Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Campanie promotionala pentru stimularea vanzarilor. Ce implicatii fiscale apar?

09-Iun-2014
1668
O societate organizeaza o campanie promotionala pentru stimularea vanzarilor pe o perioada de o luna. Campania se adreseaza persoanelor juridice.

In cadrul campaniei la achizitia de produse in limita unei valori stabilite ca plafon se acorda gratuit un card de carburant, alimentat cu o suma de bani Predarea cardurilor se va face in baza Procesului-Verbal de predare primire, in cadrul caruia primitorul se angajeaza sa foloseasca produsele acordate in interesul companiei.

Precizam astfel solutiile referitoare la urmatoarele aspecte:

- Cheltuielile determinate de aceasta actiune se pot considera drept "cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri", incadrate in categoria cheltuieli de marketing si promovare?

- Pentru promotia acordata persoanelor juridice exista o obligatie fiscala care se poate incadra la Cap. 8 "Venituri din premii" art. 75 alin. (1) din promovarea produselor/serviciilor ca urmare a practicilor comerciale?
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

- Operatiunea se poate considera ca nu constituie livrare de bunuri in sfera TVA conf art. 128 alin (8) litera e), in conditiile in care bunurile sunt furnizate către persoane juridice care ating un anumit target si valoarea bunurilor acordate gratuit este mai mica decat valoarea bunurilor furnizate acestora.

In general, actiunile de promovare a vanzarilor, ce in practica imbraca forma unor campanii promorionale intra in categoria cheltuielilor de marketing si de promovare comerciala efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile la calculul profitului impozabil conform art. 21 alin. 2 lit. i din Codul fiscal.

Daca se acorda bunuri ori servicii in scopul stimularii vanzarilor cheltuielile sunt deductibile in baza art. 21 alin. 2 lit. d teza finala din Codul fiscal.

In ambele situarii, este indicat ca respectiva campanie promorionala sa aiba la baza o decizie a conducerii societarii, prin care sa se prevada bugetul destinat campaniei publicitare, perioada de desfasurare a acriunii, structura clienrilor carora se adreseaza, in ce anume consta, procedura necesara pentru acordarea promoriei etc. De asemenea, pentru deductibilitate este absolut necesar sa existe documente justificative din care sa reiasa derularea efectiva a campaniei.

Deoarece promoria se adreseaza clienrilor persoane juridice, nu se pune problema existenrei vreunei obligarii fiscale de natura impozitului pe venit prevazut la art. 75 alin. 1 din Codul fiscal. Clientii persoane juridice care vor beneficia de promorie vor avea obligaria sa efectueze propriile inregistrari in contabilitate pentru bunurile/serviciile platite prin intermediul cardului gratuit.

In situatia in care carburantul nu face parte din categoria bunurilor comercializate in mod obisnuit de persoana impozabila si/sau nu sunt de acelasi fel ca si cele care sunt ori au fost livrate clientului, in conformitate cu prevederile art. 128 alin. 8 lit. e din Codul fiscal si pct. 6 alin. 9 din Normele metodologice de aplicare, acordarea gratuita a acestora nu va fi considerata livrare de bunuri daca se poate face dovada obiectiva a faptului ca acestea pot fi utilizate de catre client in legatura cu bunurile/serviciile pe care le-a achizirionat de la respectiva persoana impozabila (alin. 9.1) sau daca bunurile/serviciile sunt furnizate catre consumatorul final si valoarea bunurilor acordate gratuit este mai mica decat valoarea bunurilor/serviciilor furnizate acestuia (alin. 9.2). Condiria ca valoarea gratuitarilor sa fie mai mica decat valoarea bunurilor furnizate este valabila numai daca clienrii au calitatea de consumator final pentru bunurile furnizate.

Cum clientii sunt persoane juridice, care achizitioneaza bunurile in cantitati ce corespund unui anumit target, ne indoim ca pot fi considerati consumatori finali, situaria in care operariunea nu poate intra sub incidenra pct. 6 alin. 9.2 din Normele metodologice. Nefiind respectate condiriile de la pct. 6 alin. 9 din Normele metodologice amintite, operariunea nu poate beneficia de prevederile art. 128 alin. 8 lit. e din Codul fiscal si este asimilata livrarii de bunuri taxabile.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Campanie promotionala pentru stimularea vanzarilor. Ce implicatii fiscale apar?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

  • Cerinte in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta
    • Redam, in conformitate cu Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 - OUG 34/2014 - privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cerintele in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta: (1) Inainte ca un contract, altul decat un contract la distanta sau un contract in afara spatiilor comerciale, sau orice oferta similara sa...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Surplus realizat din rezerve din reevaluare si acoperirea pierderilor contabile. Cum procedam?
    • In analiza urmatoare, la data de 31.12.2014 societatea prezinta: - pierdere contabila neta din anii precedenti in suma de 500.000 lei (cont 1171); - rezultat reportat (pierdere) provenit din corectarea erorilor contabile in suma de 10.000 lei, - pierdere exercitiu curent 300.000 lei (cont 121), - rezultat reportat reprezentand surplus realizat din rezerve din reevaluare (cont 1175) in suma de 60.000 lei. Avand in vedere prevederile OMFP 1802/2014 pct. 109 alin. 1 si alin. 2, stabilim daca poate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.