Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Atentie! Se declanseaza controale la firmele care gestioneaza deseuri de echipamente electrice si electronice

30-Iun-2016
713

In perioada urmatoare, asa cum a fost anuntat oficial de catre Administratia Fondului de Mediu, vor avea loc mai multe controale la operatorii economici care gestioneaza deseuri de echipamente electrice si electronice, inclusiv deseurile de baterii si acumulatori portabili.

Anuntul a fost facut recent de ministrul Mediului, Apelor si Padurilor, Cristiana Pasca - Palmer, care a declarat, potrivit Agerpres, ca in sedinta de Guvern de marti, a fost modificata si completata ordonanta de urgenta nr. 196/2005 privind Fondul pentru Mediu.

"A doua ordonanta aprobata ieri si care completeaza Ordonanta 196 din 2005 clarifica statutul Administratiei Fondului de Mediu, pentru ca acesta este si un organ fiscal, cu atributii specifice si detaliaza (...) atributiile in acest sens. Prima dintre ele este ca Administratia Fondului de Mediu va putea sa deruleze activitati de control la operatorii economici care gestioneaza deseuri de echipamente electrice si electronice, inclusiv deseurile de baterii si acumulatori portabili. (...) Pentru ca situatia care s-a creat cu blocajul de ambalaje anul trecut a reiesit numai in urma faptului ca AFM a putut sa faca control pe deseurile de ambalaje. Pana anul trecut AFM nu a avut aceasta posibilitate si s-a mers cum s-a mers. Pentru a preintampina sa intram intr-o situatie similara pe deseurile electrice si electronice am instituit acum capacitatea de control a Fondului de Mediu si pe aceste tipuri de deseuri", a declarat ministrul, citat de Agerpres.

De asemenea, noile prevederi aduc clarificari si in ce priveste contributia de 100 lei/tona la Fondul de Mediu:

"O alta prevedere importanta (...) clarifica modul de calcul privind contributia de 100 de lei pe tona la Fondul de Mediu achitata de primarii in cazul nerealizarii obiectivului de reducere cu 15% a cantitatilor de deseuri municipale eliminate prin depozitare sau pe scurt depozitate la groapa. Acest lucru este foarte important pentru ca vrem sa stimulam primariile in principal sa colecteze selectiv si sa stimuleze populatia sa colecteze selectiv la sursa si, din acest motiv, exista aceasta tinta de reducere a cantitatii de deseuri".

De asemenea, operatorii economici care colecteaza deseuri de echipamente electrice si electronice de baterii sau din corpuri de iluminat vor plati contributii:

"In cazul celor care colecteaza deseuri de baterii, acumulatori portabili si echipamente electrice si electronice, am introdus o contributie de 4 lei pe kilogram, iar in cazul celor care colecteaza deseuri din echipamente de iluminat, contributia este de 20 de lei pe kilogram. (...) Nu vorbim de taxe aici, (...) vorbim de o contributie pentru cantitatea de deseu care nu se recicleaza. Deci fiecare operator economic prin lege are un target de reciclare. Daca isi indeplineste 100% targetul, nu are de platit absolut nimic la AFM. Daca nu si-l indeplineste, pe aceasta diferenta (...) plateste o contributie".

Aceste modificari, in opinia ministrului de mediu, reprezinta un inceput de reforma reala in ce priveste managementul deseurilor:

Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii

"Cele doua ordonante aprobate ieri sustin un prim nivel de reforma reala in managementul deseurilor din Romania, reforma pe care acest Guvern a indraznit sa si-o asume. Daca nu am fi facut-o, Romania ar fi riscat penalitati, pentru ca suntem amenintati de o situatie de infringement, care s-ar putea sa aiba costuri foarte mari pentru noi toti, dar nu numai pentru situatia de infringement, si pentru ca trebuie sa avem cu totii o viata mult mai responsabila vizavi de mediu".

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Atentie! Se declanseaza controale la firmele care gestioneaza deseuri de echipamente electrice si electronice":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • Sedinta ANAF privind Formularul 088. Deschidere totala a ANAF catre mediul de afaceri
    • Intr-un comunicat recent, se arata ca presedintele ANAF, domnul Bogdan-Nicolae Stan, impreuna cu specialisti ai institutiei au participat in data de 17 ianuarie, la prima sedinta a grupului de lucru care va identifica solutiile pentru posibile probleme generate de eliminarea formularului 088. Cu aceasta prima ocazie, presedintele ANAF a anuntat deschiderea totala a institutiei fata de mediul de afaceri, astfel incat activitatea acesteia sa simplifice interactiunea contribuabililor cu organele...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.