Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Buletin legislativ: Explicatii referitoare la acte normative noi cu incidenta fiscala

30-Sep-2016
189

Va reamintim care sunt cele mai importante aspecte de subliniat cu privire la mai multe acte normative publicate recent in Monitorul Oficial:

Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2070/2016 pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.594/2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal (M. Of. nr. 706 din 12 septembrie 2016)

√ organele fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal sunt Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile pentru contribuabilii mijlocii, administratiile judetene ale finantelor publice, serviciile fiscale municipale, administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti ale finantelor publice, precum si Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti si Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, pentru contribuabilii care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe in evidentele lor fiscale;

√ Administratiile judetene ale finantelor publice sunt organe fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal si pentru contribuabilii care isi au domiciliul fiscal in raza lor teritoriala si care nu sunt inregistrati in evidentele fiscale ale organelor fiscale sus-mentionate.

 

Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2554/2016 privind aprobarea Procedurii de autorizare a importurilor de bunuri in regim de scutire de taxe vamale de catre organizatii sau institutii in aplicarea dispozitiilor art. 43 – 53, art. 57 – 59, art. 61 – 80 si ale art. 82 din Regulamentul (CE) nr. 1.186/2009 al Consiliului din 16 noiembrie 2009 de instituire a unui regim comunitar de scutiri de taxe vamale (M. Of. nr. 712 din 14 septembrie 2016)

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii

√ se emit Decizii prin care se autorizeaza desfasurarea activitatii de import cu scutire de taxe vamale de catre organizatii sau institutii pentru:

– materiale educationale, stiintifice si culturale; instrumente si aparate stiintifice;

– echipamente importate in scopuri necomerciale de catre sau pentru o unitate sau organism de cercetare stiintifica care isi are sediul in afara Uniunii Europene;

– animale de laborator si substante biologice sau chimice utilizate in cercetare;

– instrumente si aparate destinate cercetarii medicale, stabilirii de diagnostice sau realizarii de tratamente medicale;

– substante de referinta pentru controlul calitatii medicamentelor;

– marfurile de uz general importate de organizatii de stat sau de alte organizatii de binefacere sau filantropice;

– marfurile destinate persoanelor cu handicap;

– marfurile importate de organizatii de stat sau de alte organizatii de binefacere sau filantropice in folosul victimelor catastrofelor;

– cadourile primite in contextul relatiilor internationale.

 

Ordin al ministrului educatiei nationale si cercetarii stiintifice, al viceprim-ministrului, ministrul economiei, comertului si relatiilor cu mediul de afaceri, al ministrului finantelor publice, al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice si al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale nr. 4947/899/2018/1840/906/2016 privind incadrarea in activitatea de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica (M. Of. nr. 718 din 16 septembrie 2016)

√ angajatii care desfasoara activitate de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica in Romania in baza unui contract individual de munca, raport de serviciu, a unui statut special prevazut de lege sau act de detasare incheiat cu/la o unitate/institutie de drept public sau de drept privat, cuprinse in sistemul national de cercetare-dezvoltare in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 57/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiaza de scutirea de impozit pe veniturile din salarii si asimilate salariilor, prevazuta la art. 60 pct. 3 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) postul face parte dintr-un compartiment de cercetare-dezvoltare, evidentiat in organigrama angajatorului, cum ar fi: directie, departament, oficiu, serviciu, birou, compartiment, laborator sau altele similare;
b) angajatul desfasoara activitati de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica eligibile, cuprinse intr-un proiect de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica;
c) angajatul a absolvit cel putin ciclul I de studii universitare sau o forma de invatamant superior de lunga durata si detine o diploma de licenta sau echivalenta, conferita de o institutie acreditata de invatamant superior din Romania, sau o diploma obtinuta la absolvirea studiilor universitare de licenta la institutii acreditate de invatamant superior din strainatate, recunoscuta si echivalata de Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii stiintifice;
d) cheltuielile cu salariile si asimilate salariilor sunt prevazute in bugetul proiectului de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica;
e) angajatorul are in obiectul de activitate si activitati de cercetare-dezvoltare aplicativa si/sau de dezvoltare tehnologica.


Sursa: CECCAR Bihor

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Buletin legislativ: Explicatii referitoare la acte normative noi cu incidenta fiscala":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. Va recomandam o analiza completa privind impozitul pe microintreprinderi in...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017 . OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc urmatoarele conditii: • au...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.