Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Atentie! NU toti angajatii IT sunt scutiti de la plata impozitului pe venit

17-Aug-2015
1358

Va informam ca procedura de acordare a scutirilor de impozit pe venit angajatilor IT a fost modificata printr-un act normativ care a intrat deja in vigoare. Conform noilor reglementari, salariatii din acest sector vor fi scutiti de la plata impozitului pe venit numai daca ocupa anumite functii, precizate expres de legislatie.

Ordinul Ministerului de Finante nr. 835/2015 inlocuieste vechiul cadru legal (Ordinul MFP nr. 1479/2013 - abrogat) care stabilea conditiile in care programatorii sunt scutiti de la plata impozitului pe venit.

Noul act normativ modifica modul in care se va face selectia informaticienilor ce beneficiaza de aceasta masura. Concret, incepand din 30 iunie, de cand Ordinul MFP nr. 835/2015 a intrat in vigoare, pentru a nu mai plati impozit pe venit, absolventii facultatilor de informatica trebuie sa ocupe una dintre cele opt functii reglementate de acest act normativ:

Administrator baze de date
Analist
Inginer de sistem in informatica
Inginer de sistem software

Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

Manager de proiect informatic
Programator
Proiectant de sisteme informatice
Programator de sistem informatic

Anterior, in vechea reglementare, prevederile stabileau ca, pentru a beneficia de scutire, era necesar ca, pe langa ocuparea acestor functii, angajatii sa fi absolvit cu diploma si anumite specializari din domeniul IT, ca de exemplu: Automatica, Matematica, fizica sau chimie informatica, Cibernetica, Contabilitate si informatica de gestiune etc.

In ceea ce priveste celelalte conditii care trebuie indeplinite pentru acordarea scutirilor nu exista modificari.

Astfel, in continuare, postul pentru care se acorda scutirea de impozit pe venit trebuie sa faca parte dintr-un compartiment specializat de informatica, evidentiat in organigrama anagajatorului, cum ar fi centru de calcul, directie, departament, oficiu, serviciu, birou, compartiment sau altele similare.

In acelasi timp, angajatorul trebuie sa fi realizat in anul fiscal precedent si sa fi inregistrat distinct in balantele analitice, ca urmare a activitatii de creare de programe pentru calculator destinate comercializarii pe baza de contract, un venit anual de cel putin echivalentul in lei a 10.000 dolari.

In plus, ca si pana acum, angajatorul trebuie sa aiba unul dintre codurile CAEN: 5821, 5829, 6201, 6202, 6209.

Ce acte sunt necesare pentru scutirea de la plata impozitului pe venit?

Pentru incadrarea angajatilor in categoria celor care nu platesc impozitul pe venit sunt necesare urmatoarele documente justificative:

actul constitutiv, in cazul societatilor comerciale;
organigrama angajatorului;
fisa postului;
copia legalizata a diplomei acordate dupa finalizarea studiilor in invatamantul universitar de lunga durata, insotita de copia legalizata de pe foaia matricola, respectiv copia legalizata a diplomei acordate dupa finalizarea ciclului I de studii universitare de licenta, insotita de copia legalizata a suplimentului la diploma;
contractul individual de munca sau copia legalizata a contractului individual de munca;
statul de plata intocmit separat ;
comanda interna, aprobata de organul de conducere abilitat al angajatorului, care sa ateste procesul de creare de programe pentru calculator;
balanta analitica in care sa fie reflectate distinct veniturile din activitatea de creare de programe pentru calculator.

Dosarul care cuprinde aceste documente se va pastra la sediul angajatorului in vederea controlului, se mai precizeaza in Ordinul MFP nr. 835/2015, care mai stabileste si ca incadrarea unei persoane in categoriile de activitati sau de ocupatii, in scopul beneficierii de scutirea de impozit pe venit constituie responsabilitatea angajatorului.

Scutirea de impozit pe venit se aplica lunar numai pentru veniturile de natura salariala obtinute in baza unui contract individual de munca, indiferent de momentul angajarii persoanei care beneficiaza de scutire, si fara a fi conditionata de contributia acesteia la realizarea plafonului minim de venit.

Sursa: PortalContabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Atentie! NU toti angajatii IT sunt scutiti de la plata impozitului pe venit":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF actualizeaza Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic
    • Incepand cu anul 2017, prin Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016, a fost prevazuta obligatia de plata a impozitului specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de legea mai sus mentionata. In acest sens, a fost efectuata actualizarea continutului nomenclatorului in baza caruia se declara obligatiile fiscale de plata la bugetul de stat utilizand formularul 100,...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Modificarea formularelor de inregistrare fiscala
    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017. Astfel, categoriile de obligatii fiscale de...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea formularelor 402 si 403 este 28 februarie 2017
    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau...» citeste mai departe aici

  • Vanzare cladire veche. Anulare cod TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?
    • Avem in analiza urmatoare ca subiect o societate comerciala in inactivitate fiscala din cauza expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social. Firmei i se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA si parcurge formalitatile de reactivare, dar nu solicita si inregistrarea in scopuri de TVA in vederea obtinerii unui cod valabil de TVA. Societatea intentioneaza sa vanda o constructie veche. Stabilim cum trebuie procedat d.p.d.v. al TVA-ului la emiterea facturii si ce...» citeste mai departe aici

  • Schimbarea destinatiei de utilizare pentru autoturism in leasing. Care va fi regimul fiscal aplicat pentru deduceri?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care a achizitionat anul trecut un autoturism in sistem de leasing si si-a exercitat integral dreptul de deducere a taxei, autoturismul fiind folosit in scopul activitatilor economice (fapt dovedit prin intocmirea foii de parcurs). Vom vedea daca este suficienta aceasta dovada, cu mentiunea ca in 2017 nu s-a mai folosit 100% pentru acest scop. In cazul in care se trecere la deducerea a 50% din cheltuielile aferente masinii (combustibil, reparatie,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.