Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Atentie! Se declanseaza controale la firmele care gestioneaza deseuri de echipamente electrice si electronice

30-Iun-2016
747

In perioada urmatoare, asa cum a fost anuntat oficial de catre Administratia Fondului de Mediu, vor avea loc mai multe controale la operatorii economici care gestioneaza deseuri de echipamente electrice si electronice, inclusiv deseurile de baterii si acumulatori portabili.

Anuntul a fost facut recent de ministrul Mediului, Apelor si Padurilor, Cristiana Pasca - Palmer, care a declarat, potrivit Agerpres, ca in sedinta de Guvern de marti, a fost modificata si completata ordonanta de urgenta nr. 196/2005 privind Fondul pentru Mediu.

"A doua ordonanta aprobata ieri si care completeaza Ordonanta 196 din 2005 clarifica statutul Administratiei Fondului de Mediu, pentru ca acesta este si un organ fiscal, cu atributii specifice si detaliaza (...) atributiile in acest sens. Prima dintre ele este ca Administratia Fondului de Mediu va putea sa deruleze activitati de control la operatorii economici care gestioneaza deseuri de echipamente electrice si electronice, inclusiv deseurile de baterii si acumulatori portabili. (...) Pentru ca situatia care s-a creat cu blocajul de ambalaje anul trecut a reiesit numai in urma faptului ca AFM a putut sa faca control pe deseurile de ambalaje. Pana anul trecut AFM nu a avut aceasta posibilitate si s-a mers cum s-a mers. Pentru a preintampina sa intram intr-o situatie similara pe deseurile electrice si electronice am instituit acum capacitatea de control a Fondului de Mediu si pe aceste tipuri de deseuri", a declarat ministrul, citat de Agerpres.

De asemenea, noile prevederi aduc clarificari si in ce priveste contributia de 100 lei/tona la Fondul de Mediu:

"O alta prevedere importanta (...) clarifica modul de calcul privind contributia de 100 de lei pe tona la Fondul de Mediu achitata de primarii in cazul nerealizarii obiectivului de reducere cu 15% a cantitatilor de deseuri municipale eliminate prin depozitare sau pe scurt depozitate la groapa. Acest lucru este foarte important pentru ca vrem sa stimulam primariile in principal sa colecteze selectiv si sa stimuleze populatia sa colecteze selectiv la sursa si, din acest motiv, exista aceasta tinta de reducere a cantitatii de deseuri".

De asemenea, operatorii economici care colecteaza deseuri de echipamente electrice si electronice de baterii sau din corpuri de iluminat vor plati contributii:

"In cazul celor care colecteaza deseuri de baterii, acumulatori portabili si echipamente electrice si electronice, am introdus o contributie de 4 lei pe kilogram, iar in cazul celor care colecteaza deseuri din echipamente de iluminat, contributia este de 20 de lei pe kilogram. (...) Nu vorbim de taxe aici, (...) vorbim de o contributie pentru cantitatea de deseu care nu se recicleaza. Deci fiecare operator economic prin lege are un target de reciclare. Daca isi indeplineste 100% targetul, nu are de platit absolut nimic la AFM. Daca nu si-l indeplineste, pe aceasta diferenta (...) plateste o contributie".

Aceste modificari, in opinia ministrului de mediu, reprezinta un inceput de reforma reala in ce priveste managementul deseurilor:

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

"Cele doua ordonante aprobate ieri sustin un prim nivel de reforma reala in managementul deseurilor din Romania, reforma pe care acest Guvern a indraznit sa si-o asume. Daca nu am fi facut-o, Romania ar fi riscat penalitati, pentru ca suntem amenintati de o situatie de infringement, care s-ar putea sa aiba costuri foarte mari pentru noi toti, dar nu numai pentru situatia de infringement, si pentru ca trebuie sa avem cu totii o viata mult mai responsabila vizavi de mediu".

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Atentie! Se declanseaza controale la firmele care gestioneaza deseuri de echipamente electrice si electronice":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF actualizeaza Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic
    • Incepand cu anul 2017, prin Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016, a fost prevazuta obligatia de plata a impozitului specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de legea mai sus mentionata. In acest sens, a fost efectuata actualizarea continutului nomenclatorului in baza caruia se declara obligatiile fiscale de plata la bugetul de stat utilizand formularul 100,...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Modificarea formularelor de inregistrare fiscala
    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017. Astfel, categoriile de obligatii fiscale de...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea formularelor 402 si 403 este 28 februarie 2017
    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau...» citeste mai departe aici

  • Vanzare cladire veche. Anulare cod TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?
    • Avem in analiza urmatoare ca subiect o societate comerciala in inactivitate fiscala din cauza expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social. Firmei i se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA si parcurge formalitatile de reactivare, dar nu solicita si inregistrarea in scopuri de TVA in vederea obtinerii unui cod valabil de TVA. Societatea intentioneaza sa vanda o constructie veche. Stabilim cum trebuie procedat d.p.d.v. al TVA-ului la emiterea facturii si ce...» citeste mai departe aici

  • Schimbarea destinatiei de utilizare pentru autoturism in leasing. Care va fi regimul fiscal aplicat pentru deduceri?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care a achizitionat anul trecut un autoturism in sistem de leasing si si-a exercitat integral dreptul de deducere a taxei, autoturismul fiind folosit in scopul activitatilor economice (fapt dovedit prin intocmirea foii de parcurs). Vom vedea daca este suficienta aceasta dovada, cu mentiunea ca in 2017 nu s-a mai folosit 100% pentru acest scop. In cazul in care se trecere la deducerea a 50% din cheltuielile aferente masinii (combustibil, reparatie,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.