Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ati ratat depunerea Declaratiei 112 si MFP v-a declarat firma inactiva. Ce trebuie sa faceti?

01-Mar-2011
3862
Procedura privind declararea contribuabililor inactivi este cuprinsa in Anexa nr. 1 la OANAF 819/2008, cu modificarile si completarile ulterioare.

Potrivit acesteia, in evidenta contribuabililor declarati inactivi, potrivit prevederilor art. 78 alin. (5) lit. a) din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, parte componenta a Registrului contribuabililor, sunt inscrisi contribuabilii persoane juridice sau orice alte entitati fara personalitate juridica, care indeplinesc cumulativ urmatoarele criterii:

- nu au depus nicio declaratie pe parcursul unui semestru calendaristic;
- nu li s-a aprobat, la cerere, de catre organul fiscal competent o masura privind indeplinirea obligatiilor fiscale declarative (regim derogatoriu).

Declararea contribuabililor inactivi se face cu data intrarii in vigoare a ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea listei contribuabililor declarati inactivi.

Lista contribuabililor declarati inactivi se afiseaza la sediul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se publica pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la sectiunea Informatii publice - Informatii privind agentii economici. Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea listei contribuabililor declarati inactivi intra in vigoare in termen de 15 zile de la data afisarii, potrivit prevederilor art. 44 alin. (3) din OG 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii


Contribuabilii declarati inactivi se reactiveaza daca indeplinesc una dintre urmatoarele conditii:

- li s-a aprobat, la cerere, trecerea in regimul derogatoriu de declarare;
- si-au indeplinit toate obligatiile declarative.

Reactivarea contribuabililor declarati inactivi se face cu data intrarii in vigoare a ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea listei contribuabililor reactivati.

Lista contribuabililor reactivati se afiseaza la sediul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se publica pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la sectiunea Informatii publice - Informatii privind agentii economici. Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea listei contribuabililor reactivati intra in vigoare in termen de 15 zile de la data afisarii, potrivit prevederilor art. 44 alin. (3) din OG 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Nu se inscriu in lista contribuabililor declarati inactivi acei contribuabili care, urmare notificarilor transmise de organul fiscal, depun declaratiile fiscale, pana la data aprobarii listei contribuabililor declarati inactivi prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Art. 11 alin. (11) din Codul fiscal stabileste ca autoritatile fiscale pot sa nu ia in considerare o tranzactie efectuata de un contribuabil declarat inactiv prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Potrivit art. 153 alin. (9) organele fiscale competente pot anula din oficiu inregistrarea unei persoane in scopuri de TVA in cazul persoanelor impozabile care figureaza in lista contribuabililor declarati inactivi potrivit art. 11. Procedura de scoatere din evidenta este stabilita prin normele procedurale in vigoare.

Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA, au obligatia sa solicite organelor fiscale competente inregistrarea in scopuri de TVA, daca inceteaza situatia care a condus la scoaterea din evidenta, fara a fi aplicabile prevederile referitoare la plafonul de scutire pentru mici intreprinderi prevazut la art. 152 in anul calendaristic respectiv.

In cazul persoanelor impozabile care figureaza in lista contribuabililor inactivi, a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata de catre organele fiscale competente, conform art. 153 alin. (9) din Codul fiscal, se considera ca activele corporale fixe, altele decat cele care sunt considerate bunuri de capital conform art. 149 din Codul fiscal, care nu sunt amortizate integral, sunt alocate pe perioada de inactivitate unei activitati fara drept de deducere, fiind obligatorie ajustarea taxei conform art. 148 lit. c) din Codul fiscal pentru valoarea ramasa neamortizata.

Ajustarea va fi reflectata in ultimul decont de taxa depus inainte de anularea inregistrarii in scopuri de TVA a persoanei impozabile. Daca persoanele impozabile solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, atunci cand inceteaza situatia care a condus la scoaterea din evidenta, pot ajusta taxa aferenta activelor corporale fixe, altele decat cele care sunt considerate bunuri de capital potrivit art. 149 din Codul fiscal pentru valoarea ramasa neamortizata. Ajustarea va fi reflectata in primul decont de taxa depus dupa inregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile sau, dupa caz, intr-un decont ulterior.

In cazul persoanelor impozabile care figureaza in lista contribuabililor inactivi a caror inregistrare in scopuri de TVA a fost anulata de catre organele fiscale competente, conform art. 153 alin. (9) din Codul fiscal, se considera ca bunurile de capital definite la art. 149 din Codul fiscal sunt alocate pe perioada de inactivitate unei activitati fara drept de deducere, fiind obligatorie ajustarea taxei conform art. 149 alin. (4) lit. a) pct. 1 din Codul fiscal.

Ajustarea va fi reflectata in ultimul decont de taxa depus inainte de anularea inregistrarii in scopuri de TVA a persoanei impozabile. Daca persoanele impozabile solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, atunci cand inceteaza situatia care a condus la scoaterea din evidenta, pot ajusta taxa aferenta bunurilor de capital proportional cu perioada ramasa din perioada de ajustare, conform art. 149 alin. (4) lit. c) din Codul fiscal. Ajustarea va fi reflectata in primul decont de taxa depus dupa inregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile sau, dupa caz, intr-un decont ulterior.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ati ratat depunerea Declaratiei 112 si MFP v-a declarat firma inactiva. Ce trebuie sa faceti?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (2)

20-Nov-2011

o firma inactiva are calitate procesuala?

20-Nov-2011

Daca inceteaza starea de inctivitate dupa 2 ani de la inscrierea pe lista inactivilor Si dupa 2 ani devine activa ce se intimpla cu perioada de inactivitate? Cind inceteaza inactivitatea aceasta are efecte retroactiva





Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. Va recomandam o analiza completa privind impozitul pe microintreprinderi in...» citeste mai departe aici

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.