Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Carduri de fidelitate la publicitate. Care e regimul fiscal?

18-Feb-2014
3735
Multe societati deruleaza programe de recompensare a clientilor prin carduri de fidelitate. In caz concret, o societate creeaza carduri de fidelitate si acorda o reducere de 20% astfel: 10% pe bonul fiscal la fiecare comanda, iar 10% se acumuleaza pe card, urmand ca sumele acumulate pe card sa-i permita clientului sa achite la un moment dat cu cardul (in baza sumelor acumulate), valoarea bonului fiscal fiind 0 lei.

Se va vedea daca aceasta operatiune din urma e considerata vanzare sub pretul de achizitie intrucat la achitarea consumatiei cu sumele acumulate pe card valoarea de vanzare a produsului este 0 lei.

De asemenea, in ce priveste bauturile alcoolice, vom stabili daca societatea se incadreaza la prevederile OUG 102/2013 in care este interzisa practica comerciala prin care la vanzarea sau oferta de vanzare de produseservicii se ofera consumatorului cu titlu gratuit, imediat sau la un anumit termen, prime sub forma unor produse/servicii.

Cei 10% care se acumuleaza pe cardurile de fidelitate vor fi tratati in maniera in care sunt tratate punctele cadou, conform punctului 256, alin. (1), litera a) din OMFP 3055/2009, asa cum a fost modificat de OMFP 1898/2013:

"Unele entitati pot practica programe de fidelizare a clientilor, care presupun acordarea de puncte cadou acestora. Aceste puncte cadou pot fi utilizate pentru a achizitiona bunuri sau servicii gratuite sau cu pret redus, ca parte a unei tranzactii de vanzare de bunuri sau prestari de servicii, sub rezerva indeplinirii unor eventuale conditii suplimentare.
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii


Entitatea contabilizeaza punctele cadou ca o componenta identificabila a tranzactiei in cadrul careia acestea sunt acordate (contul 472 «Venituri inregistrate in avans»/analitic distinct). Suma corespunzatoare punctelor cadou se recunoaste drept venit in momentul in care entitatea isi indeplineste obligatia de a furniza premiile sau la expirarea perioadei in cadrul careia clientii pot utiliza punctele cadou.

Daca se estimeaza ca nivelul cheltuielilor necesare indeplinirii obligatiei de a furniza premiile depaseste contravaloarea primita sau de primit pentru acestea, la data la care clientul le rascumpara, pentru diferenta aferenta entitatea inregistreaza in contabilitate un provizion;".

Practic :

se vinde marfa clientilor , reflectand cei 10% ce raman pe card in 472 :

4111 = %
707
472
4427

(primii 10% acordati la momentul consumatiei reprezinta o reducere comerciala acordata la momentul facturarii - in cazul dvs. bonului fiscal – si nu se contabilizeaza separat)

la momentul utilizarii procentelor acumulate pe card , dvs. veti avea valoarea 0 la bonul fiscal , dar veti recunoaste la venituri sumele corespunzatoare acumulate in 472 (si pentru care deja ati colectat TVA la acordare):

= 707

Deci nu se poate spune ca vindeti marfa gratis dat fiind ca inregistrati venituri la tranzactie, doar ca o veti face pe baza evidentei pe care o veti tine pentru procentele acordate/folosite pe cardurile de fidelitate.

Referitor la situarea sub costuri, asta tine de calculele din contabilitatea dvs. de gestiune, in sensul ca acordarea celor 20% reducere nu trebuie sa depaseasca adaosul comercial practicat, astfel incat prin reduceri sa cadeti sub costuri.

Daca acest lucru este posibil sa se intample la un moment dat, aveti posibilitatea sa constituiti un provizion - conform prevederilor citate mai sus - :

6812 = 151

("Daca se estimeaza ca nivelul cheltuielilor necesare indeplinirii obligatiei de a furniza premiile depaseste contravaloarea primita sau de primit pentru acestea, la data la care clientul le rascumpara, pentru diferenta aferenta entitatea inregistreaza in contabilitate un provizion;".)


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Carduri de fidelitate la publicitate. Care e regimul fiscal?":
Rating:

Nota: 3.63 din 4 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.