Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Care e procedura de suspendare a activitatii societatii?

10-Iul-2012
5340
Avand in vedere numarul mare de societati infiintate cu scopul utilizarii avantajelor impozitarii acestora in locul impozitului pe venit, este necesar de prezentat modalitatea prin care obligatiile fiscale legate de aceste societati sa fie reduse la minim, in cazul in care functionarea societatii nu mai este strict necesara.

Aceasta va determina reducerea formalitatilor periodice ce trebuie indeplinite sau reducerea costurilor cu indeplinirea lor in cazul in care sunt contractate serviciile unei societati de specialitate.
Pentru suspendarea activitatii societatii trebuie parcurse doua etape:

1. Registrul comertului pentru inregistrarea mentiunilor privind suspendarea temporara/reluarea activitatii societatilor comerciale. Potrivit art. 237 alin. (2) din Legea nr.31/1990, republicata, durata inactivitatii nu poate depasi 3 ani.

Documentele necesare sunt:
- Cerere de inregistrare (original);
- Decizia asociatului unic privind suspendarea temporara a activitatii (original);
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii

- Daca este cazul, imputernicire speciala sau avocatiala pentru persoanele desemnate sa
indeplineasca formalitatile legale (original);
- Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: taxa judiciara de timbru, in original; timbre
judiciare; taxe de registru; tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a.

Decizia asociatului unic va cuprinde: antetul firmei, nr. si data, semnaturile persoanelor abilitate. De asemenea, in preambul se va preciza indeplinirea conditiilor de validitate a deciziei, conform dispozitiilor legale sau statutare. in cazul in care actul modificator este un act aditional in forma autentica, nu se va mai depune si decizia asociatului unic in baza careia
acesta a fost incheiat.

Decizia asociatului unic va contine durata suspendarii/momentul reluarii activitatii, respectiv
incepand de la data.... pana la data........../ reluata de la data de ........... .

2. In urma suspendarii activitatii urmeaza obtinerea aprobarii utilizarii regimului de declarare
derogatoriu la nivelul Administratiei finantelor publice in evidenta careia se afla societatea.
in baza prevederilor O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si
completarile ulterioare si a Ordinului presedintelui ANAF nr. 1221/2009, societatea poate
beneficia de regimul derogatoriu privind depunerea declaratiilor fiscale in caz de inactivitate
temporara pentru perioade de 1-3 ani consecutivi.

Pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, contribuabilii trebuie sa indeplineasca
cumulativ urmatoarele conditii:

- sa nu figureze, la data aprobarii cererii, cu obligatii fiscale restante catre bugetul general
consolidat;
- sa nu desfasoare niciun fel de activitate;
- sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare si/sau venituri exceptionale;
- sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a
impozitului;
- sa nu fie in curs de solutionare o cerere de rambursare sau de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
- sa nu fie in curs de derulare un control fiscal.

Cererea de solicitare a regimului de declarare derogatoriu se depune la organul fiscalteritorial. in termen de 30 zile organul fiscal va comunica in scris agentului economic aprobarea sau respingerea regimului de declarare derogatoriu functie de indeplinirea obligatiilor fiscale din evidenta pe platitor.

Inregistrarea inactivitatii temporare la registrul comertului conform prevederilor art. 237 din
Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale nu determina incetarea obligatiei de depunere a declaratiilor fiscale de catre contribuabili. Aceasta inactivitate temporara determina exclusiv incetarea obligatiei de plata a impozitului minim de catre societate. In ceea ce priveste declaratiile fiscale, in temeiul prevederilor art. 81 din Codul de procedura fiscala, a fost reglementata Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu aprobata prin ordinul presedintelui ANAF nr. 1221/2009.

Numai dupa parcurgerea etapelor de obtinere a derogarii de la obligatia de depunere a declaratiilor va fi suspendata obligatia de depunere a urmatoarelor:
- formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs (in conditiile formularisticii actuale, consideram ca si depunerea formularului 112 - "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" trebuie suspendata);
- formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit", cod 14.13.01.04;
- formularul 102 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul asigurarilor sociale si
fondurilor speciale", cod 14.13.01.40;
- formularul 103 "Declaratie privind accizele", cod 14.13.01.03/a;
- formularul 104 "Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor", cod 14.13.01.01/dv;
- formularul 120 "Decont privind accizele", cod 14.13.01.03;
- formularul 130 "Decont privind impozitul la titeiul din productia interna", cod 14.13.01.05;
- formularul 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata", cod 14.13.01.02.

Asadar, in situatia inregistrarii doar a inactivitatii temporare la registrul comertului toate celelate declaratii, formulare si raportari vor continua sa fie depuse la organele fiscale ori la alte autoritati prevazute de reglementarile in vigoare. Contribuabilii care beneficiaza de regim de declarare derogatoriu privind depunerea declaratiilor fiscale au obligatia depunerii situatiilor financiare anuale si situatiilor financiare periodice stabilite de Ministerul Finantelor Publice. Totodata, contribuabilii platitori de impozit pe profit carora li s-a aprobat regimul de declarare derogatoriu in cursul anului fiscal au obligatia depunerii in anul urmator, odata cu bilantul contabil anual, si a "declaratiei privind impozitul pe profit" - formular 101.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Care e procedura de suspendare a activitatii societatii?":
Rating:

Nota: 3.08 din 6 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.