Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Bon fiscal si corectare erori. Care e procedura de anulare?

21-Iul-2015
5378

In analiza urmatoare, facem referire la o societate care a emis unui client factura de cazare pe persoana fizica, suma fiind incasata cu bon fiscal. Clientul doreste ulterior factura pe firma, dar nu mai are factura si bonul fiscal. In ce masura societatea poate intocmi factura storno si sesizare scrisa privind motivul anularii bonului si proces verbal de anulare a bonului fiscal plus decizia administratorului?

Anexa la procesul verbal este o copie dupa bonul fiscal de pe rola martor de la casa de marcat.

Potrivit prevederilor art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999, pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:

a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;

b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;

c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;

d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

Avand in vedere ca operatiunea respectiva reprezinta o prestare de servicii , se va intocmi dupa cum si dvs. ati mentionat, factura de stornare, sesizare , decizia scrisa de aprobare pentru anulare si in acelasi timp trebuie sa intocmiti si dispozitia de plata-incasare catre casierie cod 14-4-4, pentru restituirea sumei respective persoanei fizice.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil, consultant fiscal

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Bon fiscal si corectare erori. Care e procedura de anulare?":
Rating:

Nota: 4.13 din 8 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.