Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Care e procedura de suspendare a activitatii societatii?

10-Iul-2012
5456
Avand in vedere numarul mare de societati infiintate cu scopul utilizarii avantajelor impozitarii acestora in locul impozitului pe venit, este necesar de prezentat modalitatea prin care obligatiile fiscale legate de aceste societati sa fie reduse la minim, in cazul in care functionarea societatii nu mai este strict necesara.

Aceasta va determina reducerea formalitatilor periodice ce trebuie indeplinite sau reducerea costurilor cu indeplinirea lor in cazul in care sunt contractate serviciile unei societati de specialitate.
Pentru suspendarea activitatii societatii trebuie parcurse doua etape:

1. Registrul comertului pentru inregistrarea mentiunilor privind suspendarea temporara/reluarea activitatii societatilor comerciale. Potrivit art. 237 alin. (2) din Legea nr.31/1990, republicata, durata inactivitatii nu poate depasi 3 ani.

Documentele necesare sunt:
- Cerere de inregistrare (original);
- Decizia asociatului unic privind suspendarea temporara a activitatii (original);
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii

- Daca este cazul, imputernicire speciala sau avocatiala pentru persoanele desemnate sa
indeplineasca formalitatile legale (original);
- Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: taxa judiciara de timbru, in original; timbre
judiciare; taxe de registru; tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a.

Decizia asociatului unic va cuprinde: antetul firmei, nr. si data, semnaturile persoanelor abilitate. De asemenea, in preambul se va preciza indeplinirea conditiilor de validitate a deciziei, conform dispozitiilor legale sau statutare. in cazul in care actul modificator este un act aditional in forma autentica, nu se va mai depune si decizia asociatului unic in baza careia
acesta a fost incheiat.

Decizia asociatului unic va contine durata suspendarii/momentul reluarii activitatii, respectiv
incepand de la data.... pana la data........../ reluata de la data de ........... .

2. In urma suspendarii activitatii urmeaza obtinerea aprobarii utilizarii regimului de declarare
derogatoriu la nivelul Administratiei finantelor publice in evidenta careia se afla societatea.
in baza prevederilor O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si
completarile ulterioare si a Ordinului presedintelui ANAF nr. 1221/2009, societatea poate
beneficia de regimul derogatoriu privind depunerea declaratiilor fiscale in caz de inactivitate
temporara pentru perioade de 1-3 ani consecutivi.

Pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, contribuabilii trebuie sa indeplineasca
cumulativ urmatoarele conditii:

- sa nu figureze, la data aprobarii cererii, cu obligatii fiscale restante catre bugetul general
consolidat;
- sa nu desfasoare niciun fel de activitate;
- sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare si/sau venituri exceptionale;
- sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a
impozitului;
- sa nu fie in curs de solutionare o cerere de rambursare sau de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
- sa nu fie in curs de derulare un control fiscal.

Cererea de solicitare a regimului de declarare derogatoriu se depune la organul fiscalteritorial. in termen de 30 zile organul fiscal va comunica in scris agentului economic aprobarea sau respingerea regimului de declarare derogatoriu functie de indeplinirea obligatiilor fiscale din evidenta pe platitor.

Inregistrarea inactivitatii temporare la registrul comertului conform prevederilor art. 237 din
Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale nu determina incetarea obligatiei de depunere a declaratiilor fiscale de catre contribuabili. Aceasta inactivitate temporara determina exclusiv incetarea obligatiei de plata a impozitului minim de catre societate. In ceea ce priveste declaratiile fiscale, in temeiul prevederilor art. 81 din Codul de procedura fiscala, a fost reglementata Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu aprobata prin ordinul presedintelui ANAF nr. 1221/2009.

Numai dupa parcurgerea etapelor de obtinere a derogarii de la obligatia de depunere a declaratiilor va fi suspendata obligatia de depunere a urmatoarelor:
- formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs (in conditiile formularisticii actuale, consideram ca si depunerea formularului 112 - "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" trebuie suspendata);
- formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit", cod 14.13.01.04;
- formularul 102 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul asigurarilor sociale si
fondurilor speciale", cod 14.13.01.40;
- formularul 103 "Declaratie privind accizele", cod 14.13.01.03/a;
- formularul 104 "Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor", cod 14.13.01.01/dv;
- formularul 120 "Decont privind accizele", cod 14.13.01.03;
- formularul 130 "Decont privind impozitul la titeiul din productia interna", cod 14.13.01.05;
- formularul 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata", cod 14.13.01.02.

Asadar, in situatia inregistrarii doar a inactivitatii temporare la registrul comertului toate celelate declaratii, formulare si raportari vor continua sa fie depuse la organele fiscale ori la alte autoritati prevazute de reglementarile in vigoare. Contribuabilii care beneficiaza de regim de declarare derogatoriu privind depunerea declaratiilor fiscale au obligatia depunerii situatiilor financiare anuale si situatiilor financiare periodice stabilite de Ministerul Finantelor Publice. Totodata, contribuabilii platitori de impozit pe profit carora li s-a aprobat regimul de declarare derogatoriu in cursul anului fiscal au obligatia depunerii in anul urmator, odata cu bilantul contabil anual, si a "declaratiei privind impozitul pe profit" - formular 101.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Care e procedura de suspendare a activitatii societatii?":
Rating:

Nota: 3.08 din 6 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noutati ANAF: Inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit
    • Va reamintim prevederile legale referitoare la inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit, pentru veniturile supuse regulilor de impunere la sursa, pentru care impozitul retinut este final: Pentru nerezidentii care obtin venituri impozabile din Romania, platitorul de venit are obligatia de a calcula, retine,declara si plati bugetului de stat impozit pe venit sau impozit pe profit, dupa caz. Potrivit art.82 alin.1 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala,...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Capital social mai mare de 45.000 lei si impozit pe profit in anul 2017
    • In analiza de mai jos, la 31.12.2016, o societate platitoare de impozit pe profit are venituri totale in suma de 308.321 lei si indeplineste si celelalte conditii de la art.47 Cod fiscal (Definitia microintreprinderii). Societatea are la 31.12.2016, capital social in suma de 200.000 lei. Incepand cu 01.01.2017, stabilm daca ar trebui sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderii. Fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii, vom vedea daca ar putea sa-si exercite...» citeste mai departe aici

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.