Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ati sunat la ANAF. Cu ce va putem ajuta?

17-Feb-2012
11496
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) pune la dispozitia contribuabililor un serviciu de asistenta telefonica. Astfel, functionand pe principiul unui call-center, serviciul se aseamana celui de la 112, mai multi consultanti fiscali ANAF fiind la dispozitia contribuabililor care au nevoie de lamuriri si care pot primi informatii suplimentare prin intermediul serviciului de asistenta telefonica.

"Biroul de asistenta telefonica s-a infiintat in 2006, in urma unui proiect derulat cu fonduri Phare, tocmai pentru a imbunatati serviciile acordate contribuabililor. Initial, in cadrul biroului au fost detasati colegi din alte unitati fiscale. Ulterior a devenit o structura in cadrul Directiei generale de metodologii fiscale, indrumare si asistenta contribuabili, iar personalul care a fost detasat si a dorit sa ramana in cadrul acestui "call-center" a fost transferat. in prezent functioneaza cu un numar de patru persoane la sistem central, dar in functie de solicitarile telefonice pe care le primesc, daca intr-un anumit moment sunt ocupati toti patru, apelurile se redirectioneaza automat catre alte cinci locatii din tara: Bacau, Brasov, Cluj, Ramnicu Valcea si Bihor", spune Mihaela Hutanu, director general adjunct al Directiei generale de metodologii fiscale, indrumare si asistenta contri­buabili.


Contribuabilii au mai multe variante prin care pot beneficia de consultanta specialistilor din cadrul Fiscului - fata in fata in cadrul cadrul administratiei fiscale la care sunt arondati, prin corespondenta clasica, e-mail sau apeland tel. 031/403.91.60.


Informatii despre taxe si
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii
impozite, declaratii, procedurile de inregistrare corecta, tot ce inseamna TVA-ul, rambursari, plati, lamuriri privind codul CAEN sau o noua ordonanta care ii provoaca pe specialistii in fiscalitate. Fiecare telefon reprezinta o speta fiscala, iar pentru ca intrebarile sa primeasca raspuns, angajatii ANAF trebuie sa fie cu un pas in fata contribuabililor.

Consultantii fiscali din cadrul serviciului de asistenta telefonica au parte de traininguri anuale, la care se adauga cele pentru pregatire strict profesionala care se fac atunci cand apar modificari legislative sau ori de cate ori este necesar.

Taxa pe valoarea adaugata, spre exemplu, este un subiect amplu si necesita mai multe discutii si lamuriri, pot fi una, doua sau trei sesiuni de pregatire pe an, depinde si de modificari. in cazul modificarii Codului fiscal se fac sesiuni de pregatire imediat dupa aparitia in Monitorul Oficial. De organizare se ocupa directiile de specialitate din cadrul ANAF sau Ministerul Finantelor prin scoala de Finante Publice si Vama (SFPV).

Consultanta oferita prin telefon are avantaje, dar si dezavantaje. Anumite probleme sunt mai usor de lamurit intr-o discutie, dar sunt totusi si situatii complexe, in care este necesara o documentare temeinica, contribuabilii fiind rugati sa revina cu o solicitare scrisa, in care se pot da mai multe detalii. Uneori, un material scris este mai usor de inteles.

Exista mai multe modalitati de a primi asistenta din partea ANAF. Astfel, contribuabilii se pot prezenta direct la ghiseele organelor fiscale sau pot solicita informatii in scris ori telefonic.

Telefonic, solicitarile se pot face la Centrul de asistenta a contribuabililor ANAF (031/4039160 ) sau la serviciile/birourile /compartimentele de asistenta din cadrul organelor fiscale locale. Gasiti AICI o lista cu numerele de telefon.

