Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Buletin fiscal: Noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 4-10 iunie 2016

14-Iun-2016
1174

In randurile de mai jos puteti consulta doua acte legislative noi, cu incidenta fiscala, publicate in perioada 4-10 iunie 2016.

1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.20/2016 (OUG 20/2016) pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative (M.Of. nr.434 din 9 iunie 2016);

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
ART. I
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 923 din 11 decembrie 2015, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Dupa articolul 3 se introduc sase noi articole, articolele 3^1 - 3^6, cu urmatorul cuprins:

"ART. 3^1
(1) Prin exceptie de la prevederile art. 1 alin. (1), incepand cu luna august 2016, personalul platit din fonduri publice care beneficiaza de un cuantum al salariilor de baza/indemnizatiilor de incadrare mai mic decat cel stabilit la nivel maxim pentru fiecare functie, grad/treapta, gradatie, vechime in functie sau in specialitate, dupa caz, va fi salarizat la nivelul maxim al salariului de baza/indemnizatiei de incadrare din cadrul institutiei sau autoritatii publice respective, daca isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii.

(2) Pentru personalul didactic si didactic auxiliar din invatamant, nivelul salariului de baza similar in plata sau al salariului de baza maxim se stabileste pe functiile didactice, gradele didactice, transele de vechime in invatamant si gradatiile corespunzatoare vechimii in munca, respectiv pe gradul/treapta profesionala si gradatia corespunzatoare vechimii in munca pentru personalul didactic auxiliar din institutia respectiva, cu toate elementele care fac parte din salariul de baza, altele decat compensatiile tranzitorii.

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii

(3) In aplicarea alin. (1) si (2), la stabilirea salariului de baza/indemnizatiei de incadrare la nivel maxim din cadrul institutiei sau autoritatii publice respective, se ia in calcul suma compensatorie aferenta titlului stiintific de doctor inclusa in acesta, doar daca persoana detine titlul stiintific de doctor.

(4) In aplicarea alin. (1) si (2), la stabilirea salariului de baza/indemnizatiei de incadrare la nivel maxim aferent functiei, grad/treapta, gradatie, vechime in functie/specialitate din cadrul institutiei sau autoritatii publice respective, se iau in calcul majorarile salariilor de baza ale personalului care beneficiaza de prevederile Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si drepturile banesti incluse in salariul de baza potrivit prevederilor art. 14 din Legea nr. 285/2010 privind salarizarea in anul 2011 a personalului platit din fonduri publice, numai pentru personalul care intra sub incidenta celor doua acte normative.

(5) Prin exceptie de la prevederile art. 1 alin. (1), incepand cu luna august 2016, pentru personalul militar, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor din aceeasi institutie sau autoritate publica, in soldele de functie/salariile de functie in care nu sunt cuprinse sumele compensatorii corespunzatoare soldei de merit/salariului de merit in plata la nivelul anului 2009 se include 50% din cuantumul sumei compensatorii corespunzatoare soldei de merit/salariului de merit in plata la nivelul anului 2009.

(6) incepand cu luna august 2017, pentru personalul prevazut la alin. (5), in soldele de functie/salariile de functie se include diferenta de 50% din cuantumul sumei compensatorii corespunzatoare soldei de merit/salariului de merit in plata la nivelul anului 2009.

(7) incepand cu luna august 2016, pentru personalul militar, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor, indemnizatiile, compensatiile, primele, ajutoarele, platile compensatorii, despagubirile, compensatiile lunare pentru chirie si alte drepturi acordate potrivit actelor normative in vigoare, care nu fac parte din solda lunara bruta/sala

Continuarea AICI.

2. Decizia inaltei Curti de Casatie si Justitie nr.11/2016 in dezlegarea unor chestiuni de drept: administratorul/lichidatorul judiciar nu are atributia de a verifica pe fond creantele bugetare constatate prin titluri executorii, contestate in termenul legal in fata instantei specializate (M.Of. nr.436 din 10 iunie 2016).

