Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Beneficiile legii sponsorizarii

27-Apr-2010
10224

Intrebare Va rog sa imi comunicati opinia dvs. in legatura cu urmatoarea situatie: - administratorul societatii A este si presedinte al Consiliului Director al unei fundatii. Societatea are 4 asociati iar fundatia 7 membri fondatori.

Intrebarea mea este daca societatea A poate sa beneficieze de facilitatile legii sponsorizarii, respectiv daca se incadreaza sau nu la art. 6, lit. c din legea 32/1994 in conditiile in care sponsorizeaza fundatia.

Solutie oferita de

Serviciul de Consultanta al Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Pentru a beneficia de consultanta clik aici

Raspuns Potrivit dispozitiilor Legii sponsorizarii nr. 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, sponsorizarea este actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre una dintre parti, denumita beneficiarul sponsorizarii.

Contractul de sponsorizare se incheie in forma scrisa, cu specificarea obiectului, valorii si duratei sponsorizarii, precum si a drepturilor si obligatiilor partilor.

Poate beneficia de sponsorizare orice persoana juridica de utilitate publica, cu sediul in Romania, care desfasoara sau urmeaza sa desfasoare o activitate cu caracter direct umanitar, filantropic, cultural, artistic, educativ, stiintific, religios, sportiv sau care este destinata protectiei drepturilor omului si educatiei civice ori calitatii mediului inconjurator.

La art. 4 din Lege se dispune ca poate fi beneficiar al sponsorizarii, printre altii, orice persoana juridica fara scop lucrativ, care desfasoara o activitate in domeniile: cultural, artistic, educativ, de invatam?nt, stiintific-cercetare fundamentala si aplicata, umanitar, religios, filantropic, sportiv, al protectiei drepturilor omului, medico-sanitar, de asistenta si servicii sociale, de protectia mediului, social si comunitar, de reprezentare a asociatiilor profesionale, precum si de intretinere, restaurare, conservare si punere in valoare a monumentelor istorice;

In cadrul activitatilor de sponsorizare este interzis sponsorului sa efectueze reclama sau publicitate comerciala, anterioara, concomitenta sau ulterioara in favoarea persoanei sponsorizate.

Sponsorizarea se realizeaza in baza unui contract din care sa rezulte partile (sponsorul si beneficiarul), obiectul (sustinerea unei activitati a beneficiarului), obligatiile partilor, durata contractului, valoarea contractului, termenele de plata sau de livrare, clauze privind incetarea contractului, forta majora, litigii si dispozitii finale.

Sponsorul sau beneficiarul pot aduce la cunostinta publicului operatiunea respectiva numai prin promovarea numelui sau a marcii sau a imaginii sale. Legea interzice ca prin operatiunea de sponsorizare sa se faca reclama comerciala in favoarea sponsorului sau a altor persoane dec?t beneficiarul.

Sponsorizarea poate fi anuntata prin bannere publicitare, inclusiv prin procedee virtuale(link-uri pe pagini web), comunicate de presa, prezentare in mass media, inchirieri de spatii publicitare pe tricouri, cladiri, terenuri etc.

In general o propunere de sponsorizare trebuie sa cuprinda numele companiei, sigla acesteia si o scurta prezentare a actiunii. Bunurile materiale care fac obiectul sponsorizarii sunt evaluate prin contractul de sponsorizare astfel:

a) la pretul de v?nzare al sponsorului;

b) la pretul de cumparare de pe piata, in cazul in care bunurile sunt achizitionate in scopul sponsorizarii;

c) la valoarea in vama a bunurile materiale primite din strainatate cu titlu de sponsorizare.

Cheltuiala cu sponsorizarea inregistrata in contabilitate este nedeductibila din punct de vedere fiscal, respectiv se adauga la baza impozabila c?nd se completeaza declaratia de impozit pe profit ca sa nu se scada de doua ori ? o data din baza si a doua oara din impozit.

Pentru exemplificare consideram cazul unei societati care sponsorizeaza o organizatie non profit infiintata conform Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la organizatii si fundatii cu suma de 5.000 lei.

