Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Atentie la noul proiect privind numarul de evidenta a platii

18-Nov-2015
951

Redam mai jos noul Proiect de Ordin privind modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.1870/2004 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii, publicat in data de 16.11.2015 pe site-ul Ministerului de Finante.

Proiect

MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

ORDIN privind modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1870/2004 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii

In temeiul prevederilor art. 10, alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare si avand in vedere prevederile art. 1, alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea
unor facilitati fiscale, ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art.I - (1) incepand cu data de 1 ianuarie 2016 si pana la data de 31 decembrie 2016 se suspenda prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1870/2004 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1256 din 27 decembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), pentru contribuabilii care aleg sa plateasca o obligatie fiscala stabilita de organele de inspectie fiscala, precum si amenzi de orice fel stabilite potrivit legii, pentru contribuabilii care platesc timbru de mediu pentru autovehicule, pentru contribuabilii care aleg
sa plateasca o obligatie fiscala cuprinsa intr-o decizie de amanare la plata a obligatiilor fiscale, emisa in temeiul prevederilor art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013 privind reglementarea unor masuri fiscale, aprobata prin Legea nr. 267/2013, pentru contribuabilii care aleg sa plateasca

Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii

o obligatie fiscala accesorie cuprinsa intr-o decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii comunicata potrivit legii, dispozitiile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1870/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.

Art. II - Instructiunile de completare a numarului de evidenta a platii, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.870/2004, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.256 din 27 decembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Subpunctul 1.2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"1.2. Cod obligatie bugetara - se completeaza in conformitate cu nomenclatorul de obligatii de plata prevazut la pct. 6.

In cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare judecatoreasca, precum si alte documente), al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, al deciziilor de amanare la plata a obligatiilor fiscale, emise in temeiul prevederilor art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013, al deciziilor referitoare la obligatiile de plata
acesorii, codul obligatiei bugetare se completeaza cu ajutorul programului de asistenta selectand tipul de obligatie fiscala pe care o alege contribuabilul sau poate fi solicitat de la organul fiscal."

2. Subpunctul 1.4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"1.4. Perioada de raportare - se completeaza cu luna si anul pentru care se face declaratia: llaa. in cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare judecatoreasca, precum si alte documente), al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, al deciziilor de amanare la plata a obligatiilor fiscale, emise in temeiul prevederilor art. V din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013, al deciziilor referitoare la obligatiile de plata acesorii, se inscrie 0000."

3. Subpunctul 1.6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"1.6. Scadenta obligatiei bugetare - se completeaza cu ziua, luna si anul, in formatul zzllaa. in cazul deciziilor de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, al documentelor prin care au fost constatate amenzi de orice fel, potrivit legii (proces-verbal de
constatare si sanctionare a contraventiei, ordonanta procurorului, hotarare judecatoreasca, precum si alte documente), al deciziilor privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, al deciziilor de amanare la plata a obligatiilor fiscale, emise in temeiul prevederilor art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013, al deciziilor referitoare la obligatiile de plata acesorii, se completeaza ziua, luna si anul emiterii acestora."

4. in anexa B, dupa subpunctul 4.4 se introduce un nou subpunct, subpunctul 4.5, cu urmatorul cuprins:

"4.5. Modul de completare a numarului de evidenta a platii pentru achitarea unei obligatii fiscale accesorie, reprezentand dobanda sau majorare de intarziere, dupa caz, aferenta impozitului pe profit datorat de o persoana juridica romana, inscrisa in Decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii
nr. 123 din 30 iunie 2014, este urmatorul:

Prin accesarea programului de asistenta se afiseaza o fereastra in care contribuabilul selecteaza "decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii "si completeaza data acestui document, respectiv 300614.
Se alege tipul obligatiei fiscale care se doreste a fi achitata, respectiv impozit pe profit datorat de o persoana juridica romana si apoi categoria de obligatie fiscala, respectiv dobanda/majorare de intarziere. Dupa introducerea acestor date, programul de asistenta formeaza numarul de evidenta a platii, alcatuit din:

a) La rubrica "cod document fiscal" se inscrie 24 - codul corespunzator documentului fiscal reprezentand decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii.

b) La rubrica "cod obligatie bugetara" se inscrie codul corespunzator obligatiei fiscale reprezentand impozit pe profit datorat de persoane juridice romane, selectata de contribuabil.

c) La rubrica "categorie fiscala" se inscrie 03 - codul corespunzator categoriei fiscale reprezentand dobanda/majorare de intarziere.

d) La rubrica "perioada de raportare" se inscrie 0000.

e) La rubrica "scadenta obligatiei bugetare" se inscrie 300614 - corespunzator datei de 30 iunie 2014, care reprezinta data emiterii deciziei referitoare la obligatiile de plata accesorii.

f) La rubrica "tip document" se inscrie 0 - intrucat documentul de plata nu constituie si declaratie fiscala.

g) La rubrica "secventa" se inscrie 000 - valoarea corespunzatoare pentru numarul de evidenta a platii generat cu ajutorul programului de asistenta.

h) Rubrica "cifrele de control" se genereaza de catre aplicatia informatica potrivit algoritmului propriu.
Numarul de evidenta a platii astfel format se inscrie de catre contribuabil in ordinul de plata la rubrica "Numar de evidenta a platii" sau se comunica de catre contribuabil unitatii Trezoreriei Statului in vederea inscrierii in chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii la rubrica "Numar de evidenta a platii", in cazul platilor in numerar efectuate la ghiseele unitatilor Trezoreriei Statului.

Pentru documentele de plata, altele decat ordine de plata sau chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii, numarul de evidenta a platii se inscrie de contribuabil la rubrica "Explicatii"."

Art.III

Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare,
Directia generala de tehnologia informatiei, precum si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile fiscale subordonate acestora vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. IV
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
MINISTRUL FINANTELOR PUBLICE
EUGEN ORLANDO TEODOROVICI
Emis la Bucuresti, la .....................
Nr. ..................................................

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Atentie la noul proiect privind numarul de evidenta a platii":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

  • Cesiune parti sociale. Cum intocmim monografia contabila?
    • In cazul urmator, actionariatul societatii A este detinut de doua persoane fizice in proportii egale 50% X si 50% Y. Persoana X cedeaza partile sociale societatii B care devine actionar in A. Capitalul social al lui A este 200 lei. Vom vedea care este monografia contabila si ce declaratii trebuie depuse de cele doua societati A si B. Iata raspunsul specialistului: La nivelul societatii A, nu exista inregistrari contabile (schimbare asociatilor nu genereaza modificari). Daca partile sociale sunt...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.