 INALTA CURTE,
deliberand asupra chestiunii de drept cu care a fost sesizata, a constatat urmatoarele:

I. Titularul si obiectul sesizarii

 Curtea de Apel Alba Iulia - Sectia a II-a civila, prin incheierea din 15 decembrie 2015, pronuntata in Dosarul nr. 4.120/107/2014/a2, a dispus, in temeiul art. 519 din Codul de procedura civila, sesizarea inaltei Curti de Casatie si Justitie in vederea pronuntarii unei hotarari prealabile cu privire la modul de interpretare a art. 105 alin. (1) si (2) si art. 106 din Legea nr. 85/2014, in sensul de a lamuri daca administratorul/lichidatorul judiciar are dreptul de a verifica creante bugetare constatate prin titluri executorii, contestate in termen legal, si care sunt limitele acestei verificari, avand in vedere si faptul ca aceste creante sunt constatate printr-un act fiscal emis in regim de putere publica. Cererea de pronuntare a hotararii prealabile a fost inregistrata pe rolul inaltei Curti de Casatie si Justitie la data de 18 ianuarie 2016 cu nr. 334/1/2016.

II. Temeiul juridic al sesizarii
Art. 519 din Codul de procedura civila stipuleaza urmatoarele:
"Daca, in cursul judecatii, un complet de judecata al inaltei Curti de Casatie si Justitie, al curtii de apel sau al tribunalului, investit cu solutionarea cauzei in ultima instanta, constatand ca o chestiune de drept, de a carei lamurire depinde solutionarea pe fond a cauzei respective, este noua si asupra acesteia inalta Curte de Casatie si Justitie nu a statuat si nici nu face obiectul unui recurs in interesul legii in curs de solutionare, va putea solicita inaltei Curti de Casatie si Justitie sa
pronunte o hotarare prin care sa dea rezolvare de principiu chestiunii de drept cu care a fost sesizata".

Continuarea AICI.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Buletin fiscal: Noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 4-10 iunie 2016":
Rating:

Nota: 4.75 din 4 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune un nou model de decont de TVA. Formular 300
    • Din 1 ianuarie 2017 a fost introdus regimul special pentru agricultori care le permite acestora sa beneficieze de o compensatie in cota forfetara pentru taxa aferenta achizitiilor. Totodata persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care efectueaza achizitii de la agricultori pot deduce aceasta compensatie. Cota standard de TVA este de 19%, incepand cu data de 1 ianuarie 2017, potrivit art. 291 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Cota standard de TVA se...» citeste mai departe aici

  • Implicatii pierdere fiscala. In ce conditii se poate recupera pierderea fiscala?
    • In analiza de mai jos, stabilim daca o societate comerciala X mai inregistreaza la data de 31.12.2016 pierdere fiscala aferenta exercitiului 2009 in valoare de 10.000 lei in conditiile in care in anii 2015 si 2016 a aplicat regimul fiscal al microintreprinderii, iar incepand cu data de 01.01.2017 va trece din nou la impozit pe profit. Vom vedea daca societatea poate recupera fiscal in anul 2017 pierderea fiscala in valoare de 10.000 lei a exercitiului 2009. Potrivit art. 31 alin. (1) pierderea...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale de plata si declarative privind drepturile de autor in anul 2017
    • In analiza de mai jos, avem cazul in care trebuie sa se plateasca drepturi de autor in baza unui contract incheiat cu o persoana fizica. Stabilim ce impozite si contributii sociale trebuie sa se retina la sursa in 2017 (la momentul platii veniturilor din drepturi de autor), modul in care se calculeaza acestea atat in cazul impozitului final de 16%, cat si in cazul impozitului anticipat de 10% si daca in 2017 mai sunt categorii de persoane exceptate de la plata contributiilor sociale. De...» citeste mai departe aici

  • Se modifica mai multe declaratii de inregistrare fiscala
    • Impozitul specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare anumitor coduri CAEN este reglementat de Legea nr.170/07.10.2016 privind impozitul specific unor activitati (codurile CAEN sunt mentionate la art. 1 din acelasi act normativ). Conform art. 3 din Legea nr. 170/2016, sunt obligate la plata acestui impozit persoanele juridice care la data de 31 decembrie a anului precedent au indeplinit, cumulativ, urmatoarele conditii: a) aveau inscrisa in actele...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.