Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Bon fiscal si corectare erori. Care e procedura de anulare?

21-Iul-2015
4763

In analiza urmatoare, facem referire la o societate care a emis unui client factura de cazare pe persoana fizica, suma fiind incasata cu bon fiscal. Clientul doreste ulterior factura pe firma, dar nu mai are factura si bonul fiscal. In ce masura societatea poate intocmi factura storno si sesizare scrisa privind motivul anularii bonului si proces verbal de anulare a bonului fiscal plus decizia administratorului?

Anexa la procesul verbal este o copie dupa bonul fiscal de pe rola martor de la casa de marcat.

Potrivit prevederilor art. 36 din Normele metodologice de aplicare a OUG 28/1999, pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:

a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;

b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;

c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;

d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii

Avand in vedere ca operatiunea respectiva reprezinta o prestare de servicii , se va intocmi dupa cum si dvs. ati mentionat, factura de stornare, sesizare , decizia scrisa de aprobare pentru anulare si in acelasi timp trebuie sa intocmiti si dispozitia de plata-incasare catre casierie cod 14-4-4, pentru restituirea sumei respective persoanei fizice.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil, consultant fiscal

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Bon fiscal si corectare erori. Care e procedura de anulare?":
Rating:

Nota: 4.29 din 7 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.