o societate de asigurare intra in stare de insolvabilitate. Pe baza evaluarii mai multor scenarii, Consiliul ASF a constatat ca Fondul are capacitatea de a acoperi potentialele cereri de despagubire din partea asiguratilor, in limita plafonului de 450.000 lei per asigurat, conform legislatiei in vigoare.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ASTRA Asigurari intra in faliment. Cum procedati daca sunteti asigurati la aceasta firma?":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. Va recomandam o analiza completa privind impozitul pe microintreprinderi in...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017 . OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc urmatoarele conditii: • au...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.