Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Auditul statuar, modificare asupra Ordonantei 90 din 2008

04-Iul-2011
1729
Ministerul Finantelor Publice a publicat un nou proiect de lege pentru dezbaterea publica, proiectul privind modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.90/2008 referitoare la auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate.

Cu privire la motivele emiterii noului act normativ, este amintit faptul ca acesta a fost adoptat in scopul realizarii unei abordari armonizate a auditului statutar la nivelul Uniunii Europene, prin transpunerea Directivei 2006/43/CE din 17 mai 2006 a Parlamentului European si a Consiliului privind auditul statutar al conturilor anuale si al conturilor consolidate, de modificare a directivelor Consiliului 78/660/CEE si 83/349/CEE si de abrogare a Directivei 84/253/CEE a Consiliului, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 157 din 9 iunie 2006.

Ultima modificare asupra Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 90/2008 privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate a fost efectuata in luna iunie 2009.

Noile modificari sunt astfel executate luandu-se in calcul modificarile aduse altor acte normative cu care prezenta reglementare este in stransa legatura (Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Guvernului nr. 433/2011 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a
Camerei Auditorilor Financiari din Romania) precum si realitatea economica. S

Se mentioneaza, tot in cadrul noului proiect emis, ca scopul actului normativ este de a eficientiza functionarea organismului de supraveghere in interes public a activitatii de audit statutar desfasurata de membrii Camerei auditorilor financiari din Romania (CAFR) si de a institui supravegherea in interes public a activitatii expertilor contabili si contabililor autorizati membri ai Corpului expertilor contabili si contabililor autorizati din Romania (CECCAR).
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii


In ceea ce priveste schimbarile preconizate, se mentioneaza modificarile privind supravegherea in interes public a activitatii de audit statutar dupa cum urmeaza:

- constituie obiect al supravegherii Ón interes public activitatea CAFR si a entitatilor autorizate de aceasta;
- modificarea prevederilor referitoare la modul de inregistrare in Registrul public a auditorilor din terte tari.

Alte schimbari amintite se refera la urmatoarele:

- completarea prevederilor privind situatiile care pot ameninta independenta auditorilor;
- normele privind onorariile de audit se emit de CAFR si se avizeaza de catre organismul de supraveghere;
- sistemele de investigatii si sanc?iuni sunt instituite de CAFR pentru membrii sai si de organismul de supraveghere pentru membrii organelor de conducere ale CAFR;
- eliminarea prevederilor referitoare la contraventii si sanctiuni, intrucat acestea se regasesc in Ordonanra de urgenta a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- modificarea prevederilor privind raspunderea auditorului statutar si a firmei de audit;
- introducerea de prevederi referitoare la mecanismele de supraveghere a activitatii CAFR;
- reducerea numarului institutiilor reprezentate in Consiliu;
- modificarea componentei Consiliului superior al organismului de supraveghere si introducerea functiei de vicepresedinte;
- modificari privind procedura de adoptare a deciziilor in Consiliul superior al organismului de supraveghere.

In continuare, se fac referiri si la:
- modificarea componentei si atributiilor Comisiei de disciplina;
- modificarea sanctiunilor care pot fi aplicate de membrii Comisiei de disciplina si modificarea votarii hotararilor acesteia;
- modificarea prevederilor referitoare la finantarea Consiliului, prin eliminarea de la finantare a urmatoarelor institutii cu atributii de reglementare in domeniul contabilitatii: Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private;
- stabilirea contributiilor la finantarea organismului, respectiv CAFR 30%, CECCAR 30% si 40% de la bugetul de stat prin bugetul Ministerul Finantelor Publice;
- corelarea prevederilor referitoare la salarizarea personalului cu sistemul de salarizare din Ministerul Finantelor Publice.

In ceea ce priveste schimbarile preconizate privind supravegherea in interes public a profesiei contabile, actul normativ precizeaza cuprinderea in sistemul de supraveghere in interes public a activitatii tuturor auditorilor financiari, nu numai a celor care efectueaza audit statutar; redenumirea organismului de supraveghere din Consiliul pentru Supravegherea Publica a Activitatii de Audit Statutar (CSPAAS) in Consiliul pentru Supravegherea in Interes Public a Profesiei Contabile, cuprinderea in sistemul de supraveghere in interes public a activitatii expertilor contabili si contabililor autorizati, membri CECCAR, precum si precizarea activitatilor desfasurate.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Auditul statuar, modificare asupra Ordonantei 90 din 2008":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

Auditul financiar. Este obligatoriu pentru...
Mai multe articole despre audit statuar




Subiectele saptamanii

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Fiscalitatea.ro: Noutati din legislatia fiscala si modificari TVA
    • In ultima perioada au fost propuse mai multe modificari legislative si au fost adoptate masuri noi care schimba din nou reglementarile din domeniul fiscal. Avem astfel o procedura clarificata de ANAF in ce priveste anularea codului de TVA, beneficii noi pentru bugetari, un termen-limita de depunere pentru unele declaratii si, totodata, se va aplica TVA zero pentru vanzarea de cladiri si alte tranzactii. ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA ANAF a transmis recent...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii se poate incheia un contract de antrepriza reglementat de Codul civil?
    • Regasiti mai jos conditiile in care se poate incheia un contract de antrepriza, reglementat de Codul Civil, art. 1851-1873, cu o persoana fizica, cu exceptia persoanei fizice autorizate. Iata raspunsul oferit de specialist: In functie de tipul activitatii, se va putea incheia fie un contract individual de munca, fie un contract de antrepriza incheiat in baza Codului civil. Daca activitatea este dependenta se va incheia contract individual de munca cu timp partial sau norma intreaga. Daca...» citeste mai departe aici

  • Acordare tichete de incentivare. Care e regimul fiscal?
    • Stabilim prin cele de mai jos ce tratament fiscal se aplica la acordarea de tichete incentivare catre partenerii comerciali in vederea stimularii vanzarilor si care este cadrul legal. Tichetele de incentivare se acorda in cadrul campaniilor pentru fidelizarea clientilor care, pentru un numar de achizitii, beneficiaza de aceste tichete in locul reducerilor comerciale. Potrivit punctului 437 alin. (3) din OMFP 1802/2014, in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor...» citeste mai departe aici

  • Ce regim TVA se aplica pentru bunuri expediate in afara UE de catre furnizor in contul cumparatorului din UE?
    • In randurile de mai jos, stabilim cum se procedeaza in situatia unui contract cu un partener din Austria, iar marfa este transportata in Turcia in calitate de furnizor sau o persoana in contul meu (firma transportatoare). Stabilim daca factura emisa catre partenerul din statul strain UE va fi fara TVA, caz in care vom vedea daca se va mentiona pe factura locul livrarii (Turcia). De asemenea, stabilim ce documente sunt necesare pentru a justifica scutirea de TVA. Iata raspunsul specialistului:...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.