ALBA 0258 / 819.825

ARAD 0257 / 202.757, 202.797, 202.729

ARGES 0248 / 219.540, 219.534

BACAU 0234 / 512.929 sau 031.403.91.60

BIHOR 0259 / 433.056 sau 031.403.91.60

BISTRITA-NASAUD 0263 / 210.624

BOTOSANI 0231 / 607.127

BRASOV 0268 / 308.443 sau 031.403.91.60

BRAILA 0239 / 612.993

BUCURESTI - Directia Municipiului 021/ 305.74.54

Marii Contribuabili 021/ 408.94.37

Contribuabili Mijlocii 021/305 74 53 si 0800 800 697

Sector 1

021.230.17.00

021. 230.94.84 pers. juridice

021. 231.22.80 pers. fizice

sau 031.403.91.60

Sector 2


021 / 310.34.51 pers. juridice

021/ 310.34.83 pers. fizice

sau 031.403.91.60

Sector 3


021 / 315.73.89 Cal. Mosilor pers.juridice
021 / 340.47.81 Bd. L. Patrascanu pers. fizice
sau 031.403.91.60

Sector 4


021 / 332.30.52 Bd. C. Brancoveanu pers. fizice
021/3102461 - str.Cutitul de Argint 7 pers. juridice
sau 031.403.91.60

Sector 5


021 / 781.32.12 pers. fizice
021/410.49.41,

021 / 410.06.12 int.32 pers. juridice
sau 031.403.91.60

Sector 6


021/315.96.77, 021 / 315.32.70 int. 216 pers. fizice
021 / 315.32.70 int. 221 pers. juridice

sau 031.403.91.60

BUZAU 0238/402.495

CARAS-SEVERIN 0255 / 220.105

CALARASI 0242 / 311.072

CLUJ 0264 / 599.626 , 0264/591.670 int. 201 si 203

sau 031.403.91.60

CONSTANTA 0241 / 488.047 sau 031.403.91.60

COVASNA 0267 / 317.158

DAMBOVITA 0245 / 220.562

DOLJ 0251/402228, 0251/402283

GALATI 0236 / 463.202

GIURGIU 0246 / 211.629

GORJ 0253 / 219.580

HARGHITA 0266 / 207.818

HUNEDOARA 0254 / 211.151

IALOMITA 0243 / 231.653

IASI 0232 / 219.470 sau 031.403.91.60

ILFOV 021/340.16.00/148 si 340.51.89

MARAMURES 0262 / 205.157

MEHEDINTI 0252 / 306.233

MURES 0265 / 250.656

NEAMT 0233 / 233.204

OLT 0249 / 421.371

PRAHOVA 0244 / 597.746

SATU MARE 0261 / 750.601

SALAJ 0260 / 661.117

SIBIU 0269 / 238.496

SUCEAVA 0230 / 522.435

TELEORMAN 0247 / 421.035

TIMIS 0256 / 493.680 sau 031.403.91.60

TULCEA 0240 / 502.490, 0240 / 502.491

VASLUI 0235 / 319.963

VALCEA 0250 / 731.707 sau 031.403.91.60

VRANCEA 0237 / 620.609

Centrul de asistenta a contribuabililor ANAF 031.403.91.60


Sursa: Curierul



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ati sunat la ANAF. Cu ce va putem ajuta?":
Rating:

Nota: 3.35 din 20 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (3)

21-Feb-2012

Suna bine , dar realiatea e alta.

21-Feb-2012

Intradevar ideea este foarte buna , sa vedem si practic daca ma voi lamuri. Va multumesc.

18-Feb-2012

sintem buni





Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

  • Cesiune parti sociale. Cum intocmim monografia contabila?
    • In cazul urmator, actionariatul societatii A este detinut de doua persoane fizice in proportii egale 50% X si 50% Y. Persoana X cedeaza partile sociale societatii B care devine actionar in A. Capitalul social al lui A este 200 lei. Vom vedea care este monografia contabila si ce declaratii trebuie depuse de cele doua societati A si B. Iata raspunsul specialistului: La nivelul societatii A, nu exista inregistrari contabile (schimbare asociatilor nu genereaza modificari). Daca partile sociale sunt...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.