Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Atentie! O noua ordonanta pentru modificarea Legea nr. 571 din 2003 privind Codul fiscal

19-Mar-2012
1664
Ministerul de Finante a publicat proiectul de Ordonanta de urgenta pentru completarea Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal, acesta fiind una dintre masurile de reducere a nivelului de evaziune fiscala inregistrat de autoritatile autohtone.

In nota de fundamentare se precizeaza astfel ca evaziunea fiscala este unul din fenomenele economico - sociale complexe, de maxima importanta, cu care statele de astazi se confrunta si ale carei consecinte nedorite cauta sa le limiteze cat mai mult.

Combaterea acestui fenomen care in prezent genereaza pierderi bugetare semnificative, cu implicatii adanci la nivel social si economic, constituie o preocupare constanta a Romaniei, care trebuie sa introduca, in mod sistematic si eficient, masuri imediate pentru preintampinarea si limitarea evaziunii fiscale.

Promovarea acestui act normativ este determinata de necesitatea implementarii unor masuri in
vederea intaririi masurilor de supraveghere a circulatiei produselor energetice, precum si a diminuarii fenomenului de evaziune fiscala.

In acest context, se impune completarea legislatiei si este necesara adoptarea de masuri urgente
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii

privitoare la marcarea si colorarea pacurei si a produselor asimilate acesteia in scopul crearii posibilitatii practice de stabilire a nivelului de acciza in functie de utilizarea efectiva a acestor produse energetice.

Redam mai jos continutul Ordonantei de Urgenta:

Avand in vedere necesitatea combaterii in regim de maxima urgenta a evaziunii fiscale din domeniul produselor energetice, pentru asigurarea unei mai bune monitorizari a operatorilor economici care desfasoara operatiuni cu produse energetice, in scopul intaririi supravegherii circulatiei produselor energetice, pentru instituirea unor parghii care sa conduca la o colectare a accizelor la nivelul aferent utilizarii reale a produselor energetice, in considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii extraordinare, a caror reglementare nu poate fi amanata, in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I - Titlul VII "Accize si alte taxe speciale" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:

La articolul 20616, dupa alineatul (41) se introduc opt noi alineate, alin. (42) - (49), cu urmatorul cuprins:

"(42) Produsele energetice prevazute la alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora, pot fi eliberate pentru consum, detinute in afara unui antrepozit fiscal, transportate inclusiv in regim suspensiv de accize, utilizate sau oferite spre vanzare, pe teritoriul Romaniei, numai daca sunt marcate si colorate potrivit prevederilor alin. (44) - (47).

(43) Sunt exceptate de la prevederile alin. (42) produsele energetice prevazute la alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora, destinate exportului, livrarilor intracomunitare si cele care tranziteaza teritoriul Romaniei, cu respectarea conditiilor de supraveghere stabilite prin Ordin al Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(44) Pentru marcarea produselor energetice prevazute la alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora se utilizeaza marcatorul solvent yellow 124 - identificat in conformitate cu indexul de culori, denumit stiintific N-etil-N-[2-(1-izobutoxi etoxi)etil]-4-(fenilazo)anilina.

(45) Nivelul de marcare este de 7 mg +/- 10% de marcator pe litru de produs energetic.

(46) Pentru colorarea produselor energetice prevazute la alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora se utilizeaza colorantul solvent blue 35 echivalent.

(47) Nivelul de colorare este de 25 mg +/- 10% de colorant pe litru de produs energetic.

(48) Responsabilitatea marcarii si colorarii revine antrepozitarilor autorizati, destinatarilor inregistrati si operatorilor economici care importa astfel de produse, sau a celor care realizeaza achizitii intracomunitare.

(49) Pentru produsele energetice prevazute la alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora, eliberate pentru consum, detinute in afara unui antrepozit fiscal, transportate inclusiv in regim suspensiv de accize, utilizate sau oferite spre vanzare, pe teritoriul Romaniei, nemarcate si necolorate, sau marcate si colorate necorespunzator, precum si in cazul nerespectarii conditiilor de supraveghere stabilite prin Ordin al Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, se datoreaza accize la nivelul prevazut pentru motorina."

Art. II - (1) Produsele energetice prevazute la art. 20616 alin. (3) lit. g) din Codul fiscal sau asimilate acestora, nemarcate si necolorate, eliberate pentru consum inainte de intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta vor fi utilizate pana la epuizarea stocurilor. Operatorii economici care detin astfel de stocuri vor depune la autoritatea vamala teritoriala in raza careia isi desfasoara activitatea, in termen de 5 zile lucratoare, liste de inventar cu stocurile existente la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta. Autoritatea vamala teritoriala are obligatia de a verifica realitatea datelor inscrise in listele de inventar, precum si modul de utilizare a stocurilor pana la
epuizare.

