Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Bancile isi fac patronat. Asociatia Romana a Bancilor e separata

07-Apr-2014
650
In aceasta perioada, executivii BCR, BRD, Raiffeisen si UniCredit Tiriac Bank au depus actele constitutive pentru infiintarea primei organizatii patronale din sectorul bancar romanesc, cu intentia de a invita cat mai multe alte banci sa se alature acesteia.

Astfel, informeaza HotNews.ro, cele patru banci, ale caror active insumeaza aproape jumatate din totalul activelor din sectorul bancar si peste o treime din totalul salariatilor, au depus cererea de infiintare a Consiliului Patronatelor Bancare din Romania (CPBR), o organizatie oarecum paralela cu Asociatia Romana a Bancilor conduse de seful CEC Bank, Radu Ghetea.

Sursa amintita l-a contactat pe acesta din urma care a declarat ca au mai existat discutii in acest sens in cadrul ARB, dar votul majoritar a fost impotriva transformarii Asociatiei intr-o institutie patronala. "ARB are suficiente subiecte de care sa se ocupe in continuare", a mai explicat Ghetea.

"Sunt anumite obiective pe care ARB nu le-a atins, nu pentru ca nu a putut ci pentru ca nu a vrut, ca de pilda relatia cu sindicatele, cu alte patronate.... Au mai fost discutii, ne-au trimis si noua o scrisoare in care spun ca vor colabora in continuare cu noi- ei sunt in continuare membri ai Asociatiei. Nu cred ca gestul lor e ceva ce contravine actualului statut al ARB. Au fost discutii si la noi sa devenim o asociatie patronala dar comunitatea a votat sa nu ne transformam- asta era acum doi ani", a mai spus Ghetea, citat de HotNews.ro.

In ce priveste noul patronat, van Groningen a declarat:
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii


"Demersul nostru are in vedere intrunirea atributelor formale ale unei organizatii profesionale ce poate reprezenta interesele sectorului bancar la toate nivelurile, anume social, institutional si ca angajatori" a mentionat dl. Steven van Groningen, CEO Raiffeisen Bank, care a fost desemnat Presedinte al Consiliului Director al CPBR. "Invitam toate bancile care au operatiuni in Romania sa se alature initiativei noastre".

Pana in acest moment, Romania a continuat sa fie una dintre putinele tari, noteaza sursa, in care nu a fost infiintata o asociere care sa intruneasca toate atributele oficiale ale unei organizatii patronale a sectorului bancar.

CPBR isi propune sa promoveze interesele membrilor sai in relatiile cu autoritatile, sindicatele si alte institutii intr-o maniera cat mai eficienta. Membrii fondatori ai CPBR subliniaza faptul ca infiintarea organizatiei patronale nu este o alternativa la Asociatia Romana a Bancilor (ARB), ci este o organizatie complementara acesteia, cu atat mai mult cu cat membrii fondatori ai CPBR sunt si membri ai ARB.

Potrivit informatiilor redate de HotNews.ro, componenta initiala a Consiliului Director al CPBR este urmatoarea: dl. Steven van Groningen (Raiffeisen Bank) - Presedinte, dl. Rasvan Radu (UniCredit Tiriac Bank) - Vicepresedinte, dl. Philippe Lhotte (BRD- Groupe Societe Generale) - Director si dl. Tomas Spurny (Banca Comericala Romana) - Trezorier.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Bancile isi fac patronat. Asociatia Romana a Bancilor e separata":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Fiscalitatea.ro: Noutati din legislatia fiscala si modificari TVA
    • In ultima perioada au fost propuse mai multe modificari legislative si au fost adoptate masuri noi care schimba din nou reglementarile din domeniul fiscal. Avem astfel o procedura clarificata de ANAF in ce priveste anularea codului de TVA, beneficii noi pentru bugetari, un termen-limita de depunere pentru unele declaratii si, totodata, se va aplica TVA zero pentru vanzarea de cladiri si alte tranzactii. ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA ANAF a transmis recent...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii se poate incheia un contract de antrepriza reglementat de Codul civil?
    • Regasiti mai jos conditiile in care se poate incheia un contract de antrepriza, reglementat de Codul Civil, art. 1851-1873, cu o persoana fizica, cu exceptia persoanei fizice autorizate. Iata raspunsul oferit de specialist: In functie de tipul activitatii, se va putea incheia fie un contract individual de munca, fie un contract de antrepriza incheiat in baza Codului civil. Daca activitatea este dependenta se va incheia contract individual de munca cu timp partial sau norma intreaga. Daca...» citeste mai departe aici

  • Ce regim TVA se aplica pentru bunuri expediate in afara UE de catre furnizor in contul cumparatorului din UE?
    • In randurile de mai jos, stabilim cum se procedeaza in situatia unui contract cu un partener din Austria, iar marfa este transportata in Turcia in calitate de furnizor sau o persoana in contul meu (firma transportatoare). Stabilim daca factura emisa catre partenerul din statul strain UE va fi fara TVA, caz in care vom vedea daca se va mentiona pe factura locul livrarii (Turcia). De asemenea, stabilim ce documente sunt necesare pentru a justifica scutirea de TVA. Iata raspunsul specialistului:...» citeste mai departe aici

  • Acordare tichete de incentivare. Care e regimul fiscal?
    • Stabilim prin cele de mai jos ce tratament fiscal se aplica la acordarea de tichete incentivare catre partenerii comerciali in vederea stimularii vanzarilor si care este cadrul legal. Tichetele de incentivare se acorda in cadrul campaniilor pentru fidelizarea clientilor care, pentru un numar de achizitii, beneficiaza de aceste tichete in locul reducerilor comerciale. Potrivit punctului 437 alin. (3) din OMFP 1802/2014, in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.