Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Briefing de presa sustinut de primul-ministru Emil Boc la finalul sedintei de Guvern

26-Mai-2010
1814

Buna seara, tuturor! In sedinta de guvern de astazi am adoptat Scrisoarea de intentie catre FMI si Memorandumul catre Comisia Europeana. Astazi, Guvernul si-a mentinut punctul de vedere potrivit caruia incadrarea in deficitul bugetar de 6,8% sa se faca prin reducerea cheltuielilor bugetare si nu prin majorarea taxelor, respectiv majorarea cotei unice si a TVA. Am ales aceasta solutie din cel putin doua motive.

In primul rand, pentru a nu sufoca suplimentar mediul economic - singurul care produce resursele necesare sectorului public, acoperirii cheltuielilor pe care statul le are - avand in vedere ca in anul 2009 mediul privat a fost nevoit, in primul rand din cauza constrangerilor crizei economice, sa adopte masuri de austeritate.

O taxare suplimentara astazi, prin majorarea TVA si a cotei unice, nu ar fi facut altceva decat sa omoare, sa sugrume si acest ultim resort al revenirii economice, al gasirii solutiilor pentru a putea ajunge pe crestere economica in Romania.

In al doilea rand, cresterea impozitelor, cresterea taxelor, despre care am vorbit, ar fi condus la inflatie, ceea ce ar fi muscat cel putin la fel de mult din buzunarul romanilor prin scaderea puterii de cumparare.

Am ales, asa cum am mai spus si alta data, raul cel mai mic: sa nu majoram taxele, sa dam posibilitatea - in conditiile grele inca, existente - mediului privat, si prin masurile pe care guvernul le va sustine in continuare, sa pregateasca cresterea economica, astfel incat, in conditiile unei cresteri economice sanatoase, sa putem vorbi de salarii si pensii care sa aiba acoperire in realitate.

Pe de alta parte, suntem nevoiti sa luam aceste masuri din cauza contextului extern in care traim si din cauza greselilor din ultimii douazeci de ani in privinta politicilor legate de salarii, pensii si consum, politica accentuata in special in anii 2007-2008 prin decizii iresponsabile ale guvernantilor de atunci, cand, fara acoperire bugetara, au fost majorate drepturi sociale.

Din nefericire, Romania nu traieste izolata intr-un glob de sticla si, dupa cum ati putut observa, din SUA pana in Europa toate tarile sunt obligate sa ia masuri dure si aspre de austeritate, de reducere a datoriilor, de reducere a cheltuielilor bugetare, pentru a putea pregati o crestere economica si a iesi cat mai repede cu putinta din situatia actuala.

Suntem in cea mai grava criza economica de dupa Marea Depresiune, despre care am invatat noi in manualele de istorie. Din nefericire, omenirea traverseaza o criza similara, dar cu implicatii inca necunoscute.

Romania nu poate sta acum sa astepte, practic, situatia incapacitatii de a-si putea achita datoriile si de a plati obligatiile sociale ale statului. Vreau sa stiti ca si in conditiile mentinerii deficitului de 6,8%, rezultat in urma masurilor de austeritate bugetara, Romania trebuie anul acesta sa se imprumute, sa ia bani, pentru ca in continuare consuma mai mult decat produce.

Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii

Peste un miliard de euro va trebui sa luam, in continuare, bani pentru a asigura sustinerea deficitului bugetar de 6,8%, ceea ce inseamna plata salariilor si a pensiilor chiar si reduse, plata investitiilor care pot asigura relansarea economica, plata celor necesare functionarii statului. In conditiile in care nu am avea o relatie cu FMI si cu Comisia Europeana, practic de pe piata externa ne-am inchide orice usa de a lua acesti bani - repet, peste 1 miliard de euro, cu care sa finantam deficitul.

Sau poate i-am putea lua la niste preturi care ar costa enorm de mult tara, la niste dobanzi de nesuportat. Pe plan intern nu am gasi aceste resurse financiare, pentru ca inevitabil ele sunt limitate si am luat toate resursele mediului privat pentru a putea avea finantarea activitatilor economice.

De aceea, am optat pentru o solutie sanatoasa de a nu creste taxele, pentru o solutie de a corecta deficitele structurale pe care le are aceasta tara si, pentru intelesul tuturor, deficitul structural inseamna "consumam mai mult decat producem". In continuare (...) citeste mai departe

Sursa : Guvernul Romaniei ? Biroul de presa

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Briefing de presa sustinut de primul-ministru Emil Boc la finalul sedintei de Guvern":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • Reguli importante actuale privind deductibilitatea amortizarii fiscale
    • Retineti, in primul rand, ca pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. * Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin...» citeste mai departe aici

  • Se pregatesc noi masuri impotriva evaziunii fiscale
    • Ministrii de Finante din Uniunea Europeana au discutat saptamana aceasta, la Bruxelles, despre combaterea evaziunii fiscale, in special despre masurile de stopare a practicilor prin care societatile exploateaza neconcordantele dintre sistemele fiscale ale statelor membre si cele ale tarilor terte, pentru a se sustrage de la plata impozitelor. Subiectul va fi si pe agenda presedintiei malteze, pentru a se ajunge la un acord asupra propunerii de directiva. "Apreciem si sustinem propunerea Comisiei...» citeste mai departe aici

  • Infiintare punct de lucru. Ce regim fiscal se aplica si ce procedura urmam?
    • In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto. Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Imprumuturi acordate. Aflam de la un auditor financiar cu experienta care sunt implicatiile fiscale!
    • Avem urmatorul exemplu: o persoana fizica, asociat in cadrul unei societati comerciale, imprumuta suma de 175.000 euro pe care ii depune direct in contul unui creditor al societatii imprumutate. In contractul de imprumut se prevede ca durata imprumutului este de 6 ani, iar nivelul dobanzii este de 456.000 euro. Dobanda este foarte mare, ea depaseste cu mult nivelul dobanzii de pe piata. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale pentru societate, cat si pentru persoana fizica (asociatul care a...» citeste mai departe aici

  • Romania Competitiva: 18 miliarde de euro pentru atingerea a 44 de obiective
    • Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri a publicat documentul final "Romania Competitiva - un proiect pentru o dezvoltare economica sustenabila 2016 - 2020", care integreaza comentariile si observatiile primite in urma sesiunilor consultative. "Romania competitiva" a inceput ca o initiativa a Guvernului Romaniei, care isi propune, ca printr-un plan de reforme economice pe termen mediu, sa ofere o varianta coerenta de dezvoltare si sa le redea romanilor increderea in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.