(2) Pentru produsele prevazute la art. 20616 alin. (3) lit. g) din Codul fiscal sau asimilate acestora, provenite din teritoriul Uniunii Europene sau din tari terte, si a caror deplasare a fost initiata inainte de intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, destinatarii au obligatia ca la intrarea pe teritoriul Romaniei sa anunte organul vamal teritorial, care va lua masurile necesare in vederea monitorizarii deplasarii pana la destinatie. Activitatea de monitorizare se va face prin ordin al Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Valorificarea si utilizarea stocurilor astfel create se va face sub supraveghere fiscala.

(3) Procedura privind monitorizarea deplasarilor pana la destinatie/pana parasesc teritoriul Romaniei se va aplica si produselor energetice prevazute la art. 20616 alin. (3) lit. g) din Codul fiscal sau asimilate acestora, din productia interna sau aflate in tranzit si care au ca destinatie un operator economic din Romania, dintr-un stat membru sau tara terta si a caror miscare a fost initiata inainte de intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

(4) Durata deplasarilor initiate inainte de intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta nu poate fi mai mare de 92 de zile.

(5) Pentru nerespectarea obligatiilor prevazute la alin. (1) - (4) se datoreaza accize la nivelul prevazut pentru motorina.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Atentie! O noua ordonanta pentru modificarea Legea nr. 571 din 2003 privind Codul fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Transfer dreptul de proprietate asupra bunurilor. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o persoana fizica rezidenta in Romania care a vandut altei persoane fizice NON-UE bunuri facute in Romania. Vom vedea ce declaratii este obligata persoana fizica din Romania sa depuna si ce impozite trebuie sa plateasca pentru venitul obtinut din vanzarea acestor bunuri. In stabilirea obligatiilor fiscale trebuie identificata natura si scopul operatiunii, precum si provenienta bunurilor. Astfel in situatia in care vanzarea vizeaza un transfer a dreptului de...» citeste mai departe aici

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • ONG-urile trebuie sa declare si sa achite impozitul pe profit pana la 27 februarie 2017
    • Organizatiile nonprofit sunt obligate sa declare si sa achite impozitul pe profit aferent anului 2016 mai devreme decat alti contribuabili, potrivit Codului fiscal. Concret, desi obligatia de raportare si plata intervine, in general, in luna martie, organizatiile nonprofit trebuie sa faca aceste lucruri cu o luna mai devreme, adica in februarie. In caz contrar, amenzile pe care le risca acesti contribuabili sunt de pana la 5.000 de lei. Declararea si plata impozitului pe profit (in cota de 16%)...» citeste mai departe aici

  • UE elimina neconcordantele hibride de care profita unele companii pentru a plati mai putine taxe
    • Uniunea Europeana extinde masurile de combatere a evaziunii fiscale de catre marile companii. In concret, Consiliul Europei a decis sa aplice noi masuri prin care sa combata evitarea impozitelor prin intermediul tarilor care sunt membre ale Uniunii Europene. Inca de anul trecut au fost dezvoltate noi reguli sau au fost incheiate noi conventii care au ca obiectiv combaterea situatiilor prin care multinationalele profita de lacunele din legislatia europeana pentru a evita plata taxelor datorate....» citeste mai departe aici

  • Obligatii declarative privind veniturile platite nerezidentilor. Ce declaratii se depun?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra de azi se refera la serviciile prestate de nerezidenti (din SUA, Singapore, Republica Moldova) in anul 2016 catre o societate din Romania pentru a stabili daca acestea trebuie declarate veniturile in declaratia D207 in cazul in care serviciile au fost efectuate pe teritoriul tarii nerezidente si nu in Romania. Se mentioneaza ca societatea platitoare nu a retinut impozit pe venituri aferente nerezidentilor tocmai pentru ca serviciile nu au fost prestate in...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 februarie 2017
    • In randurile de mai jos, regasiti o lista de acte normative noi din domeniul fiscal. ANAF a publicat astfel un nou buletin informativ care se refera la perioada 13-19 februarie 2017. 1. Legea bugetului de stat pe anul 2017 nr.6/2017 (M.Of. nr.127 din 17 februarie 2017); 2. Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2017 nr.7/2017 (M.Of. nr.128 din 17 februarie 2017); 3. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.15/2017 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.51/2015 privind...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.