Inregistrarea platii de 5.000 lei in baza contractului de sponsorizare: Din contul curent: 6582 = 5121 5.000 ?Donatii si ?Conturi la banci in lei? subventii acordate?

Din casa:

6582 = 5311 5.000

?Donatii ?Casa in lei?

subventii acordate?

si

Daca sponsorizarea este sub forma de rechizite,

de ex.:

6582 = 345 1.000

?Donatii si ?Produse finite?

subventii acordate?

Cheltuielile cu sponsorizarea efectuate in baza Legii nr. 32/1994 sunt nedeductibile la calculul impozitului pe profit, conform art. 21 alin. (4) lit. p) din Codul fiscal si se scad din impozitul pe profit datorat, daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

- sunt in limita a 3? din cifra de afaceri;

- nu reprezinta mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat.

Presupunem ca cifra de afaceri a societatii este 1.700.000 lei, iar impozitul pe profit calculat inaintea scaderii cheltuielilor reprezent?nd sponsorizarea este de 26.000 lei. 3%0 din 1.700.000 = 5.100 20% din 26.000 = 5.200

Rezulta ca intreaga suma de 5.000 lei se va scadea din impozitul pe profit datorat. Astfel, se va inregistra si se va plati la bugetul statului numai suma de 21.000 lei ca impozit pe profit.

Membru in consiliul director al unei asociatii sau fundatii poate sa fie si o persoana din afara asociatiei cu conditia ca aceasta sa nu ocupe o functie de conducere in cadrul unei institutii publice, daca asociatia respectiva are ca scop sprijinirea activitatii acelei institutii publice.

Referitor la intrebarea d-voastra, mentionam ca nu exista nici un impediment ( legal sau fiscal) ca societatea al carei administrator este si presedinte al Consiliului director al unei fundatii, sa poata sponsoriza fundatia respectiva.

Important este ca sponsorizarea sa respecte conditiile impuse de legea sponsorizarii. Conditia prevazuta la art. 6, lit. c) se refera la sponsorizarea unei organizatii non-profit infiintata de societatea respectiva.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Beneficiile legii sponsorizarii":
Rating:

Nota: 3.63 din 4 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

05-Ian-2012

Cred ca ar fi importatnt pentru Organizatiile non profit care se ocupa de persoane cu handicap sa fie sponsorizate cu produse alimentare care sunt aproape de data expirarii iar supermarchetul care sponsorizeaza cu asemenea produse sa aiba unele facilitati adica reducere de impozit sau altele. Mentionez ca venitul acestor persoane este foarte mic si nevoile lor ar fi foarte mari intrucat la majoritatea le lipsesc vitaminele.Va multumesc Ioana Tosa





Subiectele saptamanii

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Care sunt modificarile Codului fiscal, aplicabile de la 1 ianuarie 2017?
    • Noul Cod fiscal a intrat in vigoare la inceputul anului in curs, insa unele prevederi devin aplicabile incepand cu prima zi a anului viitor. Totodata, exista si reglementari care vor disparea efectiv din 2017, precum impozitul pe constructii cunoscut mai bine ca "taxa pe stalp". Despre acestea, dar si despre celelalte noutati fiscale ce vor intra in vigoare la 1 ianuarie 2017, aflati din cele ce urmeaza. TVA standard de 19% Una dintre principalele prevederi aplicabile din prima zi a anului...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

  • Guvernul majoreaza cu 75% indemnizatiile acordate invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi
    • Indemnizatiile pentru invalizi, veterani si vaduve de razboi au fost majorate cu 75%, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Executiv la finele lunii noiembrie. Conform actului normativ, cele trei categorii vor primi indemnizatii majorate, de la 1 ianuarie 2017, dupa cum urmeaza: a) pentru invalizii de razboi - marii mutilati si cei incadrati in gradul 1 de invaliditate vor primi o indemnizatie de 259 de lei lunar (majorata de la 148 de lei) - cei incadrati in gradul II de invaliditate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.