Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Avantajele contractului de leaseback

06-Nov-2008
7396

Problema fiscala


Ce reprezinta leaseback-ul? Ce avantaje prezinta contractul de leaseback? Cum se inregistreaza in contabilitate?

1. Ce este leaseback-ul?
Termenul ?leaseback? desemneaza operatiunea prin care un mijloc fix (cladiri, vehicule, echipamente) este vandut catre un investitor si rascumparat de vanzator in leasing.

2. Ce avantaje are vanzatorul?
Avantajele pentru vanzator sunt multiple:
- deblocheaza o suma mare de bani pentru alte investitii;
- beneficiaza de o sursa de finantare, in cazul in care indatorarea la banca este foarte mare;

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii

- beneficiaza de o sursa de finantare, atunci cand activele sunt subevaluate, in cazul unui credit bancar.


3. Cum se fac inregistrarile contabile?
O tranzactie de vanzare a unui activ pe termen lung si de inchiriere a aceluiasi activ in regim de leasing (leaseback) se contabilizeaza in functie de clauzele contractului de leasing.

Se disting doua situatii posibile:

A. Daca tranzactia de vanzare si inchiriere a aceluiasi activ are ca rezultat un leasing financiar, tranzactia reprezinta un mijloc prin care locatorul acorda o finantare locatarului, activul avand rol de garantie.

In contabilitate nu se inregistreaza operatiunea de vanzare a activului, nefiind indeplinite conditiile de recunoastere a veniturilor. Activul ramane inregistrat in continuare la valoarea existenta anterior operatiunii de leasing, cu regimul de amortizare aferent.

Inregistrarile in contabilitate sunt:
- inregistrarea operatiunii de finantare:

5121 = 167
?Conturi la ?Alte imprumuturi
banci in lei? si datorii asimilate?

- inregistrarea dobanzii si a altor cos?turi de finantare, potrivit contractului incheiat:

% = 401 
?Furnizori?
666
?Cheltuieli privind
dobanzile?
628
?Alte cheltuieli cu serviciile
executate de terti?
4426
?TVA deductibila?

B. Daca tranzactia de vanzare si inchiriere a aceluiasi activ are ca rezultat un leasing operational, in contabilitate se inregistreaza:

? tranzactie de vanzare, cu inregistrarea scoaterii din evidenta a activului si a sumelor incasate sau de incasat;
? operatiunea de inchiriere a activului in regim de leasing operational.

Inregistrarile contabile sunt:

- se inregistreaza vanzarea autoturismului:

461 = %
?Debitori diversi?
7583
?Venituri din vanzarea activelor
si alte operatii de capital?
4427
?TVA colectata?

- inregistrarea scoaterii din gestiune a mijlocului fix:

% = 2133 
?Mijloace de transport?
2813
?Amortizarea instalatiilor,
mijloacelor de transport,
animalelor si plantatiilor?
6583
?Cheltuieli privind activele
cedate si alte operatii de
capital?

- inregistrarea incasarii sumelor de la societatea de leasing:

5121 = 461
?Conturi la banci in lei? ?Debitori diversi?

-inregistrarea facturii emise de proprietarul bunurilor (persoana juridica romana), reprezentand ratele de achitat:

% = 401
?Furnizori?
612
?Cheltuieli cu redeventele,
locatiile de gestiune si chiriile?
4426
?TVA deductibila?

In notele explicative la situatiile financiare anuale se vor prezenta informatii referitoare la operatiunile in regim de leaseback.

Concluzie:
Vanzarea unui activ, urmata de inchirierea lui in regim de leasing, reprezinta o sursa utila de finantare. Desigur ca ea poate parea scumpa in comparatie cu celelalte, dar avand in vedere ca aceasta sursa vine la momentul oportun, adica atunci cand nu aveti alte posibilitati de finantare, ea isi pastreaza atractivitatea.


Acte normative aplicabile:
Punctul 90 alin. (5) din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene, aprobate prin O.M.F.P. nr. 1.752/2005

Multumim Newsletterului Taxe si Impozite Actual,
Coordonator Andrei Savescu
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Avantajele contractului de leaseback":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

  • Cerinte in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta
    • Redam, in conformitate cu Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 - OUG 34/2014 - privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cerintele in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta: (1) Inainte ca un contract, altul decat un contract la distanta sau un contract in afara spatiilor comerciale, sau orice oferta similara sa...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Surplus realizat din rezerve din reevaluare si acoperirea pierderilor contabile. Cum procedam?
    • In analiza urmatoare, la data de 31.12.2014 societatea prezinta: - pierdere contabila neta din anii precedenti in suma de 500.000 lei (cont 1171); - rezultat reportat (pierdere) provenit din corectarea erorilor contabile in suma de 10.000 lei, - pierdere exercitiu curent 300.000 lei (cont 121), - rezultat reportat reprezentand surplus realizat din rezerve din reevaluare (cont 1175) in suma de 60.000 lei. Avand in vedere prevederile OMFP 1802/2014 pct. 109 alin. 1 si alin. 2, stabilim daca